Israel Hayom

הזוכה: סרט בכיכוכו של רוני קובן

הסרט "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" זכה בפרס הגדול בפסטיבל הקולנוע בירושלים ● כוכבי הסרט מפתיעים: המפיק הוותיק מרק רוזנבאום והעיתונאי רוני קובן

- ישי קיצ'לס

"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" הוא הזוכה הגדול בתחרות הישד ראלית של פסטיבל הקולנוע בירושלים.

סרטו של התסריטאידב­מאי דני רוזנד ברג, שאמור היה לערוך את הפרמיירה העולמית שלו בפסטיבל קאן, קטף את פרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר, את פרס העריכה (שהוענק לנילי פלר ולגיא נמש), ואת פרס המוזיקה שהוענק ליובל סמו (לא הקומיקאי, המוזיקאי). כמו כן, המפיק הוותיק מרק רוזנבאום, שמד ככב בסרט לצד העיתונאי רוני קובן, זכה בציון לשבח על הופעתו. הסרט עוסק באב (רוזנבאום) ובנו (קובן), שמנסים לעצור את הזמן - ואת מחלתו הסופנית של האב - באמצעות הקולנוע.

"הנה אנחנו" של הבמאי ניר ברגמן, שאמור היה גם הוא להיות מוקרן בקאן, זכה בפרס השחקן, שניתן במשותף לכוד כבי הסרט שי אביבי ונועם אמבר, ובפרס התסריט, שהוענק לדנה אידיסיס. הסרט עוסק באב (אביבי), שאמור להכניס את בנו האוטיסט (אמבר) למוסד טיפולי.

הנציג הישראלי לטקס האוסקר השנה, "אסיה" של רותי פרידבר, הסתפק בפרס סרט הביכורים הישראלי הטוב ביותר, בפרס השחקנית שהוענק לאלונה איב, ובפרס הצילום שהוענק לדניאלה נוביץ. הסרט מגולל את סיפורה של אם חדדהורית (איב), שמתמודדת עם מחלתה של בתה המתבגרת (שירה האס).

בתחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיד עודי זכה הסרט "ילדים" של עדה אושד פיז, וצלם הסרט, דנור גלזר, קטף את פרס הצילום הטוב ביותר. זוכים נוספים בתחד רות התיעודית הם דרור מורה, שזכה בפרס הבימוי עבור סרטו "הגורם האנושי"; שירה הוכמן, שזכתה בפרס העריכה עבור "דני קרוון" של ברק הימן; ו"אהובה עוזרי: צלד צולי פעמונים" של עופר פנחסוב, שזכה בפרס המוזיקה.

בתחרות הבינלאומית של הפסטיבל זכה הסרט האוקראיני "אטלנטיס" של ולנד טין וסיאנוביץ'. הסרט האמריקני "עוזרת אישית" של קיטי גרין קיבל את פרס סרט הביכורים הבינלאומי.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים, שהתקיים השנה לראשונה במהדורה מקד וונת, יינעל ביום ראשון, וכל סרטי הפד סטיבל (למעט סרטי התחרות הישראלית העלילתית) עדיין זמינים לצפייה (בתשד לום) באתר הפסטיבל jff.org.il

 ??  ?? "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"
"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel