Israel Hayom

חודש לפני ההשבעה - מבוכה לביידן: בנו חשוד בעבירות מס

לפי הדיווחים, הרשויות פתחו בחקירה 2018־ב ונבדק גם חשד להלבנת כספים ● ובינתיים, טראמפ קיבל קריאות עידוד במסיבת חנוכה בבית הלבן: "עוד ארבע שנים!"

- יוני הרש,

מבוכה לג'ו ביידן, קצת יותר מחודש לפני השבעתו לנשיאות: האנטר ביידן, בנו של הנשיא הנבחר, הודיע שלשום כי משרד המשפטים האמריקני חוקר אותו בחשד לעבירות מס.

את החקירה מוביל התובע הפדרלי בדלוואר, מדינת מגוריה של משפחת ביידן. החקירה נפתחה בסוף שנת ,2018 וכוללת בדיקה לא רק על הפרות של חוקי מס אלא גם חשד להלבנת כספים, כך לפי מקורות המעורים בחקירה. עם זאת, ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי היבט הלבנת הכספים בחקירה לא הבשיל אחרי שסוכני ה־IBF לא הצליחו לאסוף די ראיות.

"מתקפות אישיות"

החקירה נחשפה ביום שלישי, אחרי שכמה צווים הוגשו בפרשה, בכלל זה שניים הדורשים הסגרת מידע הקשור להאנטר ביידן. "למדתי אתמול בפעם הראשונה כי משרד התובע הפדרלי בדלוואר עדכן את עורך הדין שלי, גם כן אתמול, שהם חוקרים את ענייני המס שלי", אמר שלשום האנטר ביידן בהודעה על החקירה. "אני לוקח את העניין מאוד ברצינות, אבל אני בטוח שבדיקה מקצועית ואובייקטיב­ית תוכיח שניהלתי את ענייניי בצורה חוקית וראויה". החקירה מתמקדת בהאנטר ביידן ובכמה קולגות שלו, אך לא בנשיא הנבחר עצמו או בבני משפחה אחרים.

ממשרדו של הנשיא הנבחר נמסר בתגובה כי "ביידן גאה מאוד בבנו, ששרד כמה אתגרים קשים, בכלל זה המתקפות האישיות נגדו בחודשים האחרונים, רק כדי לצאת חזק יותר". ב"פוליטיקו" דיווחו גם כי רשויות פדרליות בפנסילבניה מנהלות חקירה סביב עסקי בית חולים ובהם מעורב ג'יימס ביידן, אם כי לא ברור מה החשדות בתיק.

למרות העננה סביב בנו, הנשיא הנבחר מוסיף להתכונן לכניסתו לבית הלבן. אתמול הוא הודיע על שורת מינויים נוספים, ובראשם מינויה של סוזן רייס - מי שהיתה שגרירה באו"ם בימי ממשל אובאמה - לראש המועצה למדיניות פנים בבית הלבן. רייס, שהיתה גם היועצת לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר אובאמה, היתה מועמדת למזכירת המדינה, אך כעת תפנה את תשומת ליבה מהחוץ והביטחון לענייני מדיניות פנים.

בינתיים, הנשיא היוצא טראמפ אירח שלשום בבית הלבן שתי מסיבת חנוכה עם יותר מ־001 אורחים. בנאום לתומכיו היהודים חזר טראמפ על ההאשמות שלפיהן הוא לא הפסיד בבחירות. "כל מה שאני מבקש זה אנשים עם תבונה ואומץ", אמר הנשיא היוצא בסרטון שפורסם ב"ג'ואיש אינסייד". "כיוון שאם לכמה אנשים חשובים יהיו תבונה ואומץ, אנחנו ננצח בבחירות בגדול". משתתפי המסיבה הגיבו בהתלהבות והשיבו לו בקריאות: "עוד ארבע שנים!".

הצוות המשפטי של הנשיא היוצא הגיש שלשום עתירה נוספת לבית המשפט העליון בדרישה לחסום ספירה של מיליוני קולות בארבע מדינות מפתח - ג'ורג'יה, מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה. מדובר בעתירה בעלת סיכוי כמעט אפסי, שהוגשה יום אחרי שהעליון דחה על הסף עתירה של רפובליקנים בפנסילבניה, למנוע את אישור ספירת הקולות במדינה. "לבית המשפט העליון יש הזדמנות להציל את המדינה שלנו מהונאת הבחירות הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב", כתב אמש הנשיא היוצא בטוויטר. המאבק המשפטי של טראמפ צפוי לספוג מכה נוספת ביום שני, כאשר האלקטורים מכל 50 המדינות, שכבר אשררו את תוצאות הבחירות, צפויים להתכנס ולבחור באופן רשמי בביידן כנשיא הבא של ארה"ב.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? הנשיא הנבחר ובנו האנטר
צילום: אי.פי הנשיא הנבחר ובנו האנטר
 ??  ?? טראמפ במסיבת החנוכה בבית הלבן
טראמפ במסיבת החנוכה בבית הלבן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel