Israel Hayom

תחושה מוקדמת

ההבנה שאי אפשר להסתמך על הצעירים ● הזרים שהונחתו עליו ● והבחירה להילחם למרות שיעצו לו להתפטר ● ניר קלינגר צפה את העונה הקשה של הפועל ת"א, ואם לא יקבל חיזוק בינואר גם הוא עשוי להרים ידיים

- שי ארצי וליאב נחמני מכבי חיפה הפועל ת"א

אם יש מישהו שצפה מזמן את העונה הקשה של הפועל ת"א, זהו לא אחר מאשר מאמנה ניר קלינגר. האם היה אפשר למנוע את ההתרסקות של האדומים, ואיך אפשר להציל את הספינה הטוב עת? התשובות בכתבה.

כדי להבין איך הפועל הפכה לנועלת הטבלה, צריך לחזור לקיץ. משה סיני, שכבר סיים את תפקי דו במועדון, וקלינגר שוחחו בזמנו עם האחים ניסנוב. "לא נוכל לס מוך העונה רק על מהפכת הצעי רים", התריע קלינגר באותה שיחה. בניגוד לדעת ההנהלה, שחשבה שההשתלבות של הצעירים במשחקי הפלייאוף בעונה שעברה )שהיו לפ רוטוקול בלבד משום שלקבוצה לא היה על מה להתחרות בשל האיסור לשחק באירופה( היתה טובה, קלינגר ידע שאולי שחקן אחד או שניים מכל החבורה שווים מקום קבוע בהרכב.

למרות זאת, בהנהלה החליטו שה מדיניות תישמר. הם האמינו בחלק מהצעירים, ובאותה נשימה לא באמת היתה להם ברירה. במשחק האחרון שלושה מהצעירים הללו פתחו בה רכב ועוד שישה היו על הספסל, אך נראה שרובם עדיין לא בשלים ומ תקשים לעמוד בלחץ.

הבעיה היותר גדולה לא קשורה לצעירים. לאורך כל חלון ההעב רות קלינגר דחף לצירוף חלוץ בכיר, שכן האדומים לא הבריקו בהתקפה גם בעונה שעברה וגם בזו שלפניה. נעשו גישושים אצל גיא מלמד וש לומי אזולאי, אבל בסוף לא היה תק ציב אפילו לגיל יצחק, שהצטרף לק בוצה לפני כשבועיים ואתמול עבר בבקרה. התוצאה: שלושה שערי זכות בתשעה משחקים ואפס כיבושים בח משת המשחקים האחרונים.

בכל פעם שקלינגר וסיני לחצו ליגת העל, מחזור 10

ספורט 5 לצרף חלוץ או שחקן אחר, הם נענו שאי אפשר לצרף שחקנים בגלל המ גבלות של רשת הביטחון מהמדי נה. השניים הסבירו להנהלה שהסגל הנוכחי שווה מאבקי תחתית, אבל שמעו שוב ושוב ש"אי אפשר לוותר על 10 מיליון שקלים".

אפשר להבין את הבעלים שלא היו מוכנים לוותר על רשת הביט חון, אבל באותה נשימה אפשר היה להשקיע בזר אחד איכותי, ולא בכמה שלא תורמים כמו הזרים הנוכחיים: ארמנדו קופר, שלאחרונה קיבל הוד עה שאינו בתוכניות וההנהלה ידעה היטב שהוא מגיע אחרי תקופה ארוכה ללא כדורגל; לבאן קוטליה, שבד רך החוצה מהמועדון; ועומאר בראון, שכבר שוחרר מזמן - כולם הונחתו על קלינגר. לו ההנהלה היתה מא פשרת למאמן לבחור חלוץ זר בע לות של 140 אלף לעונה - העלות של קוטליה ובראון - אולי המצב של האדומים היה היום קצת יותר טוב.

גורמים שונים יעצו לקלינגר להתפטר הרבה לפני התוצאות האחרונות, לנוכח הסגל המוגבל וחוסר האפשרות להביא רכש, אך המאמן בחר להילחם, כפי שעשה הרבה פעמים בקריירה. עם זאת, אם לא יקבל בינואר את החיזוק שהוא רוצה ואם הקבוצה תמשיך לצלול לכיוון הליגה השנייה, ייתכן שגם קלינגר ירים ידיים.

היום יתארחו האדומים אצל מו ליכת הטבלה מכבי חיפה, שצפויה להמשיך עם אותו הרכב שפתח בש לושת הניצחונות האחרונים. במועדון הזהירו משאננות לקראת המשחק והמאמן ברק בכר אמר: "כבר נפלנו נגד קבוצות שבאו במומנטום פחות טוב". יאניק וילדסחוט יחזור לסגל, ולבכר יש התלבטות את מי להל ביש למשחק, שכן כל הפצועים חזרו לכשירות, ובהם גם טאלב טוואטחה ויובל אשכנזי )שיחק בסכנין(.

 ??  ?? קלינגר. לו היו מאפשרים לו לבחור חלוץ, אולי האדומים היו נראים אחרת
קלינגר. לו היו מאפשרים לו לבחור חלוץ, אולי האדומים היו נראים אחרת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel