Israel Hayom

האתגר: היענות הציבור להתחסן

בעוד ההכנות לקליטת החיסונים בעיצומן, רה"מ נתניהו הצהיר: "ייתכן שנקדים את מבצע ההתחסנות" ● הערכה: יתחיל כבר בשבוע הבא ● אך מה שיכריע את מידת השפעתם על המגיפה - אמון הציבור ● שר הבריאות אדלשטיין ל"ישראל היום": "אין סיבה לחשש"

- מיטל יסעור בית אור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו אתמול במתחם החיסונים של קופת חולים מכבי בהיכל שלמה בתל אביב. "היכולת של קופות החולים בארץ לבצע את המשימה מראה לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים לאוכלוסיית ישראל בצורה המיטבית, לדעתי הטובה ביותר בעולם", אמר רה"מ.

עוד הוסיף נתניהו: "אנחנו מתחי לים את הסוף של המגיפה. עד אז אני מבקש לשמור על הכללים. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. ביום הזה, מה שאני יכול להגיד זה שאנחנו בדרך להקדמת מתן החיסו נים". ההערכה היא שהמבצע יוקדם כבר לשבוע הבא. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "יכול להיות שבשבוע הבא נתחיל לחסן צוותים רפואיים". לדבריו, "שלבי ההיערכות כבר מאוד מעשיים. יש הרבה 'פייק ניוז', אז אני יכול לומר בצורה חד משמעית - לא חסר ציוד רפואי".

האתגר העיקרי שעומד בפני הקופות הוא קצב הגעת המתחסנים והיענות הציבור, זאת משום שמרגע שהחיסו נים יוצאים מהמקררים המרכזיים של חברת טבע סלא, ניתן להשתמש בהם בתוך חמישה ימים. החיסונים עצמם ארוזים בכמות של כאלף, ולכן הקו פות יצטרכו לחסן בנקודות מרכזיות שאליהן יגיעו מספר רב של אנשים. לאור זאת, ולאור נתוני הסקר שפורסם אתמול ב"ישראל היום" שמראים על היענות נמוכה בקרב הציבור להתסן, שר הבריאות אדלשטיין אמר ל"ישראל היום": החיסון עבר את כל האישורים ונמצא בטוח. אין סיבה לחשש. אני ור בים אחרים מתחסנים כדי לתת דוגמה אישית, ואני בטוח שבמאמצי ההסברה הגדולים, רוב מוחלט של הציבור יש תכנע וילך להתחסן".

אמ"ן: "השפעה מוגבלת"

בדו"ח אגף המודיעין צוין כי מספר הנדבקים היומי הממוצע בשבוע האח רון עומד על 1,700 וכי מדובר בהיקף הדבקה גבוה מאוד. "לצד אישור החי רום, שניתן בסוף השבוע לחיסוני הקו רונה של חברת פייזר, ותחילת הפצתם בארץ וברחבי העולם, יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן

רה"מ: אנחנו מתחילים את הסוף של המגיפה. עד אז אני מבקש לשמור על הכללים. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר"

ממשי על מהלך המגיפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

התקדמות במכון הביולוגי

בתוך כך, השלב השני בניסוי לחיי סון הישראלי לקורונה שפותח במכון הביולוגי, יחל ביום ראשון הבא, 20 בדצמבר. בשלב זה ישתתפו כאלף נסיינים, שמחציתם יקבלו את מנת החיסון ומחציתם יקבלו מנת דמה (פלי צבו). בשלב זה תיבחן בטיחות החיי סון, כמו גם כמות הנוגדנים שייוותרו בגוף הנסיינים. לקראת תחילת שלב ב' בניסוי בביה"ח הציבורי אסותא אשי דוד, מבהיר ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח, כי לא תימנע מנסיינים האפשי רות להתחסן בחיסון של פייזר. "לניסוי

ניגשו עד כה עשרות רבות של מוי עמדים, שביקשו לקחת חלק בהליך פורץ דרך, כחולילבן. הליך הניסוי לא יפגע בהזדמנות וביכולת של אף מטופל לקבל את החיסון של פייזר".

בתוך כך, תקיפות הסייבר נמשכות: חברת השילוח והלוגיסטיק­ה אוריין אישרה לבורסה כי היא אחת מי04 החי ברות שעוסקות בשילוח ויבוא לישי ראל שנפגעו כתוצאה ממתקפת סייבר חסרת תקדים בסוף השבוע האחרון. על פי החשד, התוקפים הצליחו לפרוץ לשרתים של עשרות חברות ולחדור לשרשרת האספקה, ועדיין לא ידוע איזה מידע נגנב. מומחים מעריכים כי מאחורי המתקפה עומדת קבוצת Pay2Key האיראנית, שתקפה בחוי דש נובמבר עשרות חברות ישראליות.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? נתניהו ואדלשטיין. "נעשה מאמצי הסברה גדולים"
צילום: מארק ישראל סלם נתניהו ואדלשטיין. "נעשה מאמצי הסברה גדולים"
 ??  ?? הבעיה: 37%" - לא נתחסן"
הבעיה: 37%" - לא נתחסן"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel