Israel Hayom

הצעת חוק: להפוך את מדינת ישראל לאזור סחר חופשי

המטרות של ח"כ אריאל קלנר ו"האינטרס שלנו" בהצעה: הפחתת מכסים, פישוט רגולציה והורדת יוקר המחיה ● קלנר: "חוק ששם את ה'שקופים' במרכז ישנה את הכלכלה הישראלית וישחרר אותה לטובת האזרח הפשוט"

- גלעד צוויק

הפחתת מכסים, פישוט רגולציה והורדת יוקר המחיה - אלו המ טרות המרכזיות בהצעת החוק "ישראל אזור סחר חופשי", המתפרסמת לרא שונה ב"ישראל היום".

ההצעה, שתונח בימים הקרובים על שולחן הכנסת על ידי ח"כ אריאל קלנר )הליכוד( ונוסחה בשיתוף ארגון "האינ טרס שלנו", מבקשת להפחית את שיעור המכס על כל פרט מכס עד ל 8% לכל היותר, ולבטל חסמי כניסה לשוק של דרישות תקינה מיותרות.

"זהו חוק ששם את ה'שקופים' במרכז, ישנה את הכלכלה הישראלית וישח רר אותה לטובת האזרח הפשוט, שאינו מיוצג על ידי קבוצות אינטרס", אומר ל"ישראל היום" ח"כ קלנר. "הסרת חסמי היבוא ומדיניות המכס החדשה יפחיתו את מחיר המוצרים, ובעיקר יוזילו את מוצרי היסוד. בכך יוקל העול מעל כלל האזרחים ובפרט מעל השכבות החלשות. מדיניות זו, בסופו של דבר, גם תייעל את הייצור המקומי ותגדיל את שכר העובדים בו".

החוק מגדיר את המדיניות הכלכלית של ישראל כמדינת סחר חופשי על ידי הסתמכות על תקינה בין לאומית ככל האפשר והפחתת מכסים. לפי החוק המו צע, תשונה מדיניות המכס ותחושב בא מצעות שיעור יחסי ממחיר היבוא לכל המוצרים, לפי המכס האפקטיבי נכון למועד פרסום החוק ברשומות. לאחר מכן יופחתו המכסים בהדרגה ב 10% בכל שנה עד אשר יעמוד שיעור המכס לכל פרט מכס על 8% לכל היותר.

לשם השוואה, דו"ח של משרד האוצר קבע כי שיעור המכס על מוצרים חק לאיים בישראל יכול להאמיר עד למאות אחוזים. על פי ההצעה, מכס הגבוה ב 8% יתאפשר רק על ידי החלטת ממשלה, שתובא על ידי שר האוצר והשר הממונה על התחום לאישור הממשלה ולאחר מכן לוועדת הכספים של הכנסת.

אלעד מלכא, מנכ"ל "האינטרס שלנו" השותף בניסוח הצעת החוק, מסר: "יוקר המחיה בישראל ופריון העבודה הנמוך פוגעים ברמת החיים של כולנו. החוק הזה הוא הזדמנות של ישראל להפוך לכלכלה מתקדמת ולחלק אינטגרלי מהכלכלה הגלובלית".

אלעד מלכא, מנכ"ל "האינטרס

שלנו": "יוקר המחיה בישראל ופריון העבודה הנמוך פוגעים ברמת החיים של כולנו"

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? מארז ביצים. "הצעת החוק תוריד את יוקר המחיה"
צילום: יהושע יוסף מארז ביצים. "הצעת החוק תוריד את יוקר המחיה"
 ??  ?? ח"כ קלנר
ח"כ קלנר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel