Israel Hayom

דיווח: איוונקה טראמפ שוקלת להתמודד לסנאט

פרשנים פוליטיים: "עשויה להפוך לפייבוריטי­ת במרוץ בפלורידה" ● היום: חבר האלקטורים צפוי להכריז על בחירתו בביידן לנשיאות ● טראמפ: "נמשיך במאבק"

- יוני הרש,

ג'ו ביידן אמנם זכה בבחירות הנשיאותיות שהתקיימו ב־3 בנובמבר, אך על פי שיטת הבחירות האמריקנית, חבר האלקטורים שיתכנס היום הוא זה שאמור לבחור בו לתפקיד, זאת בזמן שהנשיא היוצא, דונלד טראמפ, עדיין לא הכיר בהפסדו.

עם זאת, בני משפחתו הקרובים ביותר כבר מתכוננים ליום שאחרי הבית הלבן. בתו של הנשיא היוצא, איוונקה טראמפ, ובעלה, ג'ארד קושנר - ששניהם כיהנו כיועצים בכירים בממשל - משלימים בימים אלו רכישת קרקע בסמוך למיאמי ביץ' שבפלורידה. לפי כמה דיווחים, איוונקה שוקלת להשיק קריירה פוליטית משלה ולהתמודד לסנאט.

איוונקה וג'ארד עומדים להשלים רכישה של קרקע באי הנקיק האינדיאני ‪,)Indian Creek Island)‬ מו־ בלעת הסמוכה למיאמי ביץ' שזכתה לכינוי "בונקר המיליארדרי­ם". הקרקע הועמדה למכירה 31.8־ב מיליון דולר, ולפי הדיווחים הצעתם, בין 28 ל־03 מיליון דולר, התקבלה. המוכר של הקרקע, אגב, הוא הזמר הספרדי האגדי

חוליו איגלסיאס. מעבר לשכנים היוקרתיים, בני הזוג יהנו מאמצעי אבטחה קפדניים השמורים לתושבי האי, ובכלל זה מאבטחים פרטיים וחמושים.

אך לא רק הבטיחות משכה את איוונקה ובעלה לאזור, אלא אולי גם ההזדמנויות הפוליטיות שטמונות בפלורידה. בתו של הנשיא היוצא לא הוציאה מהכלל את האפשרות של התמודדות לתפקיד ציבורי ולא הכחישה פומבית שיש לה שאיפות פוליטיות, שאיפות שיהיה אפשר להגשימן בפלורידה, מדינה שבה אביה זכה בשתי מערכות בחירות רצופות. "לאיוונקה יש שאיפות פוליטיות, זו לא שאלה בכלל", אמר מקור המעורה בנושא ,CNN־ל "היא רוצה להתמודד, אבל היא עדיין צריכה להבין למה".

אפשרות אחת מרכזית, מסכימים רוב הפרשנים, היא באחד משני מושבי הסנאט של פלורידה, שבו מחזיק הרפובליקני מרקו רוביו, סנאטור שיחסיו עם טראמפ ידעו עליות ומורדות. מושבו של רוביו יעמוד לבחירה שוב ,2022־ב

וייתכן שאיוונקה תנצל את הפופולריות של אביה כדי לנסות להדיחו בפריימריז הרפובליקני­ים. איוונקה כבר ערכה כמה אירועים "עצמאיים" בפלורידה בשולי הקמפיין לנשיאות האחרון וזכתה לאהדה רבה. "לרוב היית מצפה שמועמד לסנאט יצטרך שנים כדי לבנות רשת פוליטית וכלכלית - אבל לא איוונקה", אמר ל־NNC אדם סמית', יועץ פוליטי בפלורידה, "אני חושב שאם היא תתמודד מול רוביו, היא תהפוך מייד לפייבוריטי­ת".

בינתיים, אביה של איוונקה מתעקש שלא להודות בהפסדו. בראיון לפוקס ניוז הבהיר הנשיא היוצא כי מאבקו להפיכת תוצאות הבחירות נמשך, אף שנדחה גם על ידי בית המשפט העליון. "לא, זה לא נגמר", הדגיש טראמפ, "אנחנו ממשיכים ונמשיך קדימה. יש לנו כמה תיקים מקומיים... נתנו לנו מעט מאוד זמן, אבל תפסנו אותם, בהונאות, בקולות מזויפים, בהרבה דברים. אף אחד לא מאמין". טראמפ אף אמר כי הוא "חושש" שביידן ייתפס כ"נשיא לא לגיטימי", ומאוחר יותר צייץ כי אלו היו "הבחירות המושחתות ביותר בהיסטוריה האמריקנית". טראמפ סירב להתייחס לשאלה אם יגיע לטקס ההשבעה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר. רכשו קרקע בפלורידה
צילום: אי.אף.פי איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר. רכשו קרקע בפלורידה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel