Israel Hayom

הבעיה של מכבי ת"א היא לא הסוף, אלא ההתחלה

- אבי סגל

ניצחון בצרפת היה מביא את מכבי ת"א נינוחה למשחק הערב בברצלונה, בתחושה שאין לה מה להפסיד, ובדיוק במצבים כאלה מגיעות ההפתעות. אלא שכעת, אחרי ההפסד הלא צפוי שלשום מול וילרבאן, מכבי במצב הגרוע ביותר מנטלית למשחק הזה - עולה לחוצה למשחק שיש לה סיכויים קלושים לנצח בו. ההפסד הצפוי הערב בברצלונה יביא את הצהובים למאזן של 33 אחוזי הצלחה בלבד.

המשחק בצרפת היה שוב נסיגה לאחור. כשני שלישים ממשחקיה של מכבי ת"א העונה ביורוליג היו צמודים (עד 5 הפרש), ובשבעה מתוך עשרה מפגשים היא הפסידה. אפשר היה לחשוב שהבעיה נפתרה אחרי שני ניצחונות דחוקים, אבל זה שוב קרה בצרפת.

עם זאת, ההפסד במשחק הצמוד הוא לא הסיפור המרכזי. אם מכבי היתה מנצחת את וילרבאן, זה היה סוג של גניבה. אלו היו 40 דקות בשליטה צרפתית, כך שלצהובים לא הגיע לנצח. מכבי ת"א עושה לעצמה מנהג העונה לפתוח משחקים בצורה לא טובה. בשני המשחקים הקודמים (הכוכב האדום ובאסקוניה) היא ידעה לצאת מזה, שלשום היא כבר שילמה מחיר על הסיכון שלקחה.

יאניס ספרופולוס חייב למצוא דרך שבה הקבוצה שלו תהיה במשחק מהרגע הראשון. לא ייתכן שבכל ערב מכבי תיתן פור ליריבה. לא ייתכן שההגנה לא תתפקד בדקות הראשונות. לא בכל פעם אות'לו האנטר יעלה מהספסל ויציל את המצב. הפתרון, אגב, יכול להיות פשוט - לפתוח עם יובל זוסמן בחמישייה. יש רושם ששני הניצחונות הרצופים הרגיעו את הצהובים, אולי הרגיעו יותר מדי. אולי גם זהות היריבה הצרפתית (לפני אחרונה ערב המחזור הקודם), גרמו להם לעלות נינוחים. הערנות והדריכות לא היו שם. כשאתה לא מגיע בגישה הנכונה, ההגנה נראית בהתאם, וכך מכבי הרשתה 30 נק' ברבע הראשון ו־05 במחצית מקבוצה שקולעת 74 בממוצע למשחק. אז כרגיל מכבי נקלעת למרדף, ולמרדף הזה יש מחיר.

הערב יאניס ספרופולוס לא יצטרך להחדיר מוטיבציה בשחקניו. השם ברצלונה לבדו מספיק. אלא שמול הקטלאנים שמובילים את צמרת היורוליג, מוטיבציה והתלהבות זה ממש לא מספיק. כמו שזה נראה כרגע, פערי הרמות בין הקבוצות גדולים מדי. הניצחון בבאסקוניה הצליח כנראה לבלבל את מכבי ת"א. הבעיות המקצועיות והמנטליות לא נפתרו, הפער מהשמינייה הראשונה אמור לגדול עוד אחרי המשחק הערב, ואל תשכחו שאנחנו כבר מתקרבים לקו האמצע של עונת היורוליג.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? זוסמן. צריך לחזור לחמישייה
צילום: אלן שיבר זוסמן. צריך לחזור לחמישייה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel