Israel Hayom

"אמא הלכה בחג שהכי אהבה"

- אסף גולן

אמה של בתיה זיגדון ,(28) בת שבע, הלכה לעולמה ביום שישי כ"א בתשרי הושענא רבה. בתיה אומרת כי "עד היום לא דיברתי על אמא ועל המשבר הנורא, על הצער הנורא הזה. אמא היתה בשיא כוחה, היא היתה רק בת 55 וכבר החלי מה מהקורונה. עד עכשיו אני לא מעכלת את מותה ואת החלל הע צום שהיא הותירה בי ובאבא שלי".

לדבריה, "הכל התחיל ביום כיפור, היה לה חום ואז עבר לה והיא הרגישה טוב, אלא שלפני סוכות התחיל אצלה שיעול וביום שני בתוך החג פינינו אותה לבית החולים. ביום שישי דיברתי עם האחות ועם אמא שלי בשעה תשע בבוקר והכל היה בסדר. אחרי שע תיים הרופא התקשר ואמר שאמא שלי מתה. זה היה הלם מוחלט. אמא לימדה 30 שנה בעמית כרמיאל בחטיבת הביניים לשון, ספרות ותושב"ע.

בשבעה גילינו כמה אמא שלי עזרה ותרמה לאחרים. זוג שכנים מאוד מבוגר מהצד השני של הסמ טה בצפת התקשרו ואמרו לנו: 'אנ

חנו מבוגרים ולא יכולים להגיע, אבל שתדעו שאמא שלכם סייעה לנו והיא היתה האדם היחידי כאן שהתייחס אלינו ועזר לנו'. עשרות אנשים התקשרו וסיפרו עליה סי פורים מופלאים".

בתיה מוסיפה כי "החג של אמא היה שמחת תורה והושענא רבה, ובכל שנה היא היתה מחלקת שקיות ממתקים לילדים ועושה שמחה לכולם וגם השנה עוד בראש השנה היא ביקשה מאבא שלי שהוא יקנה את העלייה לתורה של שמחת תורה, חתן מעונה. ואבא הלך ועלה לתורה לכבודה גם אחרי שהיא כבר הלכה לעולמה. כל הבית היה מלא בשקיות שהיא הכינה לילדים".

בת שבע היתה בת למשפחה ירושלמית שעברה לצפת אחרי החתונה, היא התחתנה בגיל 23 ואז עברה לצפת ועסקה בחינוך באולפנה במירון ובעוד מקומות, ואז היא הפכה לדמות מרכזית באורט כרמיאל.

בתיה מציינת כי "אמא מתה צעירה, אבל היא עשתה המון בחיים שלה. אבא מחזק את עצמו וגם אני מחזקת את עצמי, כדי לה משיך את כל הנתינה שלה בחיים".

"אמא מתה צעירה אבל היא עשתה המון בחיים שלה, אבא מחזק את עצמו וגם אני מחזקת את עצמי, כדי להמשיך את הנתינה שלה בחיים"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בת שבע ומשפחתה
צילום: אורן בן חקון בת שבע ומשפחתה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel