Israel Hayom

מאות אלפי תלמידים ישובו ללמוד מהבית

חנוכה ללא נס: ירושלים, אשקלון, שדרות, רעננה ועוד הפכו לאדומות או לכתומות במהלך החג ● המשמעות: כיתות ה' ומעלה יישארו בבית ● פרופ' חגי לוין: "השבוע הנוכחי - קריטי לחינוך"

- נועם )דבול( דביר

מאות אלפי תלמידים יישארו )שוב( בבית. ירושלים, אש קלון, כפר סבא, רעננה ועוד עשרות ערים צפויות לשנות את צבען היום לאדום ולכתום. המשמעות היא שב ערים אלו, מיום ראשון הקרוב, עם החזרה למוסדות החינוך - כיתות ה' ומעלה ייסגרו והתלמידים יחזרו אך ורק ללמידה מרחוק.

חטיבות הביניים בערים האדומות והכתומות ייסגרו לאחר שבוע אחד בלבד של למידה פרונטאלית ותלמי די התיכונים שאמורים לגשת לבגרויות החורף הספי קו ללמוד רק כשבועיים, ובחלק מהמקומות רק יומיים בשבוע. צבע הערים נקבע מדי יום רביעי ומשליך על שבוע הלימודים שמתחיל בים ראשון. חלק מהערים כבר היו כתומות - אך בשל חופשת החנוכה שהחלה ביום ראשון, הדבר לא בא לידי ביטוי בסגירת מוסדות החינוך.

ברשימת הערים שצפויות להפוך לאדומות ולכתו מות או שהיו כבר כאלה: ירושלים, אשקלון, כפר סבא, רעננה, אור יהודה, דימונה, קריית מלאכי, שדרות, מבשרת ציון, קריית ים, נוף הגליל, קלנסווה, אבו גוש, סחנין ועוד. בעוד תלמידי גני הילדים וכיתות א' עד ד' צפויים לחדש את הלמידה ביום ראשון הקרוב 20) בד צמבר( גם אם הם לומדים בעיר אדומה וכתומה, תלמידי כיתות ה' ומעלה לא יחזרו ללמידה בכיתות אם העיר שלהם תהפוך לאדומה או כתומה.

"אנחנו ממש מאוכזבים ומודאגים מהמצב", אומר דרור כהן, אבא לתלמיד בכיתה ה' מרעננה. "מתחילת השנה הוא לומד מהבית מרחוק. הוא הספיק רק שבועיים להיות בכיתה, היתה מעין חזרה לשגרת קורונה בקפסולות, אבל עכשיו זה עלול להיפסק והשגרה הולכת להיהרס. צוותי בית הספר עשו מעל ומעבר על מנת ללמד אותם בזום, אבל זו פשוט לא אותה רמה של למידה, ומאז שהשכבות האחרות חזרו זה רק הידרדר. לילד ולחברים שלו בכיתה כבר נמאס מהזום, והם כבר לא רוצים להתחבר בימים שבהם עדיין למדו מרחוק לאחר החזרה. עכשיו שוב הם לא הולכים לבית הספר ואנחנו כבר מיואשים". כהן הוא גם יו"ר הנהגת ההורים של בית ספר מגד, ולדבריו היל דים הופכים יותר ויותר אפאתיים: "אם בתחילת השנה הילד שלי רק חיכה לחזור לבית ספר, עכשיו, אחרי כל כך הרבה זמן בבית - כבר לא אכפת לו. משרד החינוך מאבד את התלמידים האלה".

"להפסיק עם השאננות"

אלינור קריכלי, תלמידת כיתה י"ב מקריית ים שלומ דת בתיכון מקיף על שם יצחק רבין, אמורה לגשת בעוד פחות מחודשיים לבגרויות. גם היא לא צפויה לחזור ללמידה בכיתה, והיא חוששת. "מבית הספר עדיין לא דיברו איתנו, אבל אני עצמי מבינה שלעובדה שאני

גרה בעיר כתומה תהיה השלכות - וכנראה לא נחזור לכיתות", מספרת אלינור, "עבורי זה דרמטי, אני מס תכלת על הפן הלימודי רגע לפני הבגרויות ובזום נורא קשה ללמוד מקצועות שאני ניגשת אליהם לבגרות כמו כימיה, מתמטיקה ואנגלית. גם המבחנים הבית ספריים לא יהיו פשוטים, וזה מאוד מגביר את הלחץ שלי ושל החברים שלי. לבית הספר אין איך למדוד אותנו, כי לא נגיע לבית ספר ולא יוכלו לעשות לנו מב חני מגן - הכל ייעשה דרך הזום, מה שעלול לזהם את טוהר הבחינות. זה אבסורד שאפשר להיפגש אחרי צהריים, ללכת לקניון אבל לא להגיע ללמוד בקפסולה בכיתה".

לנוכח נתוני התחלואה המזנקים, מערכת החינוך שעדיין נמצאת בחופשת החנוכה בצל הקורונה, תצטרך נס כדי לא להיסגר בשלישית. "זה שבוע קריטי למערכת החינוך ולמדינה כולה", אומר פרופ' חגי לוין, אפידמיולוג מהאוניברסי­טה העברית והדסה ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל. "יש סכנה של שאננות בעקבות הגעת החיסונים ופתיחת הקניונים. תחושה כאילו סוף הקורונה קרוב. אנשים מסירים הגנות ומסיכות ועלולים להידבק. בנוסף, אני חושש שבגלל החופשה הילדים הקטנים וגם הבוגרים ייפגשו בהתקהלויות לא זהירות ואנחנו נראה את המ חיר הזה מייד לאחר החנוכה. אז המחיר יהיה כפול, גם הרבה תחלואה בקרב הילדים שתסגור באופן פרטני גנים ובתי ספר שיהיו בהם חולי קורונה וגם עלייה כללית בתחלואה שעלולה להוביל לסגירת מוסדות חינוך".

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? תלמידי כיתה ה' ומעלה בעשרות יישובים יחזרו לזום
צילום: יהודה פרץ תלמידי כיתה ה' ומעלה בעשרות יישובים יחזרו לזום
 ??  ??
 ??  ?? פרופ' חגי לוין
פרופ' חגי לוין
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel