Israel Hayom

מה שחסר למוצר של גדעון סער

- מוריה קור

המערכה השלישית בטרגיקומדי­ה "רק לא ביבי" נפתחה בשלושה קולות. תקציר הפרקים הקודמים: לאחר מערכה ראשונה שבה השמאל הבהיר שרק לא ביבי, קם נתניהו וכתגובת נגד הודיע שכל מי שאינו ביבי - הוא שמאל. ויקום גדעון סער ויכריז: יש ימין ממלכתי בישראל ואני נציגו, והימין הממלכתי הזה מודיע: רק לא ביבי.

מה הוא עוד מודיע? שאלה יפה. שלושת הקולות שבהם נפתחה מע רכת "רק לא ביבי" השלישית לא סיפרו לנו - עד כה - את הסוד הזה.

צפיתי בעניין רב בהצהרותיהם של שלושת המנהיגים הדומים להפ ליא - גדעון, יועז וצבי. שלושתם מרשימים, רהוטים, משכילים, ישרים, מדויקים ומעוררי הזדהות אצל מי שגדלו על חמש המ"מים של ז'בוטינסקי ונקעה נפשם משלוש הכ"ף הרפה של מיקי זוהר - אבל שלושתם לא אמרו דבר זולת חזרה על כך שלאזרחי ישראל אין אופק, ושגדעון סער הוא האיש שיכול להיות חלופה שלטונית.

חשוב להציב חלופה ימנית לנתניהו ולעורר את השטח, אבל חשוב לה סביר מדוע ומהי החלופה. מההצהרות אני מתרשמת שלהנהגה הממלכתית החדשה נדמה שכולנו מבינים אותה גם בלי מילים. כאישה, אני מזדהה עם הצורך שיבינו אותי בלי שאני מסבירה; עם הרצון להגיד "גדעון הוא האיש" וזהו. אבל איך אמרה המנחה שלי בתזה? חייבים להציג הוכחות.

גדעון סער לא מייצר עשייה מתוקשרת כבר זמן רב, ופריצה שאינה מגובה בבילד אפ משמעותי מסוכנת מאוד. אנשי הליכוד מכירים אותו ומוקירים אותו, בחרו בו למקום החמישי בפריימריז, ונתניהו כרגיל מידר. אבל מה קרה מאז? "אני מכיר אותו מפעילות פוליטית משותפת עוד לפני הצבא, כבר 37 שנים", אמר האוזר, "מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר". זה מדליק כהמלצה לסמינר של קרן רש"י, אך את ההמון זה לא יסחף.

הישראלי הממוצע פותח טלוויזיה, רואה שביבי מביא חיסונים, שיש הסכמי שלום והמון מקומות חדשים בחו"ל לנסוע אליהם, שבשנתיים האחרונות הצטמק באופן חסר תקדים מספר החללים והנרצחים מקרב בני עמנו. כשגדעון סער מדבר על היעדר אופק ועל מנהיגות - רק הברנז'ה מבינה על מה הוא מדבר.

חלופה אחרת לנתניהו עובדת קשה כבר שנה; סער צריך להסביר מה הוא עשה כל הזמן הזה, איפה הוא היה בשנים האחרונות, ואיזה מוצר נלווה ל"רק לא ביבי" הוא מוכר. כשיועז והאוזר מספרים כי לא יישבו עם נתניהו בקואליציה, הישראלי החמוד והאופטימי משפשף עיניים בת דהמה רגע לפני שהוא מעביר ערוץ: הצמד הזה, שמוכר בעיקר מ"מועדון האפסים" בסקרים של עמית סגל, שם הוא לא חוצה את אחוז החסימה פעם אחר פעם, יושב עם נתניהו בקואליציה ומאייש תפקידים בכירים בממשלתו. אם יש בעיה אידיאולוגי­ת לשבת עם האיש שצובע בשחור את שמיה התכולים של ישראל - מדוע לא יעזבו עכשיו?

אנשים טובים, יפים, מוכשרים וישרי דרך. אין ספק שחג הניסים הוא טיימינג מושלם לפתוח בקמפיין.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel