Israel Hayom

קצין מקצוען שמקבל את הבמה הראויה

- איציק סבן

אם לא יישלף שפן מהכובע, ההימור של אוחנה על מפקד משמר הגבול ניצב יעקב )קובי( שבתאי, כמועמדו לתפקיד מפכ"ל המ שטרה, צפוי להצליח.

גם כי מדובר באיוש של משרה שחיכו לה כמו אוויר לנשימה, גם כי מדובר בסמי הפתעה שלא רבים ציפו לה, ובעיקר בגלל האדם עצמו: שבתאי נחשב לקצין צנוע, מקצוען וערכי. רק לאחרונה עצר את כל האימונים והקורסים במג"ב כדי שכל השוטרים והקצינים של החיל יצפו בתחקיר ששודר בתוכנית "המקור", שהציגה תיעוד של שוט רי מג"ב המואשמים בשוד ובהתעללות אכזרית בפלשתינים שניסו להיכנס לישראל. "חרטנו על דגלנו להיות חיל איכותי ומקצועי וכוח מוביל המהווה בית ומקור גאווה למשרתים בו", כתב באיגרת לשוטריו וסלל בכך את דרכו לקומה החמישית במטה הארצי, "זכרו שההקפדה או הוויתור שבהם תנהגו, יעצבו דור נוסף של לוחמים. הסטנדרטים והנורמות שיציבו המפקדים עבורם, כמו גם יתר הלוחמים והלוחמות ביחידה, יקבעו אם יהיו אנשי מופת ומודל ראוי כפי שמצפים אזרחי יש ראל מאיתנו מכל לוחם ולוחמת במ שמר הגבול".

יחד עם זאת, כמו בחיים עצמם גם במשטרה, אין טוב בלי רע. אחרי שנתיים ללא מפקד, הארגון צפוי לעבור כעת טלטלה אף שיסודו תיו נטועים עמוק באדמה. מינויו של שבתאי התקבל בארגון ברגשות מעורבים. לא בגלל מי שהוא, אלא בשל הנסיבות שבעטיין מונה. עד לדקה ה 90 עוד היו מי שהאמינו שהצדק ינצח. אלא שהודעת הפ רישה של מי שמילא את מקומו של המפכ"ל בשנתיים האחרונות מוטי כהן וההאשמה שאי מינויו נעשה משיקולים זרים, מדברות בעד עצמן. בין כהן לאוחנה שררו אמנם יחסי עבודה, אולם היחסים האישיים ביניהם התערערו ואף עלו לטו נים גבוהים כשהטיפול המשטרתי בהפגנות בבלפור עלה על השולחן.

כהן סירב לקבל תכתיבים והתעקש שלא לקבל תכתיבים בכל מה שקשור לעבודת המשטרה. ניצב אחר שמשלם מחיר אישי הוא מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, שראה עצמו מועמד מוביל לת פקיד. מי שמכיר את ידיד יודע שאינו מקבל תכתיבים מפוליטי קאים, אולם, שלא כמו כהן, הוא נאלץ לשלם מחיר על כך שהק פיד, כמו בכל תפקידיו, לשמור על החוק והסדר במהלך ההפגנות מול מעונו של ראש הממשלה בבלפור, בעוד ראשי המחאה עשו הכל על מנת להכשילו ורואים כעת באי מינויו לתפקיד - כניצחונם. בשנתיים האחרונות נדרשה המשטרה למשימות קשות ומורכבות כשה טיפול בקורונה דרדר את אמון הציבור בה לתחתית עד לנקודה שממנה אפשר רק לעלות. ההקפדה או הוויתור שבהם ינהג שבתאי, כמו גם הסטנדרטים והנורמות שיציב לכלל השוטרים והשוטרות, יהיו אבן בוחן להצלחתו.

בהצלחה.

ניצב כהן סירב לקבל תכתיבים והתעקש שלא לקבל תכתיבים בכל מה שקשור לעבודת המשטרה. ניצב אחר שמשלם מחיר אישי הוא מפקד מחוז ירושלים ידיד, שראה עצמו מועמד מוביל

 ?? צילום: יוסי זליגר ??
צילום: יוסי זליגר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel