Israel Hayom

אמריקה זה כאן

בלקספייס, רשת ‪21:45 ,13‬

- ניר וולף עובר מסך

באקדח שלוף פורץ גורי אלפי לבית ספר תיכון מבוצר. הוא לבוש שחורים, אפוד מגן מכסה על גופו העליון, זקן של "אין לי כוח להתגלח" מקשט את פרצופו הרציני, משקפי שמש של טייסים מסתירים את עיניו ועושים אותו סקסי מספיק כדי להיות ג'ק באוור ישראלי. הוא מדבר מהר, בלי לנשום בין המילים, כי אין לו כרגע זמן מיותר לבזבז על נשימות בגלל שגורי אלפי מוכרח להציל את העולם. "חשוב שתסבירו לי בדיוק מה קורה שם", הוא זועק על התלמידים הראשונים שבהם הוא נתקל בחצר, תוך כדי שהוא מוריד את המשקפיים ונותן בהם מבט קר ומלא ביטחון. גורי אלפי יציל את העולם, או לפחות את בית הספר.

כמו נועה קולר, ליאור אשכנזי, שירה האס ושי אביבי, יש תחושה שגורי אלפי מופיע ביותר מדי סדרות לאחרונה. אבל זה בעיקר כי לא משודרות כאן מספיק סדרות חדשות. בדרמת המתח "בלקספייס", שהושקה אמש ברשת ,13 הוא מגלם את השוטר רמי דוידי ומשתמש בכריזמה הנוטפת ממנו כדי להציג גבר מאופק ומחוספס.

דוידי של אלפי, חוקר מוערך ביחידה לחקירות מיוחדות של משטרת ישראל, הוא גבר מהורהר שדופק המון שתיקות דרמטיות ומבטים עמומים; מזכיר מאוד את דמות ההייטקיסט במשבר שא לפי מגלם במקביל בסדרה "הטבח" )שמשודרת בשבתות ב .(yes "אתה בלתי נסבל, אבל יש לך אינסטינקטי­ם של נץ", אומרת לו הקצינה אסי לוי, אחרי סצנת אקשן על גג בית הספר, ומסכמת למעשה את כל מה שאנחנו אמורים לדעת על הדמות הראשית.

"בלקספייס" מייבאת לישראל תחביב אמריקני נפוץ, שלמרבה המזל עדיין לא הועתק בארצנו הקטנטונת, ומעמידה אותו במרכז הסיפור - אירוע ירי המוני בבית ספר, כי באמת כבר הרבה זמן לא ראינו סדרה ישראלית חדשה עם נשקים ויריות ונערים משתוללים.

כדי להתאים עלילה על טבח בבית ספר עבור קהל ישראלי, שכבר ראה הכל, נעשו כמה התאמות בתסריט. למשל, האירוע מתרחש במהלך טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, כשהתלמידים לבושים לבן ומדבקת "יזכור" דבוקה לחולצתם, המוסד שבו נורות יריות קרוי "תיכון מורשת רבין", וגם הבריחה האינסטינקט­יבית למחוזות של פיגוע לאומני היא הכי ישראלית שיש.

זאת סדרה שמעוניינת לתפוס לכם את הלב ולא לשחרר. לצורך כך היא משתמשת בטריקים הכי פשוטים כמו נרות זיכרון בכני סה לבית ספר, דובי קטן בפינת ההנצחה לנרצחים וכד'. היוצרים השתדלו להדגיש שמדובר בסיטואציה המוגדרת כ"סיוט הכי גדול של ההורים", ולהבהיר כי היא אמנם בדיונית, אך בהחלט אפשרית. "אתה מכיר אותי דוידי, אני 20 שנה בזה. ראיתי הכל, שום דבר לא משפיע עלי, אבל כשזה נוגע לילדים...", מספר לדוידי חוקר המז"פ ואז מתפרק וצריך קצת מים כדי להסדיר את הנשימה. בזמן הזה ההורים של התלמידים המעורבים בעלילה הראו חוסר אונים מוחלט בנוגע להתנהגותם של ילדיהם וגורלם.

"בלקספייס" מבטיחה להיכנס לקרביים של בני הנוער, לחלל השחור של גיל ההתבגרות, וגורי אלפי נבחר להיות הסופרמן שי פתור את התעלומה "מי ירה במורשת רבין". הפרק הראשון היה עשוי כהלכה, ריאליסטי למדי בגבולות התקציב. מותח לפרקים, אך גם לא קופץ מעל הפופיק. זה היה בסך הכל פרק אקספוזיציה ולכן עדיין מוקדם לגבש דעה ברורה על "בלקספייס" - סדרה שמבטיחה כל כך הרבה - אבל ניכר שהפוטנציאל אכן קיים, והציפיות כבר בשמיים.

 ??  ?? "בלקספייס". סדרה עם פוטנציאל והציפיות בהתאם
"בלקספייס". סדרה עם פוטנציאל והציפיות בהתאם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel