Israel Hayom

רוצים שינוי

שנה אחרי פיטוריו של אונאי אמרי והחתמתו של מיקל ארטטה, בארסנל מרגישים פחות או יותר באותה נקודה עגומה ● עם פתיחת העונה הגרועה ביותר מאז ,1981 התותחנים יגיעו הערב לדרבי מול טוטנהאם, ואם תשאלו את מאמנם, "זה המשחק המושלם להתרומם חזרה"

- דור הופמן

בהתחשב בעובדה שמורי כלל לא נגע בכדור(. בכל אופן, האירוע הסתיים בטענה לכך שעבדה דרך על קרסולו של מורי עוד לפני ההכשלה. נו, טוב.

הבחור השני שגנב את ההצגה, בדיוק בזמן ,(92) הוא תאי בריבו. עבדה נגח למשקוף אחרי הגבהה טובה של ירדן כהן - ועל הריבאונד השתלט בריבו, הפציץ עם כל הלב לרשת ושלח את מכבי פ"ת למקום הראשון בליגת העל.

סכנין מציגה: לפני ואחרי. בני סכ נין מחלקת את העונה שלה לימים שלפני בירם כיאל, ואחריו. לפני היא היתה קבוצה של ליגה לאומית, אבל מאז חתם הלגיונר בשורותיה היא פשוט קבוצה אחרת. כיאל בישל פע מיים בשני המשחקים האחרונים, וזה שווה לקבוצה מהמגזר שש נקודות משש אפשריות.

אבל אלו לא הנקודות והבעיטה שחטף בחזהו מבן והבה )שהורחק בצדק(. אלה האחריות והשקט שה ביא כיאל למועדון, שבו לחץ הוא מילה נרדפת לשגרה. על הכתפיים של הקשר בן ה 32 יש עשר שנים של סלטיק, ברייטון, פרמייר ליג, אז מה זה בשבילו להחזיר את אוסאמה חלאילה למסלול? האחרון כבש מבי שול של כיאל ובישל בעצמו למוטי ברשצקי בדרך לניצחון ליגה שני ברציפות. מנגד, להפועל חיפה ממש לא הגיע לנצח אתמול, אבל האדום של והבה גרר אותה להפסד ראשון אחרי שלושה משחקים.

זה לא נראה טוב. מה ניר קלי נגר לא עושה, מה ניר קלינגר לא מנסה? שום דבר לא עובד למאמן הפועל ת"א, שבסיטואציה מסוימת - אם חדרה תנצח את כפ"ס - יכו לה למצוא את עצמה הערב במקום האחרון בטבלת ליגת העל.

אתמול האדומים הציגו כדורגל פושר בבלומפילד, שהספיק להם רק ל 0:0 מאכזב מול מכבי נתניה.

בימים אלה מציינת ארסנל שנה לחילופי המאמנים שלה. בסוף נובמבר 2019 אונאי אמרי פוטר מתפקידו, וב 20 בדצמבר נקרא לדגל שחקן העבר מיקל אר טטה. כמעט 365 ימים חלפו מאז השינוי הזה, והתותחנים מנסים לה בין מה השתנה.

אז ככה - אמרי עזב את לונדון כשהקבוצה במקום השמיני בטבלה, שמונה נקודות מהמקום הרביעי ועם רצף של שבעה משחקים ללא ניצ חון - הגרוע ביותר שלהם מאז .1992 היום, תחת ארטטה, ארסנל במקום ה ,14 חמש נקודות מהמקום הרבי עי וכשהיא רושמת את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז .1981 המאמן החדש אמנם קטף בדרך שני תארים - גביע ומגן הקהילה - אבל המסק נה החותכת היא שעברה שנה וארסנל נמצאת בערך באותה נקודה עגומה.

כמה חודשים אחורה נדמה היה שא רטטה דווקא מצליח להרים את הקבו צה מהשפל שאליו הגיעה עם אמרי. התלמיד של פפ גווארדיולה יישם את שלמד אצל הקטלאני במנצ'סטר סיטי, וארסנל הציגה בסיום העונה שעברה כדורגל ראוי עם רעיון מא חוריו. ההגנה צופפה ועבדה כמקשה אחת, וההתקפות המהירות הוציאו את המיטב מפייר אמריק אובמיאנג.

בשיטה הזאת ניצחה ארסנל את צ'לסי ואת סיטי בדרך לזכייה בגביע, את ליברפול בליגה ובמגן הקהילה, ואת יונייטד לפני כחודש וחצי בליגה. התותחנים עוד היו בעניינים אז, אלא שהמשחק ההוא מול יונייטד היה נקו דת מפנה. היה זה הניצחון האחרון של ארסנל בפרמייר ליג והמשחק האחרון שבו אובמיאנג כבש. בהתחשב בכך שהגול הזה היה בפנדל, החלוץ הגבוני ללא שער שדה מאז מחזור הפתיחה.

אובמיאנג לא מתפקד, גם הקישור

הבצורת של אובמיאנג היא אחת הסיבות המרכזיות למצב שבו נמ צאת ארסנל. דווקא אחרי שהאריך חוזה במהלך שהוגדר כ"רגע מכונן" מבחינת התותחנים, מלך השערים של הקבוצה נקלע לתקופה רעה. הוא כבש רק שני שערים העונה, אחד מהם מהנקודה הלבנה, ובלי הגולים שלו ארסנל היא כמו רכב שמנסה לנסוע בבוץ - מתאמצת לחינם.

ארטטה אמנם הצליח לייצב מעט את ההגנה עם רכישות נכונות ומערך זהיר שספג 12 שערים ב 10 מחזו רים, אבל המחיר ההתקפי כבד מדי.

 ?? צילום: אלן שיבר צילום: מאור אלקסלסי צילום: מאור אלקסלסי ?? תאי בריבו מקדיש את השער לאמו ז"ל שחקני סכנין חוגגים בסמי עופר
צילום: אלן שיבר צילום: מאור אלקסלסי צילום: מאור אלקסלסי תאי בריבו מקדיש את השער לאמו ז"ל שחקני סכנין חוגגים בסמי עופר
 ?? צילום: אלן שיבר ?? קלינגר. כלום לא עובד
צילום: אלן שיבר קלינגר. כלום לא עובד
 ??  ?? ארטטה. "שינה את ארסנל לטובה"
ארטטה. "שינה את ארסנל לטובה"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel