Israel Hayom

סער נגד רה"מ: "לא אשב עם נתניהו בממשלה"

נמשכת הסערה הפוליטית: הח"כ הפורש הדגיש את המסר "רק לא ביבי" ● הליכוד: "יצא המרצע מן השק, סער יחבור לשמאל" ● גנץ: "לא אוותר על העקרונות בסוגיית התקציב, אנחנו דוהרים לבחירות"

- יהודה שלזינגר, דניאל רוט־אבנרי, ירון דורון ויורי ילון

גדעון סער, שהכריז על פרישה מהליכוד והקמת מפלגה משל עצמו, סימן בסוף השבוע מסר חדש בסגנון "רק לא ביבי".

בראיונות שהעניק בסוף השבוע למהדורות הטלוויזיה חזר גדעון סער והדגיש כי לא יישב עם נתניהו בממשלה. סער אמר כי "אין שום סיכוי שאני עושה את כל הדרך כדי להאריך את כהונתו של מי שכהונתו הכי ארוכה בתולדות ישראל. אני אומר בצורה ברורה כדי שלאף אחד לא תהיה אשליה ולא יוכל לבוא בטענות: מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה - אני מבקש שלא יצביע בשבילי. מי שרוצה להחליף את השלטון במדינת ישראל ומאמין שהמדינה לא בדרך נכונה - שיצביע לי".

בליכוד הגיבו לדברים של סער ואמרו: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו" בליכוד הוסיפו כי "סער הפר הבטחתו להישאר בליכוד, לתמוך בנתניהו ולמנוע רסיסי מפלגות כיוון שהובס בפריימריז. בזמן שרה"מ נתניהו עסוק בהצלת חיים על ידי הבאת מיליוני חיסונים לישראל והסכמי שלום היסטוריים, סער עסוק בהצלת הקריירה הפוליטית של עצמו. כמו ליברמן, גם סער יחבור לשמאל מתוך אופורטוניז­ם". בד בבד, בכחול לבן ממשיכים לטעון כי אין הידברות עם הליכוד בניסיון למצוא פשרה. גורמים במפלגה אמרו כי גנץ הורה לחבריו שלא לקדם יוזמות עצמאיות והדגיש כי אין בכוונתו לוותר על העקרונות שהציב בסוגיית התקציב.

שר הביטחון המשיך במסרים המאיימים, שלפיהם ישראל בדרך לבחירות, באומרו כי "בגלל שיקולים אישיים של נתניהו אנחנו דוהרים לבחירות. בסופה של מערכת הבחירות הרביעית הזאת אני יודע שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה של מדינת ישראל, וגם הוא צריך לדעת את זה".

בתוך כך, מאות מפגינים של תנועת הדגלים השחורים והתנועה לאיכות השלטון הגיעו אתמול בערב לקיסריה, לא הרחק מביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המפגינים הגיעו בסמוך לביתו של נתניהו, לאחר שקיימו תהלוכת לפידים ממרכז קיסריה עד לתחילת הרחוב שבו גרה משפחת רה"מ. המפגינים צעדו תחת הסיסמה "באנו חושך לגרש". במהלך התהלוכה הם קראו: "יחד ננצח", "יאללה ביבי לך" ועוד. לפני הגעתם אל סמוך לבית משפחת נתניהו היו במקום כמה עשרות תומכי נתניהו. הם עזבו את המקום כאשר מתנגדיו הגיעו. 1,000־כ איש בלבד השתתפו אתמול בהפגנה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים. חלק מהמפגינים, שנשאו לפידים, חסמו את אחת הכניסות לבית ראש הממשלה במסגרת מה שהם מכנים "המצור על בלפור" וקראו לראש הממשלה להתפטר. המפגינים אמרו כי "בזמן שהנאשם מתבצר וחומק מבחירות, לא נסתפק בהפגנות מרוחקות. ביבי, נבוא אליך מכל כיוון ובכל הזמן. נהיה הסיוט שלך עד שתלך".

בכחול לבן טוענים כי אין הידברות עם הליכוד בניסיון למצוא פשרה; גורמים במפלגה: גנץ הורה לחבריו שלא לקדם יוזמות עצמאיות

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? ההפגנה בקיסריה, אתמול
צילום: מישל דוט קום ההפגנה בקיסריה, אתמול
 ??  ?? סער
סער

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel