Israel Hayom

האחיות ששבות מהגמלאות - ומתגייסות לסייע במבצע החיסונים: "נהיה מכפיל כוח"

-

מיטל יסעור בית־אור התגייסות מעוררת השראה: כ־21 אחיות בגמלאות, חלקן אחיות ראשיות או מנהלות בתי ספר לסיעוד, יתגברו ויסייעו במבצע ההתחסנות לקורונה בקופות החולים - אחד ממבצעי ההתחסנות הגדולים שהיו בישראל אי פעם.

האחיות, שפרשו לפנסיה בשנים האחרונות ממש, בסוף שנות ה־06 או בתחילת שנות ה־07 לחייהן, החליטו לתרום מניסיונן ולהתנדב. "ברור לנו שהמבצע הזה יקום וייפול על אחיות", אומרת ד"ר שושי ריב"א, יוזמת מבצע ההתנדבות, "זה מבצע

גדול שמצריך הרבה כוח אדם. נוכל לענות לשאלות וחששות של אנשים, לשכנע, להרגיע וכמובן לחסן, וכמובן לתת דוגמה אישית ולסחוף אחרינו עוד אחיות מתנדבות".

ד"ר ריב"א פרשה לפני ארבע שנים מתפקידה כמנהלת הסיעוד במשרד הבריאות, תפקיד שבו היתה "האחות הראשית" של כל מדינת ישראל. מאז שפרשה, התמסרה לתחביב שלה - שיט בעולם ביאכטה, אבל כאשר פרצה הקורונה התנדבה לסייע במוקד מכבי. כעת גייסה את חברותיה - כולן אחיות בכירות שפרשו לפנסיה - ובהן דבורה גורן, לשעבר מנהלת הסיעוד באיכילוב; ד"ר חיה באליק, מנהלת בתי ספר לסיעוד; שוש שנהב, מנהלת הסיעוד של בית לוינשטיין; רותי רוטשטיין, אחות בכירה במשרד הבריאות מתנדבות. ובסך הכל 12 אחיות שממשיכות לגייס אחיות

"ניהלנו דברים גדולים"

האחיות כבר יצרו קשר עם מכבי שירותי בריאות והוזמנו להדרכה בנושא מתן החיסונים. הן מוכנות להפשיל שרוולים ולהשתלב בכל תפקיד - מניהול ועד חיסון בפועל. "יצאנו לגמלאות לפני שנתייםשלוש, כך שהידע והמיומנויו­ת שלנו לא נמחקו", מסבירה ד"ר ריב"א. "זה לא מצב של גדוד של זקנות. ניהלנו דברים מאוד גדולים ונהיה מכפיל כוח במבצע החיסונים. כל אחת מאיתנו מנסה לבנות תחתיה מעגל נוסף של מתנדבים עם הקשרים שלה. אם כל אחת תביא עוד עשר אחיות - נהיה גוף גדול ומשמעותי שיכול לעזור. כל אחת מאיתנו יכולה לנהל קבוצה".

היא מוסיפה כי "קיבלנו אישור ממכבי שיקלטו אותנו כמתנדבות למבצע החיסון. אנו עוברות תהליך של קליטה ואני מניחה שיציבו אותנו היכן שצריך. אני מוכנה להתנדב ולתת חודש של עבודה 24/7 מסביב לשעון. עשיתי כבר דברים כאלה בחיים, ואני שואפת שהמדינה תגיע למסה גדולה של חיסון. ככל שנגמור מהר יותר את מבצע החיסונים - זה יהיה לטובת עם ישראל. יש אור בקצה המנהרה, אז נרוץ קדימה לקראתו".

 ??  ?? ד"ר שושי ריב"א
ד"ר שושי ריב"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel