Israel Hayom

תה עם ערכים

את החליטות המיוחדות של חברת "תה יזרעאל", שמשלבת בעלי צרכים מיוחדים באריזה המורכבת, אפשר לפגוש במאות מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ ● הכירו את המשפחה שמאחורי העסק

- לירן אוהלי

מפנה בדור השלישי

לאורך כל הדרך וגם היום אשתו של יורם, מירה דרור, היא חלק בלתי נפרד מיציבות העסק המשפחתי ומהתפתחותו, אך מור, זה לא מסתיים רק בה. לפני כחמש שנים עבר העסק המשפחתי שדרוג נוסף כאשר הבן עמרי, בנם של יורם ומירה, החל לשווק את החליטות למאות מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ, צעד שהביא לפריצה מחודשת ולהיכרות עם פלח שוק חדש ומשמעותי. "הרעיון שעמד מאחורי הכניסה לשוק המסעדנות היה להחליף את קנקני החליטה לכוסות ולהפוך את העבודה במקומות הללו לאלגנטית ונקייה יותר", אומר הבן עמרי, "המעבר לענף המסעדנות הצריך מיתוג חדשני וצעיר יותר. המטרה היתה שהמותג יצמח מחדש מתוך ענף המסעדנות כמותג בוטיק איכותי". "שינינו את הנראות לחלוטין", מוסיף דרור על המיתוג החדש, "החליטות שלנו הן מעלים שלמים ומגיעות בשקיקים שקופים ואישיים ובצנצנות זכוכית. כולן מבוססות על מתכונים סודיים שעוברים במשפחה כבר שלושה דורות ובנויים על הידע ועל הניסיון המשפחתי הרחב שלנו בכל הקשור לצמחים המיוחדים, לשילובים הנכונים ולמינונים המדויקים שיוצרים את הטעם המושלם והמאוזן ביותר. כמו כן, החליטות נארזות בעבודת יד ובהמון אהבה על ידי אנשים בעלי צרכים מיוחדים". מה עומד מאחורי שילוב האוכלוסיות המיוחדות בעסק? "חיפשנו דרך לארוז את שקיקי החליטה בצורה שלא תפגע באיכות המוצר ולכן בחרנו באריזה ידנית ולא באריזת מכונה, וויתרנו על כוח עבודה זול יותר. ברגע שגילינו שקיימת אפשרות לשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובכך לתרום לקהילה ולתת ערך מוסף לעסק שלנו - הלכנו על זה בכול הכוח". איזה קושי כרוך בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, אם בכלל? "קושי הוא לא ההגדרה המדויקת, אך אכן יש אתגרים, בעיקר שלנו. לדוגמה, ההבנה שמדובר באדם שאורז ולא במכונה, דבר המשפיע על התפוקה שבמקרה שלנו משתנה מעובד לעובד. כך, למעשה, אנחנו לא יכולים לדעת או לצפות אף פעם במדויק את יכולת הייצור שלנו".

מתרחבים בחסות הקורונה

כיאה לעסק שמתנהל באופן קבוע מול בתי קפה ומסעדות, גם ההכנסה של "תה יזרעאל" נפגעה ישירות מהפגיעה בהם ומהסגירה של חלקם בשל משבר הקורונה, כך שדרור ומשפחתו נאלצו, כמו כולם, להמציא את עצמם מחדש ולחשוב על כיווני הכנסה חדשים ועל מקומות אחרים שבהם יוכלו לשווק את תוצרתם.

"הפגיעה בענפי התיירות והמסעדנות קרתה מהר מאוד", מספר דרור, "חשבנו לא מעט והחלטנו שכעת הדרך שהכי כדאי להתמקד בה, לנוכח הסיטואציה החדשה שנוצרה, היא פתיחת חנות אונליין שבה יימכרו החליטות שלנו והיא תכלול משלוחים לכל רחבי הארץ. כמו כן, הצלחנו להתרחב לענפים חדשים דוגמת חנויות טבע, מעדניות רבות וחנויות אונליין אחרות".

בעקבות הנגיף שטרף הכל, דרור ומשפחתו החליטו להיות זהירים יותר גם בכל הנוגע להתפתחותם ולתוכניות לעתיד. "בסופו של דבר", הוא מסכם, "הדבר שחשוב לנו יותר מכל הוא לשמור על האיכות של המוצרים, ולכן אנו גדלים בצורה הדרגתית ומתונה ומתמקדים בענפים שמחפשים מוצרי פרימיום כמו בתי מלון, משרדי היי־טק, מעדניות ועוד. בד בבד, חשוב לנו מאוד לשמור על הפרויקט החברתי ולהרחיבו עוד יותר, וגם כאן יש משמעות לצמיחה המתונה".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel