Israel Hayom

"האיסור על שחיטה כשרה - החלטה נוראית"

יהודי אירופה חוששים שתקדים אכיפת החוק הבלגי יתפשט ליבשת ● "מכה טרגית"

- אלדד בק, יורי ילון

פסיקה תקדימית של בית הדין האירופי לצדק, המאשרת חקיקה שעברה בבלגיה נגד שחיטה כשרה, מעוררת כעס בקרב ארגונים יהודיים באירופה וחשש כבד מפני חקיקה דומה במדינות נוספות באיחוד.

במספר מדינות אירופיות כבר עלו יוזמות נגד שחיטה כשרה, בטענה שהיא גורמת סבל לחיות הנשחטות. החלטת בית המשפט התקבלה בתום דיון בעתירה שהגישו ארגונים יהודיים ומוסלמיים, שטענו כי האיסור בחקיקה הבלגית, שאומץ לפני כשנתיים, מהווה פגיעה בזכויות הדתיות. בית הדין האירופי קבע, מצידו, כי אין פגיעה בלתי מידתית בחופש הדת, וכי החוק, הנשען לכאורה על תיאוריות מדעיות - מוצדק.

הרב הראשי של בלגיה, אלברט גיגי, אמר ל"ישראל היום": "זו החלטה אומללה, שלא רק פוגעת בערכים הדמוקרטיים - בראש ובראשונה בכבוד האמונה והדת - אלא גם מהווה התעלמות ממיעוטים דתיים שחיים באירופה". הרב גיגי הוסיף: "זו החלטה המאמצת אפליה שנודף ממנה ריח רע של אנטישמיות. אם ביהמ"ש לחוקה בבלגיה יאמץ כצפוי את ההחלטה, נעתור לביהמ"ש האירופי לזכויות אדם".

שגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון, אומר שהחלטת בית המשפט האירופי היא "החלטה אסונית, שמהווה מכה לחיים היהודיים באירופה. נראה שסובלנות וגיוון הן מילים ריקות בעיניהם של אירופאים מסוימים".

איגוד הארגונים היהודיים באירופה, ,EJA יצא גם הוא בביקורת חריפה. יו"ר האיגוד, הרב מנחם מרגולין הצהיר: "בית הדין שלח מסר נוראי ליהודי אירופה - אתם והמנהגים שלכם לא רצויים כאן". הפורום המשפטי הבינלאומי, שפעל לביטול החוק הבלגי, הגיב: "אנחנו עדים לרגע טרגי וקשה, שיכול לסמן את התרוקנותה העתידית של אירופה מהקהילות היהודיות שומרות המצוות".

"בלי כשרות, נגזר דינה של הקהילה היהודית באירופה", אמר חבר הפרלמנט מאיר חביב.

נפרדים מחג החנוכה: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ביקר אתמול בכפר השיקומי ״עדי נגב - נחלת ערן״ על שם ערן אלמוג ז״ל. הכפר נותן מענה ייחודי לתינוקות, לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות קשות. הנשיא בירך בחום את המשתתפים: ״בביקור שלי כאן, קיבלתי מכם כל כך הרבה תקווה, הרבה אהבה״. גם אגף הרפואה של צעירי חב"ד, ציין שמונה ימי חנוכה מאירים במיוחד. לאורך החג שליחי חב"ד לא ויתרו על אף חולה והביאו את השמחה לכל מאושפז ואיש צוות במרכזים הרפואיים בארץ. יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב השתתף בטקס הדלקת נרות בהובלת ראש המטה הכללי. בטקס התארח אחד מחברי כוחות המשקיפים הרב לאומיים, אשר שרד את תאונת המסוק במצרים בחודש נובמבר, ,2020 סמל ראשון ג'רל טרנר. במהלך הדלקת הנרות אמר הרמטכ״ל כוכבי: "תקופת חג החנוכה היא הזדמנות להוקיר את הפעילות המבצעית של חיילי צה״ל בדגש על ערך הגבורה"

 ??  ??
 ??  ?? מרגולין. "מסר נוראי ליהודי אירופה"
מרגולין. "מסר נוראי ליהודי אירופה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel