Israel Hayom

הרמטכ"ל: "ביצענו מבצעים חשאיים רבים ב ,2020 ההתבססות האיראנית בסוריה - במגמת האטה"

הרמטכ"ל כוכבי סיכם את השנה ● "תקפנו כ 500 מטרות" ● "התבססות איראן בסוריה במגמת האטה" ● "המזרח התיכון הוא האזור המפולג והאלים בעולם"

- לילך שובל

בשיחה שערך אתמול הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עם כתבים, הוא סיכם את הישגי צה"ל בשנה החולפת, שהתאפיינה בירידה במספר ההרוגים בפעולות איבה כמו גם בכמות הרקטות ששוגרו לישראל.

לאורך 2020 שוגרו 174 רקטות, טילים ופגזי מרגמה לעורף הישרא לי, לעומת 1,296 בשנה שקדמה לה ו 1,164 במהלך .2018

"המזרח התיכון הוא האזור המשוסע, המפולג והאלים ביותר בעולם", הסביר כוכבי, "תקפנו השנה כ 500 מטרות בכל הזירות וביצענו מבצעים חשאיים רבים. אנו פועלים בשש זירות באופן אינטנסיבי". על פי המידע בישראל, היקף הפ עילים האיראנים בסוריה ופעילי המי ליציות הצטמצם באופן משמעותי - בסיסים, מחנות ומפקדות פונו מאזור דמשק ונדחקו למרחב צפון סוריה ומ זרחה. גם צירי העברות אמצעי הלחי מה מאיראן לסוריה הצטמצמו באופן משמעותי בחודשים האחרונים.

לפי רא"ל כוכבי, "ההתבססות האיראנית בסוריה נמצאת במגמת האטה ברורה, כפועל יוצא של פעי לות צה"ל, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים בזירה". עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "מרחב הלחימה המשמעותי שהשתנה השנה הוא ממד הסייבר, שבו ביצענו מבצעים התק פיים רבים".

בתוך כך, צה"ל השלים את כתיבת "תפיסת ההפעלה לניצחון", והנחה את הזרועות, הפיקודים והאגפים לסיים עד תום המחצית הראשונה של השנה הבאה את כתיבת תפיסת ההפעלה של כל היחידות, כנגזרת מהתפיסה המטכ"לית.כפי שפורסם ב"ישראל היום", בחודש ינואר תקיים צמרת הצבא סדנה מטכ"לית, "תנופה עד כאן", שבה תוצג תמונת המצב למי מוש התוכנית הרב שנתית של צה"ל, איתור אפשרויות להתייעלות נוס פת, לרבות סגירת יחידות נוספות, וכן תתבצע הכוונת התכנון והמשימות לשנה הבאה.

בצה"ל מודים כי לאור העובדה שלא אושר תקציב ישנם עוד פערים, כמו העובדה שעסקאות כלי הטיס הגדולות טרם אושרו; ישנו פער בעיבוי המכשול בגבול ישראל לבנון, וגם פערי מיגון בעורף והשלמת פריסת מערכות כיפת ברזל באופן ארצי.

בצבא מצביעים על פער חמור בעו בדה כי טרם בוטל קיצור השירות הנו סף לגברים, הגם שכבר שני מחזו רי גיוס התגייסו ל 30 חודשי שירות במקום ,32 אף שצה"ל כלל לא החל להיערך לכך.

 ??  ?? כיפת ברזל בפעולה צילום: דוברות משרד הביטחון
כיפת ברזל בפעולה צילום: דוברות משרד הביטחון
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? רא"ל אביב כוכבי
צילום: גדעון מרקוביץ' רא"ל אביב כוכבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel