Israel Hayom

הנוער העובד - והמנקה: חברי התנועה שיפצו, ניקו ושתלו בפעילות התנדבותית

מהבוקר: אפשר לשלם באפליקציה חדשה על נסיעות באוטובוסים

- שלומי דיאז נועם (דבול) דביר

הגיע הזמן: מהבוקר יתאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל לשלם עבור הנסיעות באמצעות אפליקציה ששמה "התחנה".

זאת, נוסף על התשלום הרגיל באמצעות טעינת כרטיס הרבקו המוכר.

בשלב הזה מדובר בתשלום לנסיעות באוטובוסים בלבד. בעתיד תופעל האפליקציה גם לרכבת ישראל ולרכבת הקלה הירושלמית.

במקביל ליישומון "התחנה", יושקו שלושה יישומונים נוספים, של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, hopon .ANYWAY־ו

יתרונם הגדול של כל היישומונים הללו הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב־קו, והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.

התשלום, אגב, יורד פעם בחודש בהתאם להצטברות הנסיעות של הלקוח.

על הנוסעים להוריד את היישומון לטלפון הנייד, לסרוק קוד QR בתחילת כל נסיעה באוטובוס ולסמן את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש, ובסוף החודש היישומון יחייב את הנוסעים לפי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

מדובר במודל תמחור ראשון שפועל במתכונת "לא נסעת - לא שילמת", ובמקרים רבים תורם רבות להורדת עלויות הנסיעה. זאת, מכיוון שבטעינת רב־קו הסכומים הם עגולים ואי אפשר לקבל מהם עודף, גם אם נותרו שקלים בודדים. נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי "שיטת הטבעות", המחלקת את המדינה לשש טבעות חיוב.

שרת התחבורה מירי רגב: ״היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. בחודשים הקרובים, עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל, יתאפשר למשתמשים שירות מושלם״. שיפוץ אנדרטאות לקהילות שנספו בשואה, ניקוי מסלולי טיול וגנים לאומיים וסיוע לחקלאים - אלו רק חלק מהפעילויות שהחניכים והמדריכים בנוער העובד והלומד הספיקו לעשות בשבוע חג החנוכה, במסגרת מבצע התנדבות ארצי.

מדובר במבצע רחב היקף של התנועה, במסגרת הפעילות בתקופת הקורונה שנקראת "שובר גלים". כחלק מכך נערכים שישה ימי התנדבות במהלך החג בכ־021 מוקדים ברחבי הארץ ובהשתתפות עשרות אלפי חניכים, מדריכים והורים.

מתחילת השבוע כבר הספיקו החניכים להיות בבתי העלמין בחולון ובנחלת יצחק, שם ניקו אנדרטאות לקהילות יהודיות שנספו בשואה. גם הפארק בנשר זכה למבצע ניקיון על ידי חניכי קן נשר. במצפה רמון ובבאר שבע עסקו החניכים באריזה ובחלוקה של ארגזי מזון למשפחות.

"הלכנו לנקות את הגן הלאומי אפולוניה, ואספנו במהלך היום 25 שקיות גדולות של זבל שהצטבר שם", מספר תומר ארז ,)15( חניך קן בורוכוב של הנוער העובד והלומד בגבעתיים.

"זה היה ממש משמח לראות את ההבדל בין ה'לפני' ל'אחרי', אנשים שפגשנו אמרו לנו כל הכבוד ואני יודע שזה ישמח גם את שאר האנשים שיבואו לטייל כאן בתקופה הקרובה. בכל התקופה הזאת של הקורונה אנחנו יוצאים עם התנועה לפחות פעם בחודש לעשות משהו טוב,

ובחנוכה לכל שכבה בקן יש פרויקט אחר כל יום. כמו שאנחנו ניקינו את החוף, אחרים הולכים לנקות מסלולי טיול, חלק מחלקים ברכות ומתנות לקשישים בעיר, ויש גם שיפוץ של אנדרטאות בסביבה. זה באמת עושה טוב, בכל זאת אנחנו נוער ואנחנו חייבים את ההזדמנות לצאת מהבית ולעשות דברים משמעותיים".

מתן מלכה, תלמיד כיתה י"א, מסניף הנוער העובד והלומד באורט תעשייה אווירית בלוד, עסק עם חבריו בניקוי ובשיפוץ אנדרטאות של קהילות יהודיות בבית העלמין בחולון: "סידרנו, גזמנו, הסרנו לכלוך ובוץ שהיה, צבענו שוב את השמות שהיו כבר דהויים. דיברנו על הסיפורים של האנשים, של הקהילות, מי הם היו ומה הם עשו".

לדברי עמיר עמר, רכז הפעילות הארצית בנוער העובד והלומד, "הילדים ובני הנוער ממשיכים לקחת משימות לאומיות, להשפיע ולשפר ולו במעט את השנה".

 ?? צילום: הנוער העובד והלומד ?? הפארק בנשר זכה למבצע ניקיון. חניכי התנועה
צילום: הנוער העובד והלומד הפארק בנשר זכה למבצע ניקיון. חניכי התנועה
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? נוסעי אוטובוס
צילום: יהושע יוסף נוסעי אוטובוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel