Israel Hayom

מי ישרוד עוד בחירות?

בדקנו עם 11 ח"כים מסיעות שונות את תחושותיהם לנוכח פיזורה הצפוי של הכנסת, ומה הספיקו לעשות בה במהלך כהונה בת פחות משנתיים

- גדעון אלון

ח"כים שנבחרו לכנסת ה 21 בחודש אפריל 2019 מודים שהם מתוסכלים מהעובדה שאחרי פחות משנתיים יסיימו בשבו עות הקרובים את כהונתם, אם הבחירות יוקדמו ויתקיימו בחודש מארס .2021

במשאל שנעשה ביוזמת "ישראל היום" השתתפו 11 ח"כים שמכהנים במשך פחות משנתיים בכנסת ומייצגים את כל הסיעות בבית. הם התבקשו לה שיב לא רק על מידת תסכולם לנוכח האפשרות שלא יחזרו לכנסת, אלא גם לפרט מה הספיקו לעשות בתקופה זו.

סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן )מרצ( אומר כי "התסכול הוא לא מהח שש שלא אבחר שוב לכנסת, אלא מה תפוררות הדמוקרטיה ואי תפקוד הכנ סת, מכך שאין תקציב ואי אפשר לפקח על סדרי העדיפויות בישראל ומהעוב דה שהמון חוקים תקועים, הדמוקרטיה אינה מתפקדת וראש הממשלה לא סופר את שריו ומשבר הקורונה לא מנוהל בצורה נורמלית".

ח"כ יעקב טסלר )יהדות התורה( מציין כי "תחושת התסכול אינה כח"כ אלא כאזרח במדינה, הנגררת שוב ושוב לב חירות. דווקא כח"כ איני מרגיש דאגה, כי מפלגתי תשמור על כוחה בבחירות הבאות ואף תתחזק".

ח"כ עידן רול )יש עתיד( מודה כי "אין ספק שאני חש חוסר מיצוי".

ח"כ אלכס קושניר )ישראל ביתנו( מציין כי "אני מתוסכל מהקדמת הב חירות כי הצעות חוק רבות ופרויקטים שעבדתי עליהם עלולים לרדת לטמיון. אני מאוכזב מכך שהממשלה, שהבטיחה להיות ממשלת אחדות, גרמה בעיקר לקרעים בחברה הישראלית. לכן מוטב לפרק אותה ולהקים ממשלה חדשה".

ח"כ אופיר סופר )ימינה( אומר כי הוא חש תסכול מכך ש"המדינה נכנסה לס

חרור פוליטי ואחר כך למשבר בריאותי וכלכלי בקנה מידה שטרם ידענו", וכי "למרבה הצער, הממשלה כושלת בת פקידה ובתפקודה".

ח"כ תהלה פרידמן )כחול לבן( אומ רת כי "התסכול הוא פחות אישי ויותר לאומי. הסירוב להעביר את התקציב אפילו עכשיו, בעיצומו של המשבר הג דול ביותר שידעה המדינה, הוא שמת סכל. אני מבינה את החרדה של נתניהו ממשפטו, זה אנושי. אבל אי אפשר לקחת מדינה שלמה כבת ערובה".

ח"כ אופיר כץ )הליכוד( סבור שמ סתכל מאוד לשלוח את האזרחים שוב לבחירות, ולכן הליכוד הצביע נגד פי זור הכנסת. "אני עדיין מקווה שנצליח למנוע את הבחירות המיותרות שכחול לבן מובילים", אמר.

האלופה )מיל'( ח"כ אורנה ברבי באי )יש עתיד( אומרת כי "טובתי האישית אינה רלוונטית. הגעתי לפו ליטיקה בשל הרצון להשפיע על סדר היום בישראל ומתוך דאגה לשחיקת הדמוקרטיה ולפגיעה בנורמות שלנו כחברה. התפרצות הקורונה חשפה את עומק הניהול הכושל בכל התחומים, ואת המחיר משלמים האזרחים. במ דינה המנוהלת באופן חובבני החלפת השלטון היא הכרחית כדי להשתקם".

ח"כ היבא יזבק )הרשימה המשותפת( אומרת כי "תסכול זו לא המילה הנ כונה. הממשלה כושלת בניהול משבר הקורונה ובמיוחד כלפי החברה הערבית, ונוקטת מדיניות גזענית ומפלה. אם נלך לבחירות, נפעל להביא ייצוג מקסימלי לרשימה המשותפת ולחברה הערבית".

מה הספקת לעשות בתקופת כהונתך הקצרה, בחקיקה ובקידום נושאים אחרים?

ח"כ אוריאל בוסו )ש"ס( שנכנס לכ נסת במסגרת החוק הנורבגי, רק לפני כשישה חודשים, אומר כי "בפחות מחצי שנה שבה אני מכהן בכנסת אני מרבה לטפל בביורוקרטי­ה הקשורה לקורונה, למשל קביעת הנחיות שלפיהן מעוק לים או בעלי חובות יצליחו למשוך את המענקים ללא קשיים מצד הבנקים".

ח"כ אופיר סופר מספר בגאווה כי הצליח להביא לראשונה להקמת ועדה שעוסקת בטיפול בהלומי קרב ובפוסט טראומה של לוחמים.

ח"כ ברביבאי מציינת כי הגישה תשע הצעות חוק שמטרתן להיטיב עם אזרחים המתמודדים עם משבר הקורונה, כגון חובת הקמת מרכז מידע ארצי של מש רות והכשרה בשוק העבודה ופתיחת מק צועות נוספים בצה"ל בפני נשים, "אך לצערי ההצעות נדחו על ידי הקואליציה והציבור נפגע".

ח"כ מאי גולן )הליכוד( אומרת: "הג שתי שורה של הצעות חוק, כמו חוק למ ניעת חרמות ושיימינג, חוק יסוד ההגי רה, חוק שיחייב את בתיהמ"ש להעביר בשידור חי את הדיונים, ואני גאה בכך שהתוכנית שהובלתי לשיקום שכונות באזורים מוכי מסתננים ולהפיכתן לא זורי עדיפות לאומית יצאה לפועל".

ח"כ אופיר כץ מציין כי לקח על עצמו לפעול לצמצום הפערים בשירותי הר פואה בין הפריפריה למרכז. "לשמחתי, הצלחתי להביא להקמת מרכז ראשון לצנתור מוח בגליל המזרחי, בעמקים ובגולן ולמימון של 100 מיליון שקלים להקמת מרכז שיקום בצפון. כמו כן, אני פועל למיגור תופעת ההתעללות בפעו טות והצלחתי לחוקק חוק להארכת תקו פת ההתיישנות לביטוחי חיים, בריאות וסיעוד, שיסייע למבוטחים".

ח"כ פרידמן הדגישה כי "יש כמה נו שאים שהצלחתי לדחוף קדימה באופן משמעותי, כגון המאבק באלימות נגד נשים וסיוע לנפגעות. יחד עם שר המ שפטים והשרה לשוויון חברתי הצלחתי לקדם כמה נושאים בחקיקה, בתקנות ובתקציבים והכי חשוב בשינוי מדיניות. אני חשה שהפכתי להיות נציגת הח רדים שאין להם נציגות בכנסת, ואני מסייעת לאלה שמבקשים להשתלב בת עסוקה, בלימודי ליב"ה, ואף להתחבר לאינטרנט".

ח"כ יאיר גולן אומר כי "עיקר הת רומה שלי היא בוועדת החינוך, במא מץ להחזרת מערכת החינוך לפעולה".

ח"כ קושניר מציין כי "הצלחתי לה ביא למתן מענקים של 4,000 שקלים בשלוש פעימות לחיילים בודדים ומ צאתי מקור תקציבי לסיוע בשכר דירה לחיילים בודדים".

ח"כ רול גאה בכך ש"הובלתי את השינוי בחקיקה הנדרש כדי להגביל את משרד הבריאות בסגירת עסקים לתקופה בלתי מוגבלת לצורך חקי רה אפידמיולוג­ית, הקמתי את שדו לת ההיי טק ויזמתי פרויקט 'מתחילים בהיי טק', שעזר לרבים שאיבדו את עבודתם למצוא עבודה".

ח"כ יזבק מציינת כי פעלה למען זכויות ציבור בוחריה בכלל המישורים - רווחה, בריאות, תעסוקה וסוגיות הנו געות להתמודדות עם משבר הקורונה. "אחד המאבקים המוצלחים שסייעתי בהם היה נגד סגירתן של היחידות להת פתחות הילד. פעלתי גם לקידום זכויות העצמאים במשבר הקורונה, כגון ימי בידוד לעצמאים וזכאותם של עסקים חדשים לסיוע".

ח"כ טסלר ציין כי "בתפקידי כיו"ר הועדה לפניות הציבור התמקדתי בהג שת עזרה וסיוע לאלפי פונים מכל המג זרים, כגון הורדת מחירי המים והסלולר בתקופת הסגרים, מצוקת הסטודנטים והכנסת סייעות לצהרונים. לצערי, מא בקים בקואליציה מנעו כמעט לחלוטין חקיקה פרטית שתועיל לרבים".

 ??  ?? מאי גולן
מאי גולן
 ??  ?? אוריאל בוסו
אוריאל בוסו
 ??  ?? היבה יזבק
היבה יזבק
 ??  ?? אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
 ??  ?? אופיר סופר
אופיר סופר
 ??  ?? תהלה פרידמן
תהלה פרידמן
 ??  ?? אופיר כץ
אופיר כץ
 ??  ?? אלכס קושניר
אלכס קושניר
 ??  ?? עידן רול
עידן רול
 ??  ?? יעקב טסלר
יעקב טסלר
 ??  ?? יאיר גולן
יאיר גולן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel