Israel Hayom

כמו אוויר לנשימה: תוכנית הרענון לבני הגיל השלישי

ביוזמת המשרד לשוויון חברתי, מדי שבוע יתקיימו מפגשים ושיעורי ספורט באוויר הפתוח ● המטרה: לשפר את חוסן המבוגרים בזמן הקורונה

- עדי חשמונאי

לראשונה זה עשרה חודשים, שבמהלכם בני הגיל השלישי נאלצו להישאר ספונים בבתיהם בשל היותם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון, יוצא המשרד לשוויון חברתי וגמלאים ביוזמה חדשה שתפיח בהם משב רוח רענן - תרתי משמע.

במסגרת התוכנית, ייצאו הקשישים מבתיהם בצורה מפוקחת וללא תש לום, לפעילות ספורטיבית ומפגשים חברתיים באוויר הפתוח. התוכנית, ששמה "נעים בשלישי", תקיים את הפעילויות בכל יום שלישי ובעוד יום נוסף בשבוע בהתאם לבחירת הרשות ולהנחיות משרד הבריאות. שיעו רי הספורט יתקיימו בחינם ויותאמו ליכולות של בני הגיל השלישי. הם יימשכו שעה וישתתפו בהם עד 20 אנשים בכל מפגש.

"נעים בשלישי" - ולא רק

עבור נאווה (שם בדוי) מדרום הארץ, התוכנית הזאת באה כמו אוויר לנשימה. היא אמנם רק בת ,64 אבל גילה ומחלות הרקע הכניסו אותה לק בוצת סיכון לקורונה. "במשך ארבעה

חודשים לא יצאתי בכלל מהבית והייתי בדיכאון", סיפרה נאווה, "אח"כ הת חלתי לצאת לסיבוב בשכו נה עם מסיכה לעשר דקות ורעדתי מפחד. בסוף הצל חתי לצאת לקניות, אבל רק במכולת הקרובה. זה יעזור לי מאוד אם יוציאו אותי עכשיו לקצת פעילות מפוקחת בחוץ". גם מרג לית גבאי ,)67( נכת פוליו מנתניה, ממעטת לצאת מביתה בשל מחלות הרקע שלה. "מאז הקורונה אני כבר כמעט ולא יוצאת לפעילות. אפילו ארבע שעות הלימוד שהיו לנו חמישה ימים בשבוע, מטעם המש רד לשוויון חברתי ואזרחים ותיקים, הופסקו. אשמח לעשות ספורט פעם פע מיים בשבוע".

"יש שני אלמנטים מר כזיים שיכולים לשפר את החוסן של האוכלוסייה המ בוגרת: פעילות ספורטיבית ומפגש עם חברים פנים אל פנים", אמרה מירב כהן, השרה לשוויון חברתי וגמ לאים, "על בסיס המידע הזה בנינו את פרויקט 'נעים בשלישי' המשלב בין השניים". 188 רשויות מקומיות כבר הביעו את רצונן להשתתף בתוכנית.

 ??  ?? מרגלית גבאי. "מאז הקורונה כמעט לא יוצאת לפעילות"
מרגלית גבאי. "מאז הקורונה כמעט לא יוצאת לפעילות"
 ??  ?? השרה כהן
השרה כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel