Israel Hayom

הדיון בפיזור הכנסת - בשבוע הבא

- גדעון אלון ודניאל רוט אבנרי

מליאת הכנסת תדון רק ביום שני הבא בקריאה ראשונה של הצעות החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. אתמול דחק יו"ר הכנסת יריב לוין את הצעת החוק לשולי סדר היום, ולאור העובדה שהכנסת סיימה את דיוניה בשעה 16:00 בגלל חג החנוכה, לא היה סיפק בידיה לדון בכך.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד יביא היום לאישור הכי נסת בקריאה טרומית הצעת חוק לפיזור הכנסת ולהקדי מת הבחירות. לפיד אמר אמש כי "נתניהו והממשלה נכשלו בניהול משבר הקורונה, ובעיי קר בניהול המשבר הכלכלי.

"הממשלה לא מתפקדת, וכל היום הם עסוקים בפוליטיקה הקטנה שלהם. העם רוצה שיי נוי ותקווה, לכן אנחנו חייבים ללכת לבחירות עכשיו ולבי חור ממשלה שבאמת תעסוק בחיים של המובטלים והעצי מאים ובהצלת מעמד הביניים הישראלי".

אם הצעת החוק להקדמת הבחירות תאושר בקריאה ראי שונה, היא תוחזר לוועדת הכני סת שתצטרך להכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, אבל בלוח הזמנים הצפוף, ספק אם הכנסת תספיק להשלים את כל הדיונים וההצבעות עד יום רביעי הבא 23( בדצמבר), משום שאם עד למועד זה לא יאושר התקציב לשנת ,2020 הכנסת תתפזר אוטומטית והבי חירות יתקיימו בתוך 90 ימים.

גינזבורג לביטחון

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הודיע אתמול ליו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, כי הוא המועמד מטעמו לתי פקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון. בכחול לבן אישרו את הדבי רים. כעת ח"כ גינזבורג זקוק לאישור ועדת הכנסת, שהוא העומד בראשה.

הודעתו של גנץ מגיעה לאחר שהדיח את ח"כ צבי האוזר מתפקיד יו"ר הוועדה ואת יועז הנדל מתפקידו כשר התקשורת, בעקבות חבירתם למפלגתו החדשה של גדעון סער.

"החלטתי לסיים את תפקידו של שר התקשורת הנדל ולהעי ביר מתפקידו את ח"כ האוזר", צייץ גנץ בטוויטר, והוסיף כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש, ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן".

לפיד: "אנחנו חייבים ללכת לבחירות עכשיו ולבחור ממשלה שבאמת תעסוק בחיים של המובטלים והעצמאים ובהצלת מעמד הביניים הישראלי"

 ??  ?? ח"כ לפיד
ח"כ לפיד
 ??  ?? ח"כ גינזבורג
ח"כ גינזבורג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel