Israel Hayom

הימין נגד גנץ: "ירושלים אינה בירה של אף אחד אחר"

יו"ר כחול לבן התראיין לעיתון סעודי ואמר: "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלשתינית" ● השר אלקין: "בני, התבלבלת" ● ח"כ סמוטריץ': אין מקום לשום בירה אחרת

- אריאל כהנא ושחר קליימן בהכנת הידיעה השתתף יורי ילון

ביקורות חריפות בימין על ראש הממשלה החליפי בני גנץ, בעקבות נכונותו להקים בירה פלשתינית בירושלים. השר רפי פרץ אמר כי "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי, לא בירה של אף אחד אחר", ואילו תנועת הביטחוניסט­ים קראה לגנץ להתפטר.

על מה יצא קצפו של הימין? בראיון נדיר לעיתון הסעודי "א־שרק אלאווסט" שפורסם אתמול, הדגיש יו"ר כחול לבן כי הוא אינו רואה שלום מלא במזרח התיכון ללא הסדרת הסכסוך הישראלי־פלשתיני. "התהליך עם העולם הערבי הוא הזדמנות גדולה ואמיתית, ומפני שאני מעוניין לה

גיע להסדר עם הפלשתינים, אני בטוח שבלעדיהם לא יהיה שלום מלא וכולל", אמר גנץ, "אני קורא להם לשתף פעולה איתי ועם המדינות הערביות השותפות כדי שיהיה להם מקום של כבוד בתהליך השלום החדש". בתשובה לשאלה בעניין ירושלים, אמר גנץ כי "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלשתינית. היא עיר רחבה מאוד ומלאה במקומות קדושים לכולם".

בנושא הגבולות, אמר יו"ר כחול לבן כי ישראל זקוקה לבקעת הירדן במסגרת צורכי הביטחון, אבל הטווח של החלת הריבונות לא יהיה בהכרח 30% וניתן לצמצם אותו מאוד. "התנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה... עמדנו נגד הסדרת המאחזים... אנו זקוקים לנקודות אסטרטגיות לצורך הביטחון. כמובן שאפשר לדבר על חילופי שטחים, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות '67 לא יחזרו. אבל יש תמיד אפשרות להגיע לפתרון ביניים. מה שחשוב הוא להשאיר את התהליך חי".

דברי שר הביטחון עוררו תגובות קשות בימין. שר ההשכלה הגבוהה המשלימה, זאב אלקין (הליכוד), אמר: "בני, התבלבלת, אין בירושלים המאוחדת מקום לבירה פלשתינית, אין ולא יהיה. ככה, פשוט: לא!". ח"כ ניר ברקת (הליכוד) צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זו בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל". ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה): "ירושלים תמשיך להיות בירתה המאוחדת של מדינת ישראל, ורק שלה, ולא יהיה בה מקום לשום בירה של מדינה אחרת, שממילא לא תקום, גם הרבה אחרי שבני גנץ ומפלגתו ייעלמו מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל".

תנועת הביטחוניסט­ים קראה לשר הביטחון להתפטר מתפקידו או לחזור בו מדבריו. "אמירותיו של גנץ עומדות בניגוד מוחלט לעקרונות הביטחון של ישראל והן בעלות פוטנציאל נזק ביטחוני עצום. כל בר דעת שמבין בביטחון יודע שבכל הסדר מדיני עתידי, בקעת הירדן במובנה הרחב תישאר בידי ישראל ובריבונותה". בפורום ההתיישבות הביעו "זעזוע עמוק". "גנץ מוכן לקחת 25 אלף תושבים כבני ערובה רק לצורך אתנן פוליטי וריצוי השמאל הקיצוני", נמסר מהפורום.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הר הבית ומזרח ירושלים. בתמונה הקטנה: הראיון של גנץ
צילום: אורן בן חקון הר הבית ומזרח ירושלים. בתמונה הקטנה: הראיון של גנץ
 ?? צילום: קוקו ?? ברקת
צילום: קוקו ברקת
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פרץ
צילום: גדעון מרקוביץ' פרץ
 ??  ?? סמוטריץ'
סמוטריץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel