Israel Hayom

גרמניה מול ה BDS

- אודי לבל פרופ' אודי לבל, ביה"ס לתקשורת ומרכז בס"א אונ' בר אילן

עיתון "הארץ" הציג בסוף השבוע, תחת הכותרת "ציד מכשפות", כמה מרואיינים גרמנים שגרסו כי מתבצעת בארצם רדיפה נגד מבקרי ישראל. כוונתם להגדרת פעילות ה BDS כאנטישמיות על ידי רוב ממשלות גרמניה. מהלך זה אפשר את הפסקת הכלתם של תו צרי ה BDS - מחקרים, כנסים, תערוכות - בפעילות האוניברסיט­אית והתרבותית הגרמנית שהיא, יש לז כור, ציבורית ברובה ומסובסדת מכספי משלמי המסים.

אך תגובה לא צפויה הפתיעה את ממשלת גרמניה: עצומה מצד פרופסורים יהודים וישראלים בכירים, שניסו להסביר לממשל הגרמני מכורסאותיה­ם הנינוחות באוניברסיט­אות חיפה, תל אביב ובר אילן, כי אין לת פוס את תנועת ה BDS הפועלת בקמפוסים הגרמניים כתנועה אנטישמית, וכי מדובר בביקורת לגיטימית על מדינת ישראל.

לא ברור כמה מחותמי העצומה ביקרו בקמפוסים הג רמניים, כמה מהם קוראים גרמנית )או ערבית(, וכמה מהם ניצלו את בקיאותם המדעית מתודולוגית כדי לאסוף נתונים טרם הגיעו לאותה מסקנה. הרי יכלו לשוחח עם עמיתים יהודים באוניברסיט­אות בגרמניה או לבקש נתונים מעמותות המנטרות את הגעת סטודנ טים יהודים לבתי חולים לאחר שהותקפו על ידי פעילי .BDS הדברים אף מצולמים ומתועדים.

הקושי בעידן הפוליטיקלי קורקט לכנות את הדבר בשם )תקיפת יהודים על ידי מוסלמים( מאפיין כיום את רוב מדינות גרמניה ומהווה קרקע פורה לעליית תנועות פופוליסטיו­ת, שרובן ככולן משמשות "תרבות נגד" לפוסט מודרניזם. הגדרת ה BDS כאנטישמיות – כך קיווה הממשל הגרמני - היתה אמורה להרחיק תופעות אלו מן הקמפוסים ובכך לשים קץ לתופעה. לא חרדה לחופש הביטוי הגרמני הפעילה את מנסחי העצומה התמוהה נגד הגדרת ה BDS כאנטישמיות; זהו טקס השתייכות לברנז'ה שלא רואה איש ממטר

אך מה שנראה לאותם חותמי עצומה מ"כאן" כתנועה שכל רצונה בהפעלת לחץ על ישראל לסגת מהשט חים, פועל "שם" כתנועה שבשם ה"ג'נוסייד" שישראל לכאורה מבצעת, מתירה את דמם של המזוהים עימה. ולפסיכולוג­ים שבנו: בשם פשעי ישראל לגיטימי לה תניע את האלימות כלפי היהודים מן האזור ה"רדום" אל עבר האזור ה"מתופעל".

ברמה האופרטיבית פעילי ה BDS כותבים, אומ רים ומצהירים כי כוונתם היא שישראלים לא יחושו נוח ליהנות מהמרחב האקדמי שעמד לרשותם ברחבי אירופה, מה שהיה אמור לשיטתם להוביל אותם ללחוץ על מנהיגיהם לסגת, ומהר, מהשטחים.

ממשלת גרמניה לא טרחה להגדיר את ה BDS כת נועה אנטישמית מחרדה לגורל יהודיה. לא היינו ולא נהיה מושא להגנת ממשלות אירופה. בחרדה עצומה מביטה אנגלה מרקל על מרחבי Land"ה "Turkish המתעלמים מהוראות התנהלות הקורונה, שם גם ריבוי מקרי המוות והתהוות אוטונומיה חוץ גרמנית דה פקטו. שוב ושוב ביטאה מרקל את תסכולה כאשר הבהירה כי ארצה קלטה את הפליטים "כדי שיהפכו לגרמנים". היא שומעת את הקולות ורואה את התהליכים. עצירת תאי ה BDS היא ניסוי כלים מבחינתה, פיילוט, מקרה בוחן. אם לא תצליח בו, לקמפוסים יחדרו ללא שליטה תאי סטודנטים ג'יהאדיסטיים וניאו נאציים. זו לא אהבת ישראל שמפעילה אותה. זו חרדה גרמנית. ממש כמו שזו לא חרדה לחופש הביטוי הגרמנית שהפעילה את מנסחי העצומה התמוהה שקיבלה - זה טקס השתייכות לברנז'ה שלא רואה איש ממטר.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel