Israel Hayom

25 שנה אחרי שנעלם: מכתב של הנסיכה דיאנה הפך לראיה מרכזית

הראיון היחיד שהעניקה הנסיכה 1995־ב לרשת BBC עומד במרכז חקירת טיוח ● הטענה: העיתונאי זייף מסמכים לצורך השגת הראיון ● כעת המסמך שכתבה ונגנב הגיע לידי צוות החקירה

- אלי לאון

ברקזיט? חיסוני קורונה? כן, גם זה מעסיק את הבריטים. אבל מה שמעניין אותם באמת זה מכתב שנכתב לפני רבע מאה וקשור לנסיכה דיאנה המנוחה. חקירה ברשות שופט עליון לשעבר בודקת בשבועות האחרונים את הרקע לראיון שהעניקה הנסיכה וטענות לטיוח של רשת .BBC

משפחת המלוכה אף פעם אינה יורדת מהכותרת, אבל בשבועות האחרונים התקשורת מרבה לעסוק באמם של הנסיכים וויליאם והארי, שנהרגה בתאונת דרכים בקיץ .1997 שנתיים לפני כן דיאנה העניקה ראיון לעיתונאי מרטין באשיר בתוכנית התחקירים היוקרתית "פנורמה" של רשת ,BBC שם דיברה באופן גלוי על הרומן של בעלה דאז, הנסיך צ'רלס.

באותה עת נחשב הראיון להישג עיתונאי מרשים של באשיר, שהצליח לשדרג את הקריירה שלו ועבר לעבוד, במשך שנים, בארה"ב. אך זמן קצר לאחר קיומו התקיימה חקירה פנימית ברשת BBC על רקע טענות כי באשיר זייף מסמכי בנק. על פי החשד הוא הציג אותם לדיאנה ולאחיה, וטען כי מקורביה קיבלו תשלומים כדי ש"יפקחו" על הנסיכה וטענות נוספות שנועדו לתמרץ אותה להתראיין.

העיתון "הטלגרף" חשף אתמול כי מכתב של הנסיכה דיאנה שבו שיבחה את התנהלותו של באשיר, התגלה לאחרונה, לאחר שנעלם משום שעובד לשעבר ב"פנורמה" של BBC לקח אותו, ללא רשות, כמזכרת. בעבר דיווח כי דיאנה כתבה, בין השאר, "הנני מאשרת שהתראיינתי מרצוני ולא הושפעתי ממסמך כלשהו".

תוכנו המלא של המכתב נשמר בסוד, אך ידוע שהוא נכתב על ידי הנסיכה.

על פי החשיפה ב"טלגרף", דיאנה שיבחה את התנהלותו של באשיר לפני הראיון ובמהלכו, וציינה כי באשיר לא הציג בפניה מסמכים כדי לשכנעה להתראיין. הערות אלה צפויות לשמש ראיה מרכזית בחקירה המסקרנת. הלורד טוני הול, ששימש מנכ"ל ה־CBB 1995־ב

וראה את המכתב באותה עת, אמור להעיד בקרוב בחקירה הנוכחית ולהתייחס לטענות כי הרשת טייחה את החקירה. באותה עת המכתב של דיאנה הביא אותו למסקנה כי באשיר הוא "אדם הגון".

המכתב הועבר לידי ועדת החקירה לאחר שצ'רלס ספנסר, אחיה של דיאנה, שב לדרוש חקירה בפרשה. ספנסר טוען בין השאר כי למרות שבאשיר הציג בפניו את המסמכים המזויפים במהלך החקירה שהתקיימה ,1996־ב לא נלקחה ממנו עדות. הוא טוען כי באשיר השתמש ב־23 "הכפשות" כדי לשכנע את אחותו להתראיין.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הנסיכה דיאנה
צילום: אי.אף.פי הנסיכה דיאנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel