Israel Hayom

הראש בעננים: שתי חניכות יסיימו בשבוע הבא את קורס הטיס

השתיים יענדו את הכנפיים הנכספות בטקס הסיום על רחבת המסדרים ● אחת מהן תשובץ כנווטת תובלה, השנייה בתפקיד מכוננת ● מסוף שנות ה־09 סיימו את הקורס היוקרתי 67 נשים

- לילך שובל

גאוות יחידות: שתי נשים יענדו בשבוע הבא את כנפי הטיס הנכספות על רחבת המסדרים של טקס סיום קורס טיס מספר 181 של חיל האוויר.

השתיים יסיימו את הקורס במגמת נווטי תובלה ומכוננים - אחת מהן תשובץ כנווטת תובלה והאחרת בתפקיד מכוננת.

בסך הכל, מאז פתיחת קורס הטיס לנשים בסוף שנות ה־09 בעקבות בג"ץ אליס מילר, סיימו את הקורס בהצלחה 67 נשים והוגדרו כלוחמות צוות אוויר.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קידם כמפקד החיל לא מעט נשים ומינה שתי טייסות למפקדות טייסת.

כך, למשל, עשה היסטוריה כשמינה את סא"ל ט' למפקדת טייסת תעופה בבסיס חיל האוויר בחצור, תפקיד שאותו סיימה לפני כמה חודשים, וכן כשמינה את סא"ל ג' למפקדת טייסת ,12222 טייסת הנחשון, והפך אותה למפקדת טייסת הטיסה הראשונה בחיל האוויר.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", לאחרונה החליט אלוף נורקין לקדם לראשונה טייסת שתשמש ראש הלשכה שלו.

הטייסת, רס"ן נ', בת 227 מאזור המרכז, היא נווטת קרב המשמשת סגנית מפקד טייסת בטייסת 119 ("העטלף"). אין זה סוד שתפקיד הרל"ש, ובמקרה זה רל"שית, הוא תפקיד "מקפצה", וסביר להניח שבעתיד היא תמונה גם למפקדת טייסת קרב.

האלוף נורקין שם לו למטרה להגדיל את מספר הנשים בקורס הטיס, ובעקבות לא מעט פעולות שנעשו בחיל האוויר, לרבות כנסים לצעירות המיועדות לשירות ביטחון, בשבועות האחרונים נרשם שיא במספר הנשים שהגיעו למיוני קורס הטיס בבסיס חיל האוויר בחצרים.

עם זאת, בחיל האוויר סבורים שכדי להגיע למספרים גבוהים אף יותר, פרט להגברת ההסברה, נדרש גם שינוי בחוק על מנת שחיל האוויר יוכל לחייב נשים מתאימות להגיע למיוני קורס טיס, כפי שהוא יכול לחייב גברים בעלי נתונים מתאימים.

בחיל האוויר הגדילו לעשות ויצרו מעין "מצנח זהב" לנשים הנושרות מקורס טיס כדי לאפשר להן להשתבץ במקומות טובים כמו חיל המודיעין.

למרות זאת, לאחרונה חיילת שנשרה מקורס טיס עתרה לבג"ץ בדרישה לאפשר לה להתמיין ליחידות מובחרות, בדומה לחבריה הגברים שנשרו מקורס הטיס.

בימים אלה מתקיימת בצה"ל בחינה נוספת לשילוב נשים על ידי צוות מקצועי שמינה הרמטכ"ל, בראשות מפקד זרוע היבשה יואל סטריק.

בחיל האוויר הגדילו לעשות, ויצרו מעין "מצנח זהב" לנשים הנושרות מקורס טיס כדי לאפשר להן להשתבץ במקומות טובים בצבא, למשל בחיל המודיעין

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? סיום קורס הטיס האחרון
צילום: דובר צה"ל סיום קורס הטיס האחרון
 ??  ?? מפקד חיל האוויר, האלוף נורקין
מפקד חיל האוויר, האלוף נורקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel