Israel Hayom

לכבוד החנוכה

-

יתקיימו שיחות של האמנים והמוזיקאים עם הקהל באמצעות אולפנים מיוחדים שיוקמו בנצרת ובברלין. קונצרט הפתיחה של הפסטיבל: אורפיאוס ואאורידיצ'ה מאת גלוק בהפקה קונצרטנטית מיוחדת לפסטיבל בניצוחו של ישי שטקלר. מחיר כרטיס לקונצרט: 10 שקלים.

בכל שנה בחנוכה מתקיים בחיפה פסטיבל מוזיקה ותרבות שחוגג את חנוכה ואת חג המולד גם יחד, בדגש על דו קיום של האוכלוסייה היהודית והערבית בחיפה. השנה יתקיים הפסטיבל במתכונת דיגיטלית ברובו בין 10 ל 20 בדצמבר. חלק מהאירועים יתקיימו במידת האפשר במרחב הציבורי. בין האירועים בפסטיבל: תערוכות חוצות, מפגשי אמן, סדנאות קולינריה, סיורי חג המולד בעיר, מופע בהשתתפות אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן וסלאם דרוויש, קונצרט בכנסייה, מופע מחווה לאום כולתום ועוד. הפסטיבל הוא פרי יוזמה של בית הגפן, מרכז תרבות ערבי יהודי, ושל עיריית חיפה.

בין 15 ל 17 בדצמבר יתקיים בדף הפייסבוק של עיריית נתניה ושל היכל התרבות נתניה פסטיבל זמר עברי תחת השם "פסטיווקאלי". במסגרת הפסטיבל יעלו לעמוד הפייסבוק מופעים של אמנים ישראלים, ובהם מופע של יובל דיין מארחת את שמעון בוסקילה, אמיר דדון עם נרקיס, דנה ברגר ועידן אלתרמן, אוהד חיטמן מארח את משי קלינשטיין, סימפוזיון מוזיקלי בהשתתפות חנן יובל, יוסי גיספן, ארקדי דוכין ועוד. כמו כן, ישודרו הופעות לילדים עם כוכבת הילדים מיקי, חני נחמיאס, טל מוסרי ו"גילי בא לבקר". המופעים פתוחים לצפייה ללא עלות.

במהלך חג החנוכה יועלו שמונה הצגות של התיאטרון לשירות סטרימינג, ובהן ההצגות "פיטר הארנב לונדון", "ספר הג'ונגל", "תירס חם", "כיפה אדומה", "פרח לב הזהב", "חתול במגפיים" ו"בגדי המלך החדשים". מחיר הצגה בודדת: 19 שקלים. מחיר לשמונה הצגות: 69 שקלים.

את הלינקים לצפייה אפשר לרכוש באתר www.eventer.co.il

בין 13 ל 17 בדצמבר יקיים תיאטרון הקרון הירושלמי פסטיבל מקוון של הצגות ילדים. בין ההפקות בפסטיבל: "הבלשית שטות ואבן האור האבודה", "מהמטבח באהבה" של היוצר אריאל דורון שהוא שף חובב ובובנאי, "מסע שהתחיל בקופסא". כל הצגה תלווה בסדנת יצירה בזום, שבמסגרתה יוכלו הילדים ליצור דמויות הקשורות לנושא ההצגה.

כמו כן, יתקיימו סיורים תיאטרליים פיזיים במרחב הפתוח בשכונת ימין משה ובגן הפעמון. גם האולם של תיאטרון הקרון בגן הפעמון יהפוך בימי החג למשחקייה, על פי הגבלות התו הסגול. חלק מהפעילויות ללא תשלום, השאר במחיר של 30-10 שקלים.

בין 10 ל 18 בדצמבר יהיה אפשר לצפות באופן מקוון בהצגות הילדים של המדיטק בחולון. בין ההצגות: "אריה הספרייה", "ילדי בית העץ", "דוקטור דוליטל", "הלב", "ילדיסקו" ו"בוא אליי פרפר נחמד". עלות רכישת לינק להצגה: 49 שקלים.

פסטיבל "מדליקים את אורות הבמה" של התיאטרון הארצי לילדים ולנוער יתקיים בין 13 ל 18 בדצמבר. הפסטיבל אינו מקוון אלא מתקיים באופן פיזי באולם התיאטרון ברח' ארלוזורוב 145 בתל אביב, על פי הגבלות התו הסגול. בפסטיבל יועלו הצגות ילדים לבני ,7-3 ובהן "האופרה של בת הים הקטנה", "גומות החן של זוהר" ו"יונתן בלש ממש". בסיום כל הצגה

תתקיים הדלקת נרות ויחולקו סופגניות. מחיר כרטיס: 49 שקלים.

בין 14 ל 16 בדצמבר יקיים תיאטרון אלמינא של נורמן עיסא וגדעונה רז פסטיבל מקוון של הצגות ילדים, מופעי לייב אינטראקטיב­יים, חידונים וסדנאות יצירה. ההצגות בפסטיבל הן דו לשוניות, בעברית ובערבית. בין ההצגות בפסטיבל: "ארנבים", "שמוליקיפוד", "שניים על גג אחד", "פלא", "טרופותי" ועוד.

בין 10 ל 31 בדצמבר יעלו באתר הבלט הישראלי שני מופעים לכל המשפחה, "פיטר פן" ו"שלגייה", בהשתתפות עשרות רקדני הבלט הישראלי בתלבושות ססגוניות. מחיר צפייה במופע: 39 שקלים. המופעים יהיו זמינים לכל רוכש ללא הגבלת זמן.

ב 10 בדצמבר ב 18:30 ישודר באתר של בית אבי חי מופע מוזיקלי בשידור ישיר בהשתתפות אליעד נחום, עדן אלנה, שירה לוי, ירדן בר כוכבא, דניאל ליטמן, ציפי שביט, ילדי "בית ספר למוסיקה" ועוד. המופע "האירו הדליקו - יחד מגרשים את החושך" נכתב על ידי אפרים סידון, והצפייה בו היא ללא תשלום.

בין 10 ל 18 בדצמבר תוצג בצריף בן גוריון בשדה בוקר תערוכה שמשקפת רגעים קטנים מחייו של בן גוריון. התערוכה תכיל מכתבים שקיבל ושלח בן גוריון, סרטוני וידאו תיעודיים, אנימציות משעשעות, תחפושות, דוכן נואמים שאפשר יהיה לנאום בו ועוד. הביקור בתערוכה הוא בהתאם להגבלות התו הסגול. מחיר כניסה: 20 שקלים למבוגר ו 15 שקלים לילד.

החג של החגים בחיפה

פסטיבל זמר בנתניה

תיאטרון הילדים הישראלי

תיאטרון הקרון

מדיטק חולון

התיאטרון הארצי לילדים

פסטיבל אלמינא לילדים

הבלט הישראלי

בית אבי חי

צריף בן גוריון

המוזיאון לאמנות האסלאם

בין 13 ל 18 בדצמבר תתקיים בכל יום ב 11:00 פעילות בזום, שכוללת הצגה בלשית "תעלומת הכד המנופץ". הפעילות היא לבני 8 ומעלה, ובכל יום בסיום ההצגה תתפרסם החידה ליום הבא. במרכז ההצגה שחר, מדריכה במוזיאון שבמשמרת שלה התנפץ כד בן 2,000 שנה. כדי להוכיח שזו לא אשמתה, עליה למצוא את האשם האמיתי, והילדים מוזמנים לסייע לשחר לפתור את התעלומה.

מוזיאון ארצות המקרא

בין 13 ל 15 בדצמבר תתקיים באתר המוזיאון פעילות מקוונת חינם לכל המשפחה. תחת השם "תעלומת סודות האש" יחולקו משימות משפחתית, וכן אפשר יהיה לצפות בתיאטרון צלליות ולענות על חידות שיובילו לחשיפת הסודות המסתוריים של האש.

אתר האינטרנט של מרכז מהותי )מרכז פעילויות לילדים ולמבוגרים מבית "מהות החיים"( יציע פעילויות מקוונות לילדים בין 10 ל 20 בדצמבר.

בין השאר, תעלה הצגת יחיד לילדים בשם "מעבר להר", בבימויה של דנה דבורין ובכיכובה של הילה צוק. כמו כן, יתקיימו בדף הפסייבוק של המרכז שעות סיפור בלייב עם סופרת הילדים מיריק שניר, שתקריא את "ביצה לשבת" ו"כתונת פסים".

מרכז מהותי

 ?? צילום: תמר צימרמן צילום: אירה טשליצקי צילום: כפיר בולוטין ?? יגל ואוריה הרוש בפסטיבל הליטורגי "פיטר פן" של הבלט הישראלי "פרפר נחמד" במדיטק
צילום: תמר צימרמן צילום: אירה טשליצקי צילום: כפיר בולוטין יגל ואוריה הרוש בפסטיבל הליטורגי "פיטר פן" של הבלט הישראלי "פרפר נחמד" במדיטק
 ?? צילום: תמי חוני צילום: רוני יעקובי ?? "תירס חם" בתיאטרון הילדים הישראלי "שיגועים ודרקונים" בפסטיבל סרטי הילדים מופע חנוכה בתיאטרון פסיק
צילום: תמי חוני צילום: רוני יעקובי "תירס חם" בתיאטרון הילדים הישראלי "שיגועים ודרקונים" בפסטיבל סרטי הילדים מופע חנוכה בתיאטרון פסיק
 ?? צילום: יהונתן כספי ?? הסרט על יהודה גליק בפסטיבל הסרטים היהודי
צילום: יהונתן כספי הסרט על יהודה גליק בפסטיבל הסרטים היהודי
 ??  ??
 ?? צילום: צביקה שמעיה ?? פעילות בצריף בן גוריון
צילום: צביקה שמעיה פעילות בצריף בן גוריון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel