Israel Hayom

איך שגלגל מסתובב לו

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות סידרה מפגש רומנטי בין פ.ס.ז' של ניימאר לברצלונה של מסי ● אלופת אירופה באיירן מינכן תתמודד עם לאציו ● קרבות מסקרנים בין צ'לסי לאתלטיקו מדריד ובין לייפציג לליברפול ● הגרלות נוחות לריאל מדריד ולמנצ'סטר סיטי

- דור הופמן

ברצלונה גילתה אמש מה ההשלכות של ההפסד 3:0 ליובנטוס במחזור האחרון של שלב הבתים והירידה למקום השני. וההשלכות האלה לא קלות. פ.ס.ז', סגנית אלופת אירופה ואלופת צרפת בשלוש השנים האחרונות, היא היריבה של הקטלאנים בשמינית גמר ליגת האלופות.

באופן טבעי ההגרלה הזאת מעלה את השורה הסטטיסטית, המספרת שפ.ס.ז' מעולם לא עברה את ברצלונה בנוקאאוט של ליגת האלופות. באופן טבעי לא פחות, היא זורקת את הזיכרון ארבע שנים אחורה אל שמינית הגמר של 2016/17 והרמונטדה הבלתי נשכחת של בארסה, שמחקה הפסד 4:0 בפריז בניצחון 1:6 בקאמפ נואו.

עם זאת, הרבה דברים השתנו מאז "לא היה כדבר הזה". הצרפתים הצליחו לנפץ את תקרת הזכוכית האירופית והגיעו אשתקד עד לגמר בליסבון, בארסה אספה כמות מכובדת של צלקות אירופיות ובראשן שמינייה מבאיירן מינכן, והכוכב הגדול של ה־6:1 ההוא עבר מקבוצה אחת לאחרת. ניימאר, שכבש אז צמד ובישל את שער הניצחון, הוא היום אחד משני הכוכבים של פ.ס.ז' לצד קיליאן אמבפה.

הברזילאי נשאר בעיר האורות למרות השמועות, ואם הכל יהיה בסדר

מבחינת פציעות/ימי הולדת, הוא יפגוש את קבוצתו לשעבר. האם חברו הטוב לאו מסי יהיה שם לשחק נגדו, או אולי לצידו? את זה נדע בקרוב. "יהיה לנו קשה מאוד", אמר רונאלד קומאן, שיקווה להיות שם כשזה יקרה, "אבל אני בטוח שגם להם יהיה קשה".

נגלסמאן מחכה לקלופ

להבדיל מבארסה, השלכות המחזור האחרון של שלב הבתים היטיבו עם ריאל מדריד. הניצחון על מנשנגלדבאך הקפיץ את הקבוצה של זינדין זידאן מהמקום השלישי לראשון, ובתמורה בשמינית הגמר יפגשו הבלאנקוס את אטאלנטה. האיטלקים הפתיעו בגדול בשנה שעברה כשהגיעו עד לרבע הגמר, אלא שהעונה הקבוצה של ג'יאן פיירו גספרינו לא מצליחה לשחזר את היכולת, ועל פי דיווחים גם חדר ההלבשה לא שקט. אחרי שתי הדחות רצופות בשמינית הגמר, ריאל צריכה לחזור לשמונה האחרונות של אירופה.

היריבה העירונית שלה, אתלטיקו מדריד, תצטרך לעבוד קשה הרבה יותר מול צ'לסי של פרנק למפארד. יהיה זה שחזור של חצי הגמר 2014־ב וקרב שבמרכזו המפ

גש המחודש של דייגו קוסטה מול הכחולים מלונדון. "זאת ההגרלה הקשה ביותר שיכולנו לקבל בשלב הזה", סיכם המאמן האנגלי. שאר הקבוצות האנגליות קיבלו הגרלה נוחה יחסית על הנייר. ליברפול תפגוש את ר.ב. לייפציג, מי שהדיחה את מנצ'סטר יונייטד במחזור הסיום, לקרב מרתק בין יורגן קלופ ליוליאן נגלסמאן בן ה־33. נגלסמאן כבר ביקר באנפילד כמאמנה של הופנהיים, והובס בגדול. בעוד מפגש אנגלי־גרמני, מנצ'סטר סיטי תפגוש את בורוסיה מנשנגלדבאך, שעבורה תהיה זאת הופעה ראשונה בשמינית הגמר מאז .1978 השתיים נפגשו ארבע פעמים בשלב הבתים 2015־ב ,2016־בו וסיטי ניצחה שלוש פעמים. המשחק הנוסף הסתיים בתיקו. שתי הגרמניות הבכירות נהנו מהגרלה טובה הרבה יותר. אלופת אירופה באיירן מינכן תפגוש את לאציו, שחוזרת למעמד הזה לראשונה מאז .2001 בורוסיה דורטמונד, עם אדין טרזיץ' על הקווים במקומו של לוסיאן פאברה המפוטר, תנסה למנוע מסביליה עלייה שנייה בתולדותיה לשלב רבע הגמר. משחקי שלב שמינית הגמר יתקיימו 17-16־ב עד 24-23 בפברואר הקרוב.

 ??  ?? ניימאר ומסי. ואולי הם בכלל יהיו באותו צד
ניימאר ומסי. ואולי הם בכלל יהיו באותו צד
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פליק
צילום: אי.אף.פי פליק
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel