Israel Hayom

מכונת הלהיטים

הזמר במסכה, קשת ‪21:15 ,12‬

- גדי סולומון עובר מסך

אמש התרחשה תאונה חזיתית על המסך. כבר שבוע שעיני הת עשייה נשואות למוצ"ש. מצד אחד של הכביש, גמר "הזמר במסכה" של קשת, מכונת רייטינג משומנת שדוהרת במהירות לקו הסיום. מולה ברשת, השקת העונה החדשה של "האח הגדול" עם כניסת דיירים, חוקים חדשים וניסיונות שכנוע ופיתוי של המנחים ששווה לכם להישאר דבוקים למסך שלהם. שתי התוכניות דהרו זו לעבר זו במשחק צ'יקן, שבסופו שתיהן לא יכלו באמת לנצח.

"הזמר במסכה" הצליחה למשוך אליה את הצופים כל החודשים האחרונים בזכות הפורמט שהוא חדש בישראל, ובעיקר בזכות הקו רונה, שאילצה את הצופים להיות יותר בבית. כמו כן, זאת תוכנית לכל המשפחה, שבה יכולים לצפות ילדים מגיל גן ועד לסבים ולס בתות שלהם. משחק הניחושים של מי שעומד מאחורי המסכה מתאים מאוד לאינטראקצי­ה בין כמה אנשים שצופים בתוכנית יחד, ובשורה התחתונה, טבלאות הרייטינג לא משקרות: ממוצע של יותר מ 25 אחוז והמון באזז מסביב, בעיקר ברשתות החברתיות.

בעוד "הזמר במסכה" יכולה ליהנות מהצלחת העונה הראשונה, ספק אם בעונה הבאה היא תוכל להצליח באותה מידה אם לא תש תנה החשיבה, כי גם בפורמט הזה לא חסרים פגמים. נתחיל ברמ זים שכבר נאמר עליהם לא מעט: אלה לא באמת רמזים שיכולים להוביל את הצופים לזהות את המתמודדים. אם אבא של מתמודד פיהק פעם ליד סיני בחומה הסינית והרמז שאנחנו רואים הוא מפית של מסעדה סינית, זה כנראה לא יגיד לנו שום דבר. אותו הדבר לגבי האוטוטיון, אותו עיוות קול שעושים למתמודדים כדי לטשטש את גון הקול שלהם - זה מצליח כל כך להתרחק מהזמר, שהוא בעצמו לא היה מזהה במי מדובר.

השופטים בעונה הזאת היו מוגזמים בהגזמה - ואני לא מגזים. התלהבות היתר שלהם לא אמינה ומגוחכת, ובעיקר נראית כאילו המטרה שלה היא לתת להפקה מספיק חומרים לפרומואים. הצעקות, הפליאה התיאטרלית והשמות שהם זורקים לאוויר כדי לבלבל בכ וונה, הופכים אותם לקרקס רחוב שמנסה לגנוב את ההצגה מהמופע המרכזי. תנוחו. לא צריך לעוף מכל ביצוע ולא להתלהב בצורה מו גזמת כשהזמר נחשף.

הליהוקים השנה היו של מפורסמים מהליגות השניות )גדי סוקניק, ינון מגל, גלית גיאת(, אולי בגלל שמדובר בעונה ראשונה והמפו רסמים היותר מבוקשים לא היו בטוחים כיצד הקהל יקבל את זה. לאור הצלחת התוכנית, הליהוקים לעונה הבאה חייבים להיות של מפורסמים מהשורה הראשונה, ונראה שיהיה קל יותר לשכנע אותם עכשיו להצטרף לתוכנית. השמות של האנשים שמאחורי המסכה התחילו להתגלגל ברשתות די מהר אחרי השידור. אחד האתגרים הגדולים של ההפקה הוא להתל בצופים ולשמור את הניחושים פתו חים כמה שיותר.

ההפקה בעונה הבאה חייבת לחשוב מחדש כיצד לשדרג את התו כנית, ויש מה לעשות: הבמה חייבת להיות גדולה ומרשימה עם יותר אפקטים שיעבירו שואו דרך המסך. התחפושות חייבות לעלות ברמת היצירתיות שלהן ולהיות משוגעות יותר. זאת התוכנית הכי נצפית של קשת - כדאי שהיא תיראה כזו.

שיטת ההצבעות גם היא לא ברורה, וכנראה לא תהיה שקיפות לגביה גם בעונה הבאה, אבל ברור שמבחינת ביצועים, לא דווקא הביצועים הטובים זוכים להמשיך בתוכנית.

"הזמר במסכה" סוגרת עונה ראשונה ונותנת לקשת את כל הסיבות להיות מרוצים. עכשיו הזמן לעשות שיעורי בית ולשדרג את מכו נת הלהיטים, כדי שבבית לא ישאלו "מי זה?", אלא יגידו "מה זה?!"

 ??  ?? "הזמר במסכה". הצליחה, אבל חייבת שדרוג
"הזמר במסכה". הצליחה, אבל חייבת שדרוג
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel