Israel Hayom

ארה"ב מתחסנת: "יום היסטורי"

שנה אחרי ששיתק אותה: נפתח בארה"ב מבצע החיסונים נגד הנגיף ● "כמו הפלישה לנורמנדי"

- יוני הרש כתבנו בארה"ב

המשאיות הראשונות יצאו אתמול בבוקר ממחסני פייזר במישיגן, בדרכן להפיץ מאות אלפי מנות חיסון נגד קורונה למרכזי הפצה בכל 50 מדינות ארה"ב. אלא אם כן תירשם הפתעה של הדקה האחרונה, היום יחלו ראשוני האמ ריקנים להתחסן.

עשרות אלפי מנות החיסון, מתוך 3 מיליון שצפויות להישלח בימים הקרובים, נארזו עם קרח יבש ב 189 קופסאות והועמסו על המשאיות, שי צאו מהמפעל לקול תשואות רמות של העובדים במקום. כל המשאיות צפויות להגיע למרכזי ההפצה בכל 50 מדינות ארה"ב עוד היום, בעוד מספר המתים האמריקנים מהמגיפה מתקרב לסף ה 300 אלף.

כ 2.9 מיליון מנות חיסון היו צפויות לעלות אתמול ובימים הק רובים על מטוסים בדרך ליעדן. הג נרל גוסטבה פרנה, קצין המבצעים מטעם הממשל לפרויקט החיסון, אמר כי החיסונים יגיעו ל 145 את רים ביום שני, ל 425 נוספים בש לישי ול 66 אחרונים ברביעי. פרנה השווה בין המבצע להפצת החיסונים לבין פלישת בעלי הברית לנורמנדי במלחמת העולם השנייה. ‪D Day"‬ )הכינוי ליום הפלישה לנורמנדי, י"ה( היה תחילת הסוף, ושם אנחנו נמצאים היום", אמר. חברות השי לוח פד אקס ו UPS יהיו אחראיות למשלוחים ברוב ארה"ב, ויום לאחר משלוח החיסונים הן יספקו לאתרי ההפצה משלוח של קרח יבש.

אחרי אישור החירום של ה FDA )מינהל המזון והתרופות האמריק ני( לחיסון של פייזר ביום שישי, וההמלצה להתחיל לחסן של הוועדה המייעצת ב CDC )המרכז האמריקני לבקרת מחלות( בשבת, ניתנה אמש הגושפנקה הסופית, עת ראש ה CDC רוברט רדפילד קיבל את המלצות הוועדה ואישר להתחיל לחסן אמ ריקנים מגיל 16 ומעלה.

הפצה מורכבת

החיסונים הראשונים יינתנו, כא מור, כבר היום, ובראש התור יעמדו צוותים רפואיים הנמצאים בחזית המ לחמה במגיפה, וכן דיירי בתי אבות.

אתגרי הפצת החיסון לא ייגמ רו במשלוחים. מדינות בכל רחבי ארה"ב כבר מדווחות כי אין להן הכ

ספים והמשאבים הדרושים מהממשל הפדרלי כדי לחסן את תושביהן ול נהל רישום של מקבלי החיסון. המ דינות מקוות לקבל תקציבים בחבי לת סיוע פדרלית, אך אישורה של זו מתעכב בקרבות פוליטיים בין הבית הלבן לקונגרס.

הנשיא היוצא טראמפ, מצידו, מתרכז כרגע בלטפוח לעצמו על השכם על אישור החיסון. "דחפתי את ה FDA והחברות וכולם, כפי שלא דחפו אותם בעבר", אמר טרא מפ בראיון אמש לפוקס ניוז. ראש ה FDA סטיבן האן דחה את טענות הנשיא היוצא על הסף.

 ?? צילום: רויטרס ?? מכינים את משלוחי החיסונים במחסני פייזר במישיגן
צילום: רויטרס מכינים את משלוחי החיסונים במחסני פייזר במישיגן
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? המשאיות עוזבות את מחסני פייזר במישיגן לקול תשואות העובדים
צילום: אי.אף.פי המשאיות עוזבות את מחסני פייזר במישיגן לקול תשואות העובדים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel