Israel Hayom

הראשון של חולון

הפועל חולון הפתיעה את מכבי ת"א והנחילה לה הפסד בכורה בליגה (79:76) ● הפועל ירושלים נהנתה באילת והביסה את המארחת ;79:100 ג'ייקובן בראון חזר לשחק אחרי פציעה ארוכה ● ניצחון לנהריה אחרי הארכה על מכבי חיפה הבינוניות עלתה ביוקר.

- יעקב מאיר ואבי סגל

אובמיאנג כאמור רחוק משיאו, אך גם חוליית הקישור לא מתפקדת. לארסנל 10 שערים ב־009 דקות כדורגל (רק שלוש קבוצות כבשו פחות), ועם משחק התקפה אנמי כל כך קשה להתקדם במעלה הטבלה.

"אני חושב ששינוי שיטה הוא הכרחי להחייאת אובמיאנג", כתב השבוע אגדת ארסנל מרטין קיאון, "ברור לגמרי שהוא משווע לעזרה ולתמיכה".

ארסנל וארטטה סופגים לא מעט ביקורות בימים אלה, אך להבדיל מאונאי, הם גם זוכים לתמיכה. "זה לא הוגן לדרוש את פיטוריו", אמר השבוע המגן הספרדי הקטור ביירין, "הוא שינה את הדינמיות של המועדון מהרגע הראשון והוא מכין אותנו למשחקים בצורה מדהימה". מאמן העבר ג'ורג' גרהאם הוסיף: "הוא עושה עבודה טובה מאוד. נכון שיש עכשיו גמגום כלשהו, אבל הוא שינה את ארסנל לטובה".

ארטטה הרוויח לא מעט מהקרדיט הזה עם שני תארים, אבל כעת הוא צריך לספק תוצאות. ארסנל לא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים בליגה,

ולכן המפגש הערב מול טוטנהאם הוא הרבה יותר מעוד דרבי צפון־לונדוני עבורה. שנה אחרי חילופי המאמנים, התותחנים רוצים שינוי אמיתי, תחושה של משהו חדש. "זה המשחק המושלם להתרומם בחזרה", אמר ארטטה, שמבין היטב את חשיבות המשחק.

פפ ניצח במשחקו ה 700 על הקווים

אתמול, שערים של ראחים סטרלינג וקווין דה בריינה (פנדל) ב־62 הדקות הראשונות הספיקו לסיטי לניצחון 0:2 על פולהאם. גווארדיולה, שבחודש האחרון התלונן על העומס ודרש לאפשר חמישה חילופים, ציין את משחקו ה־007 בקריירת האימון והראשון שבו הוא מסיים משחק ליגה בלי לבצע אפילו חילוף אחד.

בין ההפסד לפ.ס.ז' למשחק הקריטי מול לייפציג באמצע השבוע, מנצ'סטר יונייטד התארחה אמש אצל ווסטהאם הלוהטת. בעקבות הלו"ז הצפוף אולה גונאר סולשיאר השאיר על הספסל את דה חאה, ראשפורד וברונו פרננדש, וירד למחצית בפיגור משער של תומאס סוצ'ק.

בחצי השני נכנסו ברונו וראשפורד ויונייטד כבר נראתה אחרת. פול פוגבה השווה, מייסון גרינווד השלים מהפך וברונו חתם את תוצאת המשחק - 1:3 ליונייטד, שעולה למקום הרביעי.

אברטון ממשיכה לאבד גובה ואחרי תיקו 1:1 מול ברנלי הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי סופרת ניצחון אחד בלבד בשבעה מחזורים.

אפשר לספור על יד אחת את הפעמים בהן מכבי ת"א ניצחה משחקים בקלות העונה, לא רק ביורוליג, אלא גם בליגת ווינר סל הישראלית.

בכושר האישי והקבוצתי שלה, ועם הלחץ הגדול שמביאים עמם ההפסדים הרבים ביורוליג, הקבוצה של יאניס ספ רופולוס לא מביאה לידי ביטוי את הפ ערים הגדולים בעומק ובאיכות לעומת שאר הקבוצות.

מול עירוני נהריה ובני הרצליה, היכו לת הבינונית לא עלתה ביוקר, והצהובים ידעו להכריע את המשחק ברגעים הח שובים. אתמול מול הפועל חולון השי פור בחלק האחרון של המשחק כבר לא הספיק והם ספגו את הפסדם הראשון העונה בליגה, .79:76

חולון הפסידה את שלושת משחקיה הראשונים בליגה, אבל המאזן שלה ממש לא משקף את האיכות שיש לה בסגל.

סטפנוס דדאס רשם למשחק את הרכש החדש מקסים דה זאו במקומו של טיירוס מגי, כדי להתמודד בצורה טובה עם הקו הקדמי העמוק של היריבה ופגע בגדול. פרט לסי ג'יי האריס שלהט עם 26 נקו דות, הפורוורד-סנטר הבלגי היה האקס פקטור עם 15 נקודות.

נקודת האור בצד השני הייתה חזרתו של יובל זוסמן למגרשים אחרי חמישה חודשים. מבחינה התקפית ייקח לגארד עוד זמן להיכנס לעניינים, אבל בהגנה אפשר לראות את ההשפעה שלו מהר גע הראשון.

ישראלי צעיר נוסף של מכבי שמג לה יכולת טובה בכל פעם כשהוא עולה לפרקט הוא דורי סהר. הגארד המוכשר קולע, מוסר וגם שומר, ומוכיח שהוא צריך לקבל לפחות רבע שעה בכל משחק ליגה.

משחק צמרת, על הנייר. הפועל ירושלים הגיע לאילת כשהיא נטולת הפסדים בליגה, מול מארחת שהפסידה בסך הכל פעם אחת העונה.

על הפרקט זה נגמר בנוקאאוט ירוש למי, שהשלים ניצחון רביעי רצוף בהפ רש דו ספרתי באילת. עוד שבועיים הן ייפגשו בשמינית גמר גביע המדינה, אבל בארנה בירושלים.

ג'ייקובן בראון חזר אתמול לשחק אחרי פציעה שמנעה ממנו לפתוח את העונה. הגארד של ירושלים חזר לרא שונה מאז חודש מארס, אבל בראון הוא כוכב וככזה הוא סיפק אתמול כמה רגעי שיא: קודם כל עצם החזרה לפר קט, שנית הכושר המצוין שבו הוא נמצא למרות ההפוגה הארוכה 14) נקודות ב 15 דקות( ולקינוח הוא גם הור חק בדקה ה 28 אחרי שבתוך קצת יותר מחצי דקה ביצע עבי רה בלתי ספורטיבית ועבירה טכנית. ירושלים הציגה את משחקה ההתקפי הטוב ביותר העונה מול קבוצה במו מנטום עם ארבעה ניצחונות רצופים. היא השתלטה על העניינים מההתחלה, הובילה 13:27 לקראת סוף הרבע הרא שון, שמרה את אילת על 30 נקודות במחצית הראשונה ולא נתנה למאר חת לרדת מהפרש דו ספרתי לאורך כל הדרך. שליטה מוחלטת. אילת, לעומתה, עם 40 אחוז בלבד מהשדה, קיבלה רק שני שחקנים בכו שר סביר: ג'ו רגלנד וקייסי פראתר. כל השאר לא עברו את רף 7 הנקודות. מנגד, ירושלים עם חמישה שחקנים בדו ספ רתי וכריס קרמר, שהוכיח שוב שההחלטה להשאירו עד סוף העונה היתה מדויקת - 20 נקודות, 8 רי באונדים, 5 חטיפות ומדד .34 לקחה את הזמן.

אחרי חמישה הפסדים עי רוני נהריה השיגה בהארכה את ניצחון הבכורה במשחק התחתית מול מכבי חיפה ,(102:110) שנותרה על ניצחון בודד. לחיפה - ללא כריס דואו שיהיה מושבת לתקופה ארוכה ועם ריגוברטו מנדוזה בהופעת בכורה - לא עזר שיא קריירה של רומן סורקין 25) נקודות ומדד .(32

בנהריה קיילין לוקאס החל טוב 17) נקודות ברבע הראשון( וסיים משחק מעולה )מדד .(40

המשחק הצמוד נכנס להארכה והוכרע בדקה האחרונה של תוספת הזמן. דבון סקוט העלה את נהריה ל ,102:104 מן העבר השני דבון ג'פרסון החטיא מתחת לסל והוסיף עבירה בלתי ספורטיבית שהיתה החמישית שלו. נהריה ניצלה זאת כדי לגמור את המשחק.

הערב ייערכו שני משחקים נוספים: הפועל ב"ש והפועל ת"א ייפגשו בקו נכייה ,(21:15) כשלשתיהן מאזן הפוך 1:3) לב"ש לעומת 3:1 לת"א(.

הפועל ת"א תקווה לבכורה מוצלחת לזר החדש גייב יורק, וטאליב זאנה הפ צוע לא ישחק.

במשחק נוסף הפועל חיפה, שנעצרה אחרי פתיחת עונה טובה, תארח את מכבי ראשל"צ .(19:20)

 ?? צילום: ?? אובמיאנג (משמאל) וחבריו לארסנל. "שינוי שיטה הכרחי להחייאתו" GettyImage­s
צילום: אובמיאנג (משמאל) וחבריו לארסנל. "שינוי שיטה הכרחי להחייאתו" GettyImage­s
 ??  ?? שחקני חולון מחייכים. הפעם איכות הסגל באה לידי ביטוי
שחקני חולון מחייכים. הפעם איכות הסגל באה לידי ביטוי
 ??  ?? בריימו עוצר את רוינה
בריימו עוצר את רוינה
 ??  ??
 ?? צילום: עודד קרני ??
צילום: עודד קרני
 ??  ?? ווילבקין אתמול
ווילבקין אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel