Israel Hayom

"אני רוצה תואר"

לולא סדרה של פציעות, מקסים דה זאו היה צריך להגיע לטופ האירופי ● אחרי נדודים הוא נחת רעב בהפועל חולון בזכות המאמן סטפנוס דדאס ("היו לי מאמנים 'משוגעים' יותר") ● הערב מול צמוקי מינסק הוא ינסה לקרב את הקבוצה לשלב הבא בליגת האלופות של פיב"א

- יעקב מאיר

נגזי.ם א.ם נאמר שמקסי.ם דה זאו שינה את העונה של הפועל חולון, אבל ממש לא נגזי.ם א.ם נאמר שהרבה זמן לא ראינו שחקן זר שהגיע באמצע העונה לקבוצה בכדורסל הישראלי והתאקל.ם במהירות כה גדולה.

שימו לב למאזן של חולון מאז הגיע: חמישה ניצחונות בחמישה משחקים, כולל על מכבי ת"א. "אני מרגיש טוב ושמח להיות כאן", אומר דה זאו ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז הגיע לארץ, "אני אוהב את התפקיד שלי ומי קבל הרבה ביטחון מהשחקנים ומהצוות. כבר בימים הראשונים הרגשתי כאילו אני פה כמה שבועות. כולם עושים את הכל קל עבורי, וסגנון המשחק של המאי מן מתאים לי".

כשהרופאים אמרו שריצ'רד האוול ייעדר תקופה ממושכת, הבהיר סטפנוס דדאס כי הוא רוצה את דה זאו. אנשי הקבוצה יצרו קשר מיידי עם נבחרת בלי גיה, שהתכוננה למשחקים במוקדמות אליפות אירופה בחודש שעבר, וקיבלו אישור מיוחד לשחררו. בהמשך יספר דדאס כי פעמיים ניסה בעבר להביא את הבלגי לקבוצותיו ונכשל.

"אני יודע שהוא עוקב אחריי כמה עונות", מספר השחקן, "זה שהמאמן רצה אותי כל כך, גרם לי להגיע. כבר היה שלב מאוחר בעונה והייתי בלי קבוצה, אז רציתי לחתום איפה שאוכל לעזור, והמאמן שכנע אותי".

פגשת פע.ם מאמן קולני וצבעוני כמו סטפנוס דדאס?

"היו לי מאמנים 'משוגעים' יותר, כמו המאמן שלי בעונה שעבי רה בספרד (מונצ'ו פרננדס, י"מ), אבל סטף הוא מיוחד ואמוציונלי. הוא מאוד פתוח ורואים מה עובר לו בראש. אתה יכול לעשות טעות והוא יכעס עליך, אבל אחרי שתי שניות ישכח את זה. להכיר אותו עוזר להתרגל אליו". הפועל חולון צמוקי מינסק

"היה לי מזל רע בקריירה"

כשדה זאו )33( היה צעיר, הוא סומן כאחד הכישרונות המבטיחים בבלגיה, אבל הוא מעולם לא הגיע לרמות הגי בוהות באירופה. אנשים שעבדו עימו טוענים כי היה צריך להגיע רחוק יותר. "האם אני מסכים? לא יודע. היה לי מזל רע בקריירה, ואני מדבר בעיקר על פציעות. היתה לי פציעה קשה כשהייתי צעיר ובדיוק בדרך למעלה. אני לא מתחרט על כלום. נתתי מאה אחוז בכל קבוצה". במהלך הקריירה התאי מן דה זאו אצל שני מאמי נים ישראלים. אצל ארז ביטי מן בגנט ואצל ננו גינזבורג ששלף אותו אחרי עונה קשה ברומא, ולמעשה החיה לו את הקריירה בנימבורק. "יש לי הרבה כבוד לננו. יש לו המון כדוי רסל והוא נתן לי ביטחון". אחרי עונת התאוששות בצ'כיה, קיבל הגבוה הבלגי חוזה יפה באולדנבורג. אחד ממשחקי השיא שלו בקבוצה הגרמנית היה דווקא בארנה בחולון, כשקלע 26 נקודות, אך קבוצתו הפסידה. "אני זוכר את המשחק הזה כי הפסדנו, לא כי קלעתי הרבה", הוא אומר באורח אופייני, "מי יודע, אולי המשחק הזה הוא אחת הסיבות שהם לקחו אותי. אבל אני מאמין שההתאמה שלי לסגנון המשחק היא הסיבה המרכזית".

בשתי העונות האחרונות שיחק באוברדוירו הספרדית, ובתחילת העוי נה הנוכחית חתם בז'ילונה גורה הפולי נית, אך עזב לאחר יום אחד בלבד כיוון שאמו חלתה. כשהגיעה ההצעה מחולון, מקסים לקח אותה בשתי ידיים וחתם על חוזה זמני לחודשיים עם אופציה עד סיום העונה. "אני מרגיש נוח על המגרש ומחוצה לו. המועדון מקצועי מאוד, ואם המצב ימשיך ככה, אשמח להישאר".

אחת הסיבות שבגינן רוצה דה זאו להישאר בחולון היא תארים. יש לו רק אחד (אליפות צ'כיה), ולדבריו, עם הכיי שרון שיש בחולון אפשר ללכת רחוק. "אני רוצה תואר. יש לנו סיכוי להשיג אחד אם נהיה מנטליות הנכונה".

לא פחות מתואר, בחולון רוצים להעי פיל לשלב הבא בליגת האלופות, לראי שונה בהיסטוריה. לשם כך חייבים הסי גולים לנצח הערב את צמוקי מינסק כדי לשמור על סיכוי. "אנחנו קבוצה טובה עם כישרון מדהים, ולכן אני מאמין שני עפיל לשלב הבא".

 ??  ??
 ??  ?? מקסים דה זאו. "סגנון המשחק מתאים לי"
מקסים דה זאו. "סגנון המשחק מתאים לי"
 ??  ?? רגלנד עוצר את התקפת חיפה
רגלנד עוצר את התקפת חיפה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel