Israel Hayom

"יש לי מטרה אחת - לנצח"

קייסי פראת'ר, מהזרים הטובים שנחתו כאן העונה, מקווה לסחוף את אילת לתואר ראשון בתולדותיה ● מחר הוא ינסה להדיח את ירושלים מגביע המדינה

- הביא לדפוס: יעקב מאיר הכותב הינו הפרשן הבכיר של "מונדו דפורטיבו" ולשעבר עורך מדור הכדורסל בעיתון הספרדי יעקב מאיר

מאוד - להישאר קרובה לריאל מדריד הבלתי מנוצחת. האם זה יספיק כדי להתמודד על שני התארים - המטרה המוצהרת של המועדון? נצטרך לחכות ולראות. אחרי עונה ללא תארים, שהסתיימה באכזבה גדולה בהפסד בגמר הליגה הספרדית לבאסקוניה, בארסה היתה זקוקה בדחיפות לשאראס כדי לחזור למקומה בקרב המועדונים המובילים 33 31 של הכדורסל האירופי.

המשחק מול מכבי תל אביב הערב מגיע בזמן שברצלונה על פרשת דרכים. האם הרצף הנוכחי שעומד על שני ניצחונות ביורוליג יוכל להימשך והפילוסופי­ה של שאראס התעדכנה או שהספקות לגבי היכולת של הקבוצה לזכות בתארים העונה עדיין בחיים.

הקרבות נגד הצהובים מיוחדים עבורו בגלל עברו המפואר במועדון התלאביבי. המשחקים בין הקבוצות בשנים האחרונות משקפים חלוקת ניצחונות די שווה בין הקבוצות, וגם הפעם קשה לחזות איך זה ייגמר. כשאנשי

הפועל אילת בדקו אצל גורמים בכדורסל האוסטרלי על קייסי פראת'ר, הם שמעו את המילה ווינר פעמים רבות. ככה זה כשאתה זוכה בשלוש אליפויות רצופות עם שתי קבוצות שונות.

"המטרה שלי בחיים היא לנצח", אומר פראת'ר, שאוהב את ההגדרה, ומסביר בראיון ל"ישראל היום" כי "בסוף כסף ואוהדים זה נחמד, אבל הניצחונות זה הדבר הכי חשוב. אני רוצה להיחשב כווינר והמטרה שלי כל יום היא לנצח מחדש. אני רוצה להיות הכי טוב שאני יכול ולהתגאות בעצמי".

למעשה, קריירת הכדורסל של פראת'ר )29( היא ניצחון אחד גדול. הוא נולד בעיר ג'קסון בטנסי בדרום ארה"ב, אזור מוכה פשיעה ועבריינות. הוריו נפרדו לפני שנולד, ואמו ואחותו בריטני גידלו אותו.

"בכל מקום שאתה הולך באמריקה יש בעיות", מספר השחקן, "גם בעיר שלי אנשים עשו מה שצריך כדי לפרנס את המשפחה שלהם ולהביא אוכל לילדיהם. למזלי, אבי החורג שמר עלי מצרות ומהסחות דעת, ואני אסיר תודה לו על הכל".

גביע המדינה, שמינית גמר

ספורט 5

כשקייסי פגש את סקוטי

בזכות העזרה של המשפחה סיים פראת'ר תיכון והתקבל למכללת פלורידה הגדולה, שם הכיר חבר טוב בשם סקוטי ווילבקין. "סקוטי היה מהצעירים אצלנו, ולא בדיוק ידע איך להתנהל מבחינה חברתית, הוא היה הרבה לבדו", נזכר הפורוורד בחיוך, "שמרנו עליו ודאגנו שיהיה לו טוב".

אולי בזכות אותה דאגה השניים נהיו חברים טובים, וכשווילבקי­ן עזב 2014־ב לאוסטרליה, הוא דאג להביא לשם את חברו כעבור זמן קצר: "הוא עזר לי למצוא עבודה טובה, וכמובן גם רצה שנהיה קרובים".

באוסטרליה הפך פראת'ר לאחד השחקנים המובילים, עד שהגיעו הפציעות. באילת מספרים כי הגארד־פורוורד האתלטי נותן 100 אחוז בכל אימון ובכל משחק, וכנראה זו הסיבה המרכזית לפציעות הקשות שעבר בשנתיים וחצי האחרונות.

ביולי 2018 החתימה אותו חימקי מוסקבה על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, אך כעבור זמן קצר גילתה פציעה בברך והשחקן הושבת לשנה. "הייתי צריך פסק זמן עד שהגוף יגיד לי שאפשר לחזור. לפעמים הוא רוצה שתאט קצת. זאת הסיבה ששיחקתי מעט בשנתיים האחרונות, אבל למדתי שיעור לחיים והתחזקתי מנטלית". יכול להיות שבגלל סגנון המשחק שלך אתה חשוף לפציעות?

"אני לא חושב שרק בגלל סגנון המשחק שלי אני נפצע. בצורה הזו התפתחתי כשחקן, ככה אני משחק וככה אני מתכוון להמשיך. לא אשתנה". ביולי 2019 חזר לאוסטרליה וחתם במלבורן יונייטד, ובכל העונה שעברה שיחק בשישה משחקים בשל כמה פציעות קטנות. "הייתי מאוד רעב לשחק כל הזמן הזה שישבתי בצד, כמו כל אחד שלוקחים לו את האהבה שלו", מספר הגארד.

הרעב הזה היה מה ששכנע את אריאל בית הלחמי לקחת את הסיכון ולהחתים את פראת'ר עם אפשרות לצאת מהחוזה במקרה של פציעה, ועד עכשיו הם ממש לא מתחרטים. פראת'ר שני בליגה בנקודות ,)22.9( רביעי במדד )23.6( והוא אחד הגורמים המרכזיים לפתיחת העונה המצוינת של הקבוצה.

מחר תתמודד אילת מול הפועל ירושלים בשמינית גמר גביע המדינה, ופראת'ר מודע היטב לעובדה שהקבוצה הדרומית מעולם לא זכתה בתואר. "זה אתגר גדול עבורנו, ויש לנו את הכלים לכך. אנחנו יכולים להתמודד מול כל קבוצה בישראל, והשמים הם הגבול עבור הקבוצה הזאת".

 ??  ?? פראת'ר. הווינר של אילת
פראת'ר. הווינר של אילת
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel