Israel Hayom

אין סגר לילי בחג, אך גובר הסיכוי ל"ריסון מהודק"

פארסת הסגר הלילי: העוצר בחנוכה יבוטל, והאיסור על שהייה בבית אחר בשעות הערב - לא יתקיים ● מנכ"ל משרד הבריאות: "כשנגיע ל 2,500 נדבקים ביום, נעבור להגבלות 'ריסון מהודק'"

- אריאל כהנא ומיטל יסעור בית אור

פארסת העוצר הלילי: לאחר שאתמול נערכה ישיבת ממשלה סוערת, הוחלט כי לא יוטלו בחנוכה מגבלות על שהייה בבית של אדם אחר.

הממשלה התכנסה לישיבה, שב מהלכה היתה אמורה לאשר שורת הגבלות תנועה במהלך חג החנוכה, בניסיון למנוע אירועים משפחתיים של הדלקת נרות ובכך למזער את ההדבקות בקורונה. אולם במהלך הישיבה פרץ ויכוח בין השרים על אופי ההגבלות, ולאחר התייעצות בין רה"מ נתניהו לבין השרים גנץ ואד לשטיין, התקבלה ההחלטה שלפיה בוטל כאמור העוצר הלילי.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בי שיבת הממשלה שהיעד הסופי הוא בלימה והורדה של מקדם ההדבקה אל מתחת ל ,1 ולמספר מאובחנים קטן מ 1,000 ליממה.

ובתוך כך, במשרד הבריאות ביק שו מהקבינט להקדים ולהטיל ריסון מהודק כבר ב 2,000 נדבקים ובמקדם הדבקה של ,1.3 אך השרים הכריעו כי יוטלו מגבלות אם יהיה מספר נדבקים יומי של 2,500 איש ובמקדם הדבקה של 1.32 - מספרים שישראל עלולה להגיע אליהם אפילו בעוד כשבועיים. התחושה היתה שהשרים, בעיקר האוצר והכלכלה, התקשו להכריע בנושאים כמו סגירת המסחר, שנ מצאים במתווה הריסון המהודק ואף היו מי שביקשו לדון על מגבלות הריסון המהודק "בעוד כמה ימים". אך במשרד הבריאות ביקשו לקבוע זאת כבר בישיבה הנוכחית. "לש לוח אנשים למחלה קשה או למוות רק כי לא רוצים לסגור מסחר, זה לא דבר נכון", אמר אחד השרים. הצעה נוספת שעלתה היתה להת חשב בקביעת ההגבלות רק במספר החולים במצב קשה. מספרם עומד היום על ,317 אך הקבינט לא קיבל את ההצעה בשל הקושי "לבלום" בזמן, כאשר מספר החולים כבר גבוה. גורם בקבינט הביע חשש שהג עה לסגר שלישי עשויה להת קיים כבר במהלך חודש ינואר. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי: "בדיון בממשלה הוחלט שנמשיך להתנהל עם המגבלות שקיימות כעת. לא נטיל סגר חנו כה או סגר לילי, אך במקום שבו ה R יעלה ל 1.32 ומספר המאומתים יעלה ל ,2,500 נצטרך להדק את הריסון ולנקוט בפעילות שקראנו לה 'ריסון מהודק'". החלטה נוספת שקיבלה הממשלה היא שאם בחלוף שלושה שבועות מהחלת הרי סון המהודק מקדם ההדבקה לא יירד מ 1 - יוחל סגר כללי. "משרד הבריאות לא המליץ בהתחלה על עוצר לילי, מתוך ספק עד כמה הצעד הזה יוריד תחלואה ובפרט כשזה צעד בודד, כשכל שאר הדברים - מסחר ולימודים - כן פתוחים. ההצעה לסגר חנוכה היא תו צאה של התלבטות רבה ורצון למנוע סגר מלא. לכן זה נבחר כרע במיעוטו. רצינו למנוע התקהלויות בחג והדלקת נרות המונית. זה לא התקבל. הת קבלו דברים אחרים, שהעיק רון המנחה שלהם הוא להתנהג לפי ההגבלות הקיימות ולקבוע סף, שכאשר מספר החולים יגיע אליו זה הסף שבו נלך להחמרת ההגבלות ול כיוון סגר, וזו ההחלטה שהתקבלה". הצעות שעלו השבוע לסגר לילי בח נוכה נתקלו בהתנגדות רוב המו מחים, ובהם איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית: "סגר לילי רוחבי והטלת גזירות גורפות ולא מידתיות על הציבור, פוגעים באמון הציבור ובהתמודדות עם מגיפת הקורונה".

 ??  ?? סגר לילי בטירה
סגר לילי בטירה
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? חזי לוי
צילום: יהודה פרץ חזי לוי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel