Israel Hayom

נחשף סדר המתחסנים: רופאים וקשישים תחילה

הספירה לאחור לקראת 27.12 ● בינתיים: נשים בהיריון וילדים עד גיל 16 לא יחוסנו ● מנכ"ל משרד הבריאות: "אור לחג האורים" ● מחכים לאור הירוק מארה"ב: ה FDA התכנס להכריע אם לאשר את החיסון ● עדכונים באתר

- מיטל יסעור בית אור ויוני הרש,

החלה הספירה לאחור: קופות החולים צפויות להתחיל לחסן ב 27 בדצמבר, ובבתי החולים החי סון יינתן כבר שבוע קודם. מחלימים מקורונה לא יחוסנו.

הצוותים הרפואיים )לרבות במ רפאות ובמד"א(, קשישים, חוסים במוסדות והמטפלים שלהם, וכן גם אזרחים בני 50 או 60 ומעלה )בדגש על חולים עם מחלות רקע( - יהיו הראשונים לקבל בישראל את חי סוני הקורונה.

"חיסוני הקורונה - הם ללא ספק תקווה גדולה ואור לחג האורים", אמר פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, כשהציג את המלצות ועדת התיעדוף לחיסונים. "לא נוכל להגיע למיליונים שאנחנו רוצים לחסן בלי ההיענות של הציבור ובלי הסברה לציבור". עוד ציין כי "התרנו לייבא את החיסונים. מדובר בתהליכי רגו לציה ואישור. יש כמה שלבי אישור, כולם בפעולה וייקחו כמה ימים. אזרחי ישראל יקבלו חיסו נים שעברו את הליכי הרגולציה".

ד"ר בועז לב, יו"ר הוועדה המ תעדפת את חיסוני הקורונה, הס ביר: "התיעדוף תלוי במספר החי סונים שיש לנו ובהיענות הציבור. אם הציבור לא יגיע - נאפשר גם לקהלים נוספים להתחסן. יש עדיין שאלות לא פשוטות, שבהן האם מחס נים את החולים שבסיכון למחלה קשה או את אלה שמפיצים את המחלה". כמו כן, יתקיים מעקב אחרי מקבלי החיסון, ומשרד הבריאות יקים לצורך כך גוף שבו יהיו נציגי חטיבת הרפואה ושירותי בריאות הציבור במשרד, לצד אנשי ציבור ומובילי דעה. הצוות יע קוב דיגיטלית אחרי המידע מהקופות. כאמור, תחילה יחוסנו סגלים רפואיים )כ 250 אלף איש(, קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים 350) אלף(, מבו גרים מגיל 50 או 60 ומעלה, כאשר קריטריון הגיל ייקבע על פי היקף החיסונים שיהיו זמינים, ואזר חים צעירים יותר עם מחלות רקע בדגש על השמנת יתר חול נית, סוכרת ומושתלי איברים. הבאים בתור יהיו מאושפזים במוסדות בריאות הנפש וס גלי הוראה )כ 200 אלף(, לאחר מכן חיילי צה"ל ובה משך שאר האוכלוסייה. עוד נקבע כי "הקופות יאפ שרו חיסון בהתאם לי כולת גם לאוכלוסיות שאינן בתיעדוף ראשו ני כבר עם תחילת המבצע". מי לא יתחסנו? ילדים מתחת לגיל ,16 זאת משום שהחי סונים לא נוסו עליהם. כך גם נשים הרות. לא יחוסנו אנ שים עם תגובה אלרגית קשה בעבר )אנפילקסיס( ומחלימים שאמורים להיות מחוסנים, כי עברו את המחלה ללא חיסון.

יעד שאפתני

ובתוך כך, ועדת החיסונים של ה ,FDA מינהל התרופות האמריקני, החלה אמש בדיונים הסופיים שלה לקראת מתן אישור חירום לחיסון הקורונה של חברת פייזר.

בהנחה שהאישור יתקבל כצפוי, וכשבוע לאחריו יאושר גם החיסון של חברת מודרנה, הרי שארה"ב תיכנס בשבועות הקרובים לשלב המורכב של הפצת החיסונים, כאשר הממשל היוצא והממשל הנכנס קבעו יעדים שאפתניים לחיסון עשרות מיליוני אמריקנים בתוך חודשים ספורים.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמר הש בוע כי הוא מתכוון להציב מטרה של 100 מיליון אמריקנים מחוסנים ב 100 הימים הראשונים של כהונתו.

ההפצה של החיסונים תחל כמובן עוד לפני השבעתו של ביידן, כאשר הגנרל גוסטבה פרנה, קצין המבצ עים הראשי של מבצע "מהירות על" - הפרויקט שהקים הנשיא היוצא טראמפ למציאת והפצת חיסון לקו רונה - אמר השבוע כי עם קבלת האישור מה ,FDA שלב ההתחסנות יחל כמעט מיידית.

ד"ר סווטלנה פרידלנד, רופאת טי

פול נמרץ בבית החולים NYU בלו נג איילנד, תהיה, ככל הנראה, אחת הראשונות לזכות בחיסון. בשיחה עם "ישראל היום" היא נזכרה בכאב בימי השיא של המגיפה. "היינו נכנסים לדלת ומהרגע הראשון העבודה לא פסקה", סיפרה. "לרוב יש בבית החו לים יחידת טיפול נמרץ אחת, בשיא היו לנו שמונה יחידות. בשגרה יש כ 10 חולים מונשמים בבית החולים, בשיא היו בין 140 ."150-ל

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? תרגיל בשיבא לקראת מבצע החיסונים
צילום: גדעון מרקוביץ' תרגיל בשיבא לקראת מבצע החיסונים
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מנהל התרופות בארה"ב
צילום: אי.פי.אי מנהל התרופות בארה"ב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel