Israel Hayom

שת"פ ישראלי־הודי: פתרונות מים לחקלאים

המשרד למשאבי מים פרסם קול קורא למציאת חברות תכנון לפתרון בעיות זמינות מים והשקיה בתת היבשת ● בשלב הבא ייקראו גם חברות ישראליות לביצוע העבודות ● אלקין: "ביטוי לידידות העמוקה"

- ערן בר־טל

משרד משאבי המים מדווח כי ישראל והודו מקדמות פתרון לאספקת מים לחקלאות לעשרות כפרים בצפון הודו.

השבוע פרסם המשרד פנייה לחברות ישראליות העוסקות בתחום התכנון, להגיש הצעות לתכנון של פרויקטים לאספקת מים לחקלאות לעשרות כפרים מנותקים ממים בהודו. מדובר במיזמים לאיתור מקורות מים ולגיבוש פתרונות חקלאיים לעשרות הכפרים - מהלך שיקדם יישום טכנולוגיית מים ישראלית בהודו.

במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות, סוכם בין משרד משאבי המים, בשיתוף משרד החוץ ושגריר ישראל בהודו רון מלכא, לבין הצד ההודי כי חברה ישראלית תבצע את תכנון פרויקט המים באזור בונדלקאנד במדינת אוטאר פראדש בצפון הודו.

אוטאר פראדש היא המדינה הגדולה ביותר בהודו ואחת מהגדולות בעולם, ובה מתגוררים כ־042 מיליון איש - כ־%07 מהם חקלאים. האזור סובל מבעיות של ירידת המפלס במקורות המים, מה שיוצר לחקלאים מצוקת מים הולכת וגדלה ופגיעה באפשרות להתפרנס.

לפי הסיכום בין ישראל להודו, חברה ישראלית תמצא פתרונות תכנוניים מתאימים לאזור, אשר יכללו איתור מקורות מים, אגירה והשקיה

חסכונית, כדי לאפשר לכפרים אלו למצות את יכולות הגידול.

החברות הישראליות שיעברו את תנאי הסף על ידי הצוות הישראלי של משרד משאבי המים יוצגו לצד ההודי, אשר יבחר מתוכן חברה שתבצע את הפרויקט.

לאחר השלמת התכנון, בתוך כמה חודשים ייצאו לפועל מכרזים בהיקף משמעותי של מאות מיליוני שקלים, לביצוע הפרויקט עצמו, אשר צפוי להימשך שנים אחדות וגם בו צפויות להשתתף חברות ביצוע ישראליות רבות.

הפרויקט צפוי להיות "פרויקט הדגל" בין שתי המדינות, ולאחר שיושלם - יועתק המודל לאזורים נוספים במדינת הענק.

השר ח"כ זאב אלקין אמר ל"ישראל היום": "אחד היעדים המרכזיים שהצבנו לעצמנו במשרד משאבי המים, הוא קידום טכנולוגיות ישראליות בתחום המים בעולם כולו. אנחנו רואים בשיתוף הפעולה עם הודו, שהולך ומתרחב, ביטוי לידידות העמוקה בין המדינות והזדמנות לחברות ישראליות ולכלכלה הישראלית. נמשיך לעשות הכל כדי שישראל לא רק תמשיך להוביל את התחום של טכנולוגיות המים בעולם, אלא גם תהפוך למעצמה של שיווק טכנולוגיות אלה בכל העולם".

 ?? צילומים: אבי הרפז ?? צפון הודו 70% מהתושבים הם חקלאים
צילומים: אבי הרפז צפון הודו 70% מהתושבים הם חקלאים
 ??  ??
 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? השר אלקין
צילום: נעם ריבקין פנטון השר אלקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel