Israel Hayom

התחלואה מזנקת: הריסון המהודק בדרך - ואולי גם הסגר

ערב תחילת ההתחסנות, מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר: "הציבור צריך להקפיד על הכללים" ● הקבינט צפוי להתכנס ביום ראשון לדיון בהטלת הגבלות נוספות

- מיטל יסעור בית־אור, דן לביא ואריאל כהנא

ערב מבצע ההתחסנות לקורונה, אומר פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, כי ההערכה היא שכלל האוכלוסייה תוכל להתחסן לקורונה עוד לפני סוף החודש, ולא רק האוכלוסיות שבסיכון - תלוי בקצב הגעת החיסונים.

"אנחנו שמחים וגאים שכמות החיסונים שמגיעה עכשיו ותגיע בהמשך עולה מעל המשוער, והדבר הזה נותן לנו את היכולת לחסן מהר יותר. אנחנו בין המדינות הראשונות שמחסנות לקורונה לצד אנגליה, ארה"ב וקנדה. הציבור צריך להתנהג נכון כדי שלא נצטרך לרסן ורק לחסן. הריסון הצפוי יכול להיות לא ארוך ולא להוביל לסגר כללי. אני מאוד מקווה שזה הריסון האחרון, אבל לא בטוח.

"קופות החולים ערוכות להתחיל חיסון בקרב הצוותים ובתי החולים, ולפי התעדופים למבצע החיסון. אני שומע במעגלים גדולים ומתרחבים על היענות ורצון להתחסנות, וגם בקרב הצוותים הרפואיים. אך אני גם ער למודעות ולפוסטים של סרבני חיסון. אנחנו רוצים לחסן כמה שיותר אנשים הכי מהר, אבל בהיבט הלוגיסטי אנחנו תלויים בקצב זרימת החיסונים. יגיע שטף חיסונים בהמשך ואז נפתח לאוכלוסייה רחבה. כרגע נתחיל בקבוצות הסיכון", אמר פרופ' לוי.

כביטוי של דוגמה אישית ובהנחה שלא יחולו שינויים של הרגע האחרון, רה"מ נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להיות הראשונים להתחסן במוצאי שבת. תהליך ההזרקה יועבר בשידור חי באמצעי התקשורת מבית החולים שיבא.

בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי השניים החליטו להתחסן בפומבי, "במטרה לשמש דוגמה ולעודד את הציבור הרחב להתחסן נגד נגיף הקורונה". את נתניהו ילווה לחיסון רופאו האישי, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. נשיא המדינה יקבל את החיסון ביום ראשון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פרופ' לוי צפוי להתחסן במוצאי שבת או ביום ראשון.

בחזרה לזום?

בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון בעקבות העלייה התלולה בתחלואה. ההערכה היא שהקבינט יבחן הגבלות חדשות ומשמעותיות כדי לעצור את הזינוק במספרים. במסגרת הישיבה, השרים צפויים לדון באפשרות להפסיק את המסחר, כולל חנויות הרחוב והשווקים. נוסף על כך, תיתכן הפסקת הלימודים בבתי הספר של תלמידי כיתות ה'-י"ב בערים כתומות ואדומות, והחזרתם ללימודים באמצעות הזום. כמו כן, הקבינט צפוי לדון בשינוי המדיניות כלפי השבים מחו"ל, כך שכל הנכנסים מחו"ל יחויבו בבידוד.

 ??  ?? ההערכה היא שכלל האוכלוסייה תוכל להתחסן עד סוף החודש
ההערכה היא שכלל האוכלוסייה תוכל להתחסן עד סוף החודש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel