Israel Hayom

הסכם שת"פ בין התעשיינים למשרד ההשקעות באבו דאבי

ראש המשרד האמירותי ל"ישראל היום": "איחוד האמירויות היא שער לעולם הערבי כולו" ● נשיא התאחדות התעשיינים: "מדובר בתשתית לפיתוח הקשרים הכלכליים והמסחריים בין הנסיכות לישראל"

- ערן בר־טל, דובאי

שלום רווחי: התאחדות התעשיינים חתמה שלשום על הסכם שיתוף פעולה עם אחד הגופים הכלכליים המובילים והמשפיעים ביותר בנסיכות - משרד ההשקעות של אבו דאבי .)ADIO(

מעמד החתימה התקיים במשרד ההשקעות באבו דאבי במעמד נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ומנכ"ל משרד ההשקעות ד"ר טאריק בין הנדי. המפגש התקיים במסגרת המשלחת הישראלית הרשמית הראשונה לדובאי, שארגן מכון היצוא בראשות אדיב ברוך, בשיתוף בנק הפועלים. משרד ההשקעות של אבו דאבי נחשב לאחד הגופים הכלכליים המשפיעים ביותר בנסיכות, והוא מתוקצב בעשרות מיליארדי דולרים. במסיבת עיתונאים עם ד"ר בין הינדי, שהתקיימה קודם לחתימה בזום מדובאי, הוא אמר ל"ישראל היום": "באופן טבעי אנחנו מתעניינים בטכנולוגיו­ת חקלאות ומים, אבל כמובן שאנחנו מעוניינים גם בסייבר ובחדשנות בכלל". לדבריו, "איחוד האמירויות היא שער לישראלים לעולם הערבי כולו". בעניין המדינות שעדיין עוינות את ישראל: "איחוד האמירויות בעצמה היא שוק גדול וחדש. העולם הערבי הוא משפחה. לא צריך להסתכל על היום, אנחנו חיים במציאות משתנה, וכל הזמן נפתחים שווקים חדשים". במשרד ההשקעות של אבו דאבי מכירים היטב את הטכנולוגיו­ת של חברות ישראליות בינלאומיות ופורצות דרך כמו צ'ק פוינט, ווייז ומובילאיי, ומאמינים כי יש עוד הרבה טכנולוגיות ישראליות מבטיחות שכדאי להשקיע בהן ולפתח אותן. ההשקעה בטכנולוגיו­ת מובילות היא חלק מחזון האמירות.

במשרד ההשקעות מעידים כי הם מחויבים לצמיחה ולגיוון של כלכלת אבו דאבי באמצעות המגזר הפרטי ויוצרים הזדמנויות למשקיעים מקומיים וזרים, המותאמות לסדרי העדיפויות הכלכליים של אבו דאבי. כעת, בהסכם שנחתם, הם מבקשים ליצור שיתופי פעולה מסחריים עם משקיעים ועם עסקים ישראליים חדשניים שירצו להשתלב בכלכלה המקומית. משרד ההשקעות של הנסיכות מציע מגוון תוכניות ממוקדות עבור חברות ישראליות, כולל תמריצים כספיים ושותפויות ציבוריות־פרטיות.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "ההסכם שעליו חתמנו מעורר בי תקווה אמיתית ואמונה בחזון של מזרח תיכון חדש, שכן הוא יוצר תשתית לפיתוח הקשרים הכלכליים והמסחריים בין נסיכות אבו דאבי לישראל. בדרך זו נוכל בתוך זמן קצר לקטוף את הפירות הכלכליים של הסכמי השלום וליצור עידן חדש, שבו אבו דאבי תהפוך לעמיתה ולמשקיעה דומיננטית בישראל".

במשרד ההשקעות של אבו דאבי מכירים היטב את הטכנולוגיו­ת של חברות ישראליות בינלאומיות ופורצות דרך

 ?? צילום: דוברות התאחדות התעשיינים ?? בין הנדי ותומר
צילום: דוברות התאחדות התעשיינים בין הנדי ותומר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel