Israel Hayom

מבצע לתת כתף

-

אתמול העז שר הבריאות אדלשטיין, שלא כדרכו, לנקוב בהאשמה ישירה כשמסר בהודעה לתקשורת כי "בימים האחרונים היו מקרים של הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן מצד ח"כים של סיעת ישראל ביתנו, והייתי רוצה להבין מיו"ר מפלגתם אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה, ואם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי המדינה להתחסן כדי לנצח יחד את המגיפה". בתגובה השיב ליברמן כי "כל אדם בהתאם לגילו, מצבו הבפ ריאותי וההתייעצוי­ות עם רופאיו ישפ קול היטב כיצד לפעול. אני מתכוון להתחסן, אך לא מתכוון להטיף מוסר בנושא לאף אחד".

מהפרט אל הכלל

התשובה של ליברמן היא במידה רבה תמצית של חוסר אחריות שמאפיין חלק מהפוליטיקא­ים בישראל וגם קומץ של רופאים, חלקם מנהלים ומנהלות בכיפ רים שהפכו להיות מכחישי קורונה. אלא שחיסון, בניגוד לטיפולים אחרים, מגן גם על המשפחה, הקהילה והחברה כולה, כך שיש בהתחסנות ציווי והכרח מוסרי וחברתי שליברמן מנפנף אותו. אלא שכמו שבקבלת חיסון גם לקבלה

ולשמירה על הנחיות והגבלות הקופ רונה יש משמעות מוסרית וחברתית גדולה מאוד לא פחות. גם בהגבלות אלה מזלזלים בהינף יד פוליטיקאים חסרי אחריות, רופאים חסרי גבולות וגם ידוענים שמרשים לעצמם לזלזל בציבור כולו.

ישראל נמצאת כעת בעת שברירית מאוד עם התחלת מתן החיסונים לצד עלייה חדה מדאיגה ומסוכנת בתחפ לואת הגל השלישי של הקורונה ולפ קראת הגבלות חדשות ובלתי נמנעות עד לסגר שלישי, אשר ככל שיוטלו מוקדם יותר יחסכו קורבנות רבים נופ

ספים וחולים רבים שהמחלה עלולה בהם קשות מאוד. אבל בימים הקרופ בים תשמעו רופאים בכירים שימשיכו בדברי ההבל שאין צורך בסגר וכמעט יגידו ש"קורונה היא רק שפעת", או מנהלים ומנהלות של בתי חולים שיפ ספרו לכם עד כמה יש אצלם ובכלל מספיק מיטות אשפוז להרבה מאוד חולי קורונה, אלא שהתשובה לדברי הרהב וההבל הללו היא שאנחנו לא רוצים שיהיו יותר חולים קשים בבתי החולים שלהם, כי אנחנו יודעים שמרביתם לא שורדים את המגיפה האיומה ביותר זה 100 שנה.

 ?? צילומים: גדעון מרקוביץ' ?? ההכנות בשיבא למתן החיסונים
צילומים: גדעון מרקוביץ' ההכנות בשיבא למתן החיסונים
 ??  ?? פיילוט התחסנות בשערי צדק
פיילוט התחסנות בשערי צדק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel