Israel Hayom

"המינוי של שבתאי כמפכ"ל טוב לשוטרים ולעם ישראל"

מתקפת סייבר נרחבת על מוסדות ממשל בארה"ב מפכ"לים לשעבר מברכים על המינוי של מפקד מג"ב: "איש ראוי ומנוסה שיטפל במה שצריך" ● אבל גורמים במשטרה עדיין מופתעים, ויש מי שטוענים: "המועמד הטבעי היה דווקא ניצב מוטי כהן"

- ינון בן שושן ירון דורון

ממשל טראמפ הודה בתחילת השבוע כי האקרים שפעלו מטעמה של ממשלה זרה, ככל הנראה סוכנות מודיעין רוסית, פרצו למגוון רחב של רשתות ממשלתיות מרכזיות בממשל. כעת נראה מדובר במתקפה נרחבת הרבה יותר ממה שסברו תחילה, כך לפי פרסום ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, האקרים רוסים הצליחו לעבור את שכבות ההגנה ופרצו לפנטגון ולסוכנויות הביון האמריקניות.

כעת קיים חשש שמידע רב ובעל ערך דלף. בין משרדי הממשל שניזוקו בפריצה נכללים גם משרדי האוצר, התקשורת, ההגנה והביטחון הלאומי האמריקניים, כך מדווחים בסוכנות הידיעות רויטרס.

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש תחום סייבר במכון טכנולוגי ,HIT אמר ל"ישראל היום" כי "מדובר בתקיפה נרחבת וארוכת טווח, שבמסגרתה הצליחו התוקפים לשהות במערכות הממשל במהלך חודשים רבים ולהזליג מתוכן מידע רב מאוד". במשטרה עדיין מופתעים מבחירת השר אמיר אוחנה למנות את מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי, למפכ"ל. שני מפכ"לים שמכירים את שבתאי, בירכו על המינוי.

במשטרה העריכו כי ניצב מוטי כהן, שכיהן שנתיים כממלא מקום המפכ"ל, יהיה המפכ"ל הבא. "הוא כיהן תקופה ארוכה כממלא מקום והיה טבעי שהוא יקבל את התפקיד", אמר גורם במשטרה, "כהונת מפכ"ל היא שלוש שנים ומוטי עשה שנתיים כממלא מקום. האכזבה הגדולה שלו מובנת".

בחודשים האחרונים חלה התקרבות בין השר אוחנה לשבתאי. "הם נראו מהצד כמו חברים", אומר גורם אחר במשטרה, "קובי הוא איש ישר ונקי וזה גם היה חלק מההחלטה של השר. הוא רוצה מישהו שיעבור בלי בעיות את ועדת גולדברג". כמפכ"ל יצטרך שבתאי לשקם את אמון הציבור במשטרה, להשיב את ההרתעה, למגר את הפשיעה הגואה במגזר הערבי ולהכניס טכנולוגיה מתקדמת.

גם מפכ"לים לשעבר חושבים שהמינוי ראוי. המפכ"ל לשעבר משה קראדי אמר: "קובי הוא מינוי ראוי ביותר. מדובר באיש עתיר ניסיון, שפיקד על מרחב שרון ועל תחנת עירון שהם בליבת העיסוק של משטרת ישראל. הוא פיקד על החייל הגדול - משמר הגבול. קובי הוא יזם בנשמתו ואיש צנוע מאוד. אין לי ספק שיש לו כלים להתמודד עם המציאות המאוד מורכבת שהמשטרה נקלעה אליה בשנים האחרונות. אני חושב שיחד עם צוות שהוא יגבש לעצמו, הוא יצעיד את המשטרה קדימה".

קראדי התייחס לעובדה ששבתאי לא היה מפקד מחוז: "קובי פיקד על תחנה ועל מרחב במשטרה הכחולה, כך שאת המקצוע של השיטור הוא למד שם. הוא פיקד על 5,000 שוטרים במג"ב".

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ אמר: "אני חושב שזה מינוי מצוין. אני מכיר אותו היטב הרבה שנים. הוא קודם כל לוחם ממדרגה ראשונה, הוא ישר ויש לו מנהיגות יוצאת מן הכלל, דוגמה אישית ויזמות. הוא לא ישאיר אבן על אבן במשטרת ישראל. הוא יטפל בכל מה שצריך, יחדש ויביא הרבה יוזמות. הוא יידע לשמור שלא תהיה מעורבות פוליטית במשטרה. אין לי ספק שהוא האדם המתאים להשיב את אמון הציבור במשטרה". חפץ הוסיף: "מפקד מג"ב זה מקביל למפקד מחוז והוא עשה יופי של עבודה במג"ב. זה מינוי טוב למשטרת ישראל ולעם ישראל".

 ??  ?? חפץ
חפץ
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? המפכ"ל הבא שבתאי
צילום: אורן בן חקון המפכ"ל הבא שבתאי
 ??  ?? קראדי
קראדי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel