Israel Hayom

"אבא תמיד חייך וסייע לכולם"

- אסף גולן

ליאורה חדד שישפורטיש איב דה את אביה, סרג' יהודה חדד ,(68) ב 6 בנובמבר השנה, וכשהיא מדברת עליו היא אומרת כי "בדי עבד, המוות שלו ביום שישי בערב, פרשת 'וירא' - הפרשה של אברהם אבינו בתורה - היה מאוד מתאים לפרשת השבוע. גם אבא היה מכניס אורחים והיה איש חסד גדול, שה סתכל על כל העולם בעין טובה". סרג' נולד לפני 68 שנה בתוניס, ועבר עם משפחתו בגיל 7 לפריז, לפרבר שבו לא היתה קהילה יהודית. השינוי התודעתי התחולל אצל סרג' בגיל ,14 אז הוא נחשף לתנועת בני עקיבא. "אבא הלך לתנועה והתאהב בה ובערכים שלה שהם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, הוא היה מדריך ופעיל מרכזי.

בגיל 18 הוא עלה לארץ לשלוש שנים - לעבודה בקיבוץ טירת צבי ולשירות בצנחנים, ופעל כשליח צרפת כמזכ"ל תנועת בני עקיבא. כולם הכירו אותו והוא סחף אחריו אנשים רבים לעלות לארץ.

אחרי פעילות בצרפת, עלה סרג' לארץ, והתחתן עם מרטין, גם היא צעירה יהודייה מצרפת. "הם היו ארבע שנים פעילים בנתיבות ואז הם עלו עם גרעין ההקמה של גני טל בשנת .1980 היה שם ים נפלא וחול זהב, אבל כלום חוץ מזה. אבא הפך להיות חקלאי ודבק בארץ, הוא גידל בחול הזה, שאף אחד לא האמין שאפשר לגדל בו משהו, עגבניות ופרחים, והפך ליצואן לחו"ל".

אחרי פינוי גוש קטיף סרג' המ שיך בעשייה. "אבא הקים חברת נדל"ן שנקראה 'בית בישראל', ועשה ירידי דירות לקבלנים מהארץ לקהילות יהודיות מכל העולם. הוא מאוד הצליח עד שהוא חלה. הוא היה מאושפז חמישה שבועות, שבהם אנו והוא נלחמנו על חייו. עצוב לנו שהמחלה לקחה אדם כזה.

"עם מותו, הארגונים היהודיים בצרפת ואנשים שהיו חניכים שלו, פרסמו מודעות אבל ועשו תוכ ניות לזכרו. כואב לנו שהוא כך הלך לעולמו, אבל אנחנו מתנחמים בעשייה הרבה, בשמחת החיים שלו, בעין הטובה, בהכנסת האורחים שלו. אחרי מותו גילינו גם שהוא היה תורם כסף לעמותות צדקה רבות, אבל הוא לא סיפר על כך ועשה זאת שנים בסתר".

"כואב לנו שהוא הלך לעולמו, אבל אנחנו מתנחמים בעשייה הרבה, בשמחת החיים שלו, בעין הטובה ובהכנסת האורחים שלו"

 ??  ?? סרג' ומשפחתו
סרג' ומשפחתו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel