Israel Hayom

"גאה לפרוץ את הדרך לבאות אחריי"

שרי פרידהאם הבריטית עשתה היסטוריה כשמונתה לספורט דירקטור של ישראל סטארט אפ ניישן, והפכה לראשונה בתפקיד בדרג הוורלד טור ● דרור פקץ' הישראלי מונה לתפקיד זהה ויהיה הראשון לעשות זאת בקבוצה

- אלי שטרן

היסטוריה כפולה: קבוצת הרכיבה המקצוענית ישראל סטארט־אפ ניישן מינתה אישה - הבריטית שרי פרידהאם - לתפקיד ספורט דירקטור, והיא צפויה לנהל חלק ממרוצי הקבוצה בעונה הקרובה.

מינוי נוסף מעניין שרשמה קבוצת סאן בסוף השבוע הוא צירופו של הישראלי דרור פקץ' לתפקיד דומה. לשניהם מדובר בפריצת דרך, שכן זו הפעם הראשונה שבה אישה תעבוד בתפקיד שמקביל למאמן כדורגל או כדורסל בקבוצה הנמנית עם הדרג הגבוה בעולם, ולראשונה איש מקצוע ישראלי ידריך במרוצים בסבב הגרנד טור.

עבור פקץ' בן ה־93 מדובר בסוג של חזרה הביתה. רוכב אופני ההרים המקצועני לשעבר היה ממקימיה של הקבוצה לפני שש שנים, כאשר נקראה סייקלינג אקדמי, ושימש ספורט דירקטור בעונה הראשונה שלה, אז כקבוצה קטנה וצנועה שהתחרתה במרוצים שוליים ברובם.

"אני שמח, גאה ומתרגש לחזור למה שהתחלנו", אמר פקץ', שאימן בעבר את נבחרת ישראל באופני הרים ושימש בשנים האחרונות שדר, מגיש ופרשן אופניים בערוץ הספורט, "הדרך שהקבוצה עשתה לא פחות ממרשימה. זה לא דומה או קרוב למה שהיה אז, ועם זאת, זה עדיין עטוף בצבעי כחול לבן ומוכיח שהרוכבים הישראלים יכולים וצריכים להיות חלק מהזירה הבינלאומית. הם הלב של הקבוצה, אבל צריך להתייחס אליהם כשווים אל שווים ולא לפי הדרכון".

לאחד מבעלי הקבוצה, רון בר און, המינוי של פקץ' הוא "חלק ממדיניות שנועדה לחזק את הישראליות בקבוצה ולשלב אנשי מקצוע ישראלים בכל הדרגים בסגל הניהולי, על מנת לבנות מקצועיות כחול לבן בניהול מרוצי אופניים, לצד בניית רוכבי העתיד".

פרידהאם ,)49( מצידה, כבר ניפצה בעבר כמה תקרות זכוכית בענף האופניים הגברי. היא מונתה לנהל מרוצים של קבוצת הגברים הבריטית "ראלי" בשנת ,2011 כמה שנים לאחר שתאונת פגע וברח סיימה את הקריירה שלה כרוכבת אופניים מקצוענית. היא הדריכה את הקבוצה כמה שנים ואף הפכה לבעלים שלה, ובעבר הובילה כמה רוכבים לאליפויות עולם בוולודרום.

"לא צירפנו אותה כי היא אישה", הסביר מנהל הקבוצה, צ'ל קרלסטרום, "הגענו למסקנה שיש לה הכישורים והניסיון הדרושים". הבעלים השותף של סאן, סילבן אדמס, הוסיף: "פרידהאם קיבלה את התפקיד בזכות ההצלחות שלה. היא מקצוענית מעולה ועכשיו תקבל הזדמנות לנהל כמה מהרוכבים הטובים בעולם במרוצים".

פרידהאם עצמה הביעה ביטחון שתוכל להתמודד עם האתגר: "התנהלתי מול רוכבים גברים בעבר ואני מצפה שישפטו אותי על סמך התוצאות. אני גאה לפרוץ את הדרך לבאות אחריי, להפוך לדירקטורית הראשונה בדרג הזה באחת הקבוצות המובילות, ואני מקווה שזה יעניק השראה לאחרות".

 ??  ?? פרידהאם: "מצפה שישפטו אותי על סמך התוצאות"; בתמונה הקטנה: פקץ'
פרידהאם: "מצפה שישפטו אותי על סמך התוצאות"; בתמונה הקטנה: פקץ'
 ?? צילומים: נועה ארנון ?? "ישראל היום", 20.12.2019
צילומים: נועה ארנון "ישראל היום", 20.12.2019
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel