Israel Hayom

בראש של שקל

את האנרגיות ששאב מהשאמאן שהכיר באמזונס, המוזיקאי שקל מנסה להכניס ביצירה שלו ● מחר הוא יעלה מופע חדש אונליין במסגרת פסטיבל "מוסררה מיקס"

- עמי פרידמן

המוזיקאי שקל (אייל דוידי) מבין דבר או שניים בשינוי ובהתפתחות. עבורו, השינוי התודעתי הגדול שחווה התרחש במהלך טיול שעשה לדרום אמריקה. טיול שהוליד את אלבומו "ילד פרפר" והיה תוצאת מפגש עם קהילה המתגוררת במעמקי הג'ונגלים של האמזונס ועם טקסיהם הרוחניים. או, ליתר דיוק - מפגש שלו עם עצמו. "חייתי עמוק באמזונס, מתעורר בבוקר מקולות של קופים. חיינו בלי חשמל, על נרות. התעמתי שם עם דברים שהיו קבורים בי מילדות. זה באמת טקס מאוד חזק שכבר הפך לפופולרי בתרבות המערבית.

"אתה עובר חוויה גדולה שמשפיעה עליך בצורה חזקה, והאתגר אחר כך הוא ליישם את זה בחיי היום־יום שלך". מאז הוא הספיק להפוך אחד השמות הפופולריים והמוערכים בסצנת ההיפ־הופ הישראלית, לא מעט בזכות עבודתו עם שמות כמו נצ'י נצ', טונה, ערוץ הכיבוד, דודו פארוק ובשנה האחרונה בזכות הלהיט "מסיבה" שלו ושל יסמין מועלם. את התובנות של הטקסים ההם הוא מיישם היום בהתמודדותו עם הסיטואציה שנכפתה על עולם המוזיקה הישראלי, בעוד הוא מוסיף לעבוד באולפן ולהפיק עבור אמנים אחרים.

האתגר הגדול, הוא מספר, היה לא ליפול להתעסקות בדברים ארציים. "אני מוצא את עצמי ואחרים מתעסקים בדברים שאנחנו לא מתעסקים בהם בדרך כלל. איזושהי כבדות של היום־יום, הרבה עניינים בין־אישיים וענייני אגו. הרבה אנשים נמצאים על הקצה. אמנים הם אנשים רגישים. לפעמים קשה לי לדמיין מה מוזיקאים שההופעות החיות מחזיקות אותם, עושים עכשיו". הוא עצמו מנסה להתרגל למצב החדש ולעשות את ההתאמות הדרושות. היום, ,15.12 במסגרת הפסטיבל הירושלמי "מוסררה מיקס" ה־02 של ביה"ס מוסררה על שם נגר, הוא עומד להציג מופע חדש, שיועבר באופן מקוון (כמו כל תוכני הפסטיבל).

התמה של מוסררה השנה עוסקת במונח ה"טרנספיגורה", שינוי ומעבר תודעתי. וכאמור, אין כמו שקל כדי להתמסר לשינוי. "זה מוזר מאוד לשיר לעדשות במקום לקהל", הוא אומר, "הרי כל העניין של ההופעה זה האינטראקצי­ה. אנחנו, האמנים, אפילו לא מעזים להגיד לעצמנו כמה זה מוזר, כדי לתת את המקסימום בנסיבות שנוצרו".

 ?? צילום: טל צ'צ'יק ?? שקל (אייל דוידי)
צילום: טל צ'צ'יק שקל (אייל דוידי)

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel