Israel Hayom

פרופ' אש ל"ישראל היום": "משער שניפטר מהמסיכות באזור מאי-יוני, ובמארס-אפריל ייכנס הדרכון הירוק"

- ממונה הקורונה: "הריסון כבר 'נכתב' - צעד בלתי נמנע" מיטל יסעור בית־אור

"הכניסה לריסון מהודק כבר 'כתובה'. זה צעד בלתי נמנע. נגיע בתוך שבוע עד עשרה ימים למספר חולים ממוצע של יותר 2,500־מ איש ביממה", משוכנע פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בראיון מיוחד ל"ישראל היום".

"למרות החיסונים בתקופה המיידית, צריך להמשיך ולהיות דרוכים", הוא פוסק. "קשה אולי לציבור לקבל את ההגבלות. יהיה מי שיגיד שלא הגיוני לעשות עכשיו ריסון מהודק בזמן שמתחילים לחסן, אך כשאתה מנתח את הסיטואציה המקצועית וההגיונית על בסיס העובדות, צריך לטפל בכאן ובעכשיו, ומצד שני להתחיל במבצע החיסונים ולהיערך לכך שבעוד שלושה חודשים נראה את ההשפעה".

פרופ' אש ציין עוד כי הן במצב של ריסון והן של סגר, לא צפויה בעיה בעריכת מבצע החיסונים. "במארס-אפריל נחיה חיים יותר שפויים בזכות החיסונים ויתר הכלים, ויהיה שימוש בדרכון ירוק", הוא חצי מתנבא וחצי מבטיח. "אני יכול רק לשער שמהמסיכות נוכל להיפטר רק כאשר נגיע ל־%06 התחסנות, סביב מאי-יוני, כאשר מזג האוויר יתחמם".

ואם כבר עם הפנים קדימה, הדרכון הירוק - ההטבה שתינתן למתחסנים ולחלימים מקורונה ולכ־ צפוי להיכנס לתוקפו כבר במהלך ינואר לול בשלב הראשון אפשרות כניסה לאיי התיירות באילת ובים המלח, ופטור מבידוד לחוזרים מחו"ל.

הדרכון הירוק יהיה חלק מאפליקציה חדשה של משרד הבריאות, כאשר בהמשך ידונו אם לאפשר כניסה בעזרת הדרכון הירוק לאירועי תרבות או ספורט.

מי שיהיה מעוניין להיכנס אך לא התחסן, יוכל לבצע בדיקת קורונה יומיים לפני האירוע. "הדילמה היא לגבי מקומות כמו קניונים", אומר פרופ' אש, "מכיוון שבכך מונעים מקבוצות אוכלוסייה כמו ילדים ובני נוער כניסה. הם אינם יכולים להתחסן".

לדעתו, התחלואה גואה שוב "בגלל מכלול של דברים. נסיעות לחו"ל, אי הקפדה על בידוד, חתונות ואירועים. נכנסים מאות חולים מחו"ל. נתחיל כעת מעקב יותר טוב אחרי האנשים המבודדים. נגיע לערוך להם ביקורי בית".

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel