Israel Hayom

אירופה מתחילה בחיסונים - ומחריפה הגבלות: הפאבים בלונדון ייסגרו, הולנד תיכנס לסגר

בירת אנגליה הופכת לאדומה: "זן חדש של הנגיף גורם לעלייה חדה בתחלואה" ● הסגר הכללי בהולנד יימשך כחמישה שבועות: "נצטרך לנגוס בתפוח החמוץ לפני השיפור המיוחל" ● גם גרמניה תחל בסגר

- אלי לאון

כמו בארה"ב, גם באירופה מנסים להתמודד עם מצב של תחלואה גבוהה לצד תחילת שלב חיסון האוכלוסייה. הביטוי הבולט לכך הוא בבריטניה - שם הבירה לונדון וסביבתה יהפכו לאדומות החל ממחר, בזמן שפרויקט החיסונים שהחל בשבוע שעבר התרחב אתמול לחיסונים בקהילה בכמאה בתי אבות בסקוטלנד.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, הודיע אתמול כי זן חדש של נגיף הקורונה זוהה ושהוא הגורם לעלייה "חדה מאוד ואקספוננצי­אלית" בהדבקה ובתחלואה בדרום אנגליה. בעקבות העלייה החדה בתחלואה, לונדון על כל רובעיה וחלקים של מחוזות אסקס והארטפורדש­ייר יהפכו לאדומים החל מחצות בין יום שלישי לרביעי. באזורים מסוימים, מספר המקרים מכפיל עצמו בכל שבוע בכל שכבות הגיל. עקב המעבר לאדום - פאבים ייסגרו, נוכחות קהל באירועי ספורט תיאסר וביקורים בין משקי בית יוגבלו.

בזמן שרשויות הבריאות בודקות את חומרת המוטציה, בסקוטלנד החלו לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בבתי אבות. הראשונה להתחסן שם היתה אנני אינס בת ה־09. לדבריה, "זה נפלא להתחסן לפני חג המולד". שלב החיסונים הראשון בסקוטלנד יכלול 93 בתי אבות. במקביל לכך, בעקבות העלייה בתחלואה בהולנד, המדינה תיכנס לסגר כללי עד 19 בינואר. במסגרת ההגבלות ייסגרו חנויות למעט חיוניות, בתי הספר, מכוני הכושר, מוזיאונים ומספרות. "עלינו לנגוס בתפוח החמוץ מאוד לפני שהדברים ישתפרו", אמר ראש הממשלה ההולנדי, מארק רוטה.

גם בגרמניה השכנה נדרשים להתמודד עם עלייה חדה בתחלואה. בעקבות זאת, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הכריזה שלשום על סגר שיחל ביום רביעי הבא ויכלול את תקופת חג המולד עד 10 בינואר. אתמול דווח על 330 מתים 14,400־כו נדבקים חדשים. על אף שהחיסון של פייזר פותח בשת"פ עם חברה גרמנית - כמות משמעותית של חיסונים תגיע למדינה רק בחודש הבא.

 ?? צילום: רויטרס ?? לונדון. מעתה אדומה
צילום: רויטרס לונדון. מעתה אדומה
 ?? צילום: אי.פי ?? אמסטרדם. נערכת לסגר
צילום: אי.פי אמסטרדם. נערכת לסגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel