Israel Hayom

ראינו את המחלה מקרוב, ולכן זהו יום חג

- פרופ' ארנון אפק הכותב הוא המשנה למנכ"ל ביה"ח שיבא בתל השומר

רה"מ נתניהו הוא מראשוני מנהיגי העולם שמ תחסנים נגד הקורונה ומשמשים דוגמה אישית. דוגמה זו היא צעד הכרחי וחשוב בבניית האמון והבי טחון של הציבור בבטיחות וביעילות החיסון. באותו מעמד התחסנו גם שר הבריאות, יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי.

תחילתו של מבצע החיסון הוא הישג חסר תקדים - הן מבחינת מהירות הגעת החיסונים לארץ, והן מבחינת היכולת של בתיה"ח וקופות החולים לחסן את כלל הצוותים הרפואיים והאוכלוסיו­ת בסיכון. שיתוף פעולה של כולנו יאפשר לישראל להגיע לחיסון עדר כבר במארס אפריל .2021 לשם כך נידרש לחסן כ 6.5 מיליון תושבים. אם נצליח, ואני מאמין שזה אפשרי, תהיה ישראל במדינות הראשו

נות שמצליחות להגיע לחיסון עדר ולהגן על כולנו.

אני מודע לחשש הטבעי מהחיסון, אך חשוב לזכור שלא נעשו קיצורי דרך בתהליכי הפיתוח והאישור של החיסון מבחינת הדרישות הבטיחותיות ודרי שות היעילות. הפיתוח והאישור המהיר של החיסון התאפשרו בזכות המשאבים הבלתי מוגבלים שה קצו הממשלות לחברות המפתחות את החיסונים, לשיתוף הידע העולמי ולטכנולוגי­ות המתקדמות שעומדות כיום לרשות עולם המדע והרפואה. יתרה מזאת, ועדה חיצונית היא שבחנה את התוצאות של הניסויים בחיסון, והשימוע הפומבי שנערך לחברות פייזר ומודרנה על ידי ה FDA האמריקני היה שקוף ופתוח לציבור.

אני קורא לציבור לנהוג באחריות ובסולידריו­ת - ולהתחסן. בד בבד, עד שנוכל לשים את המגיפה מאחורינו, אל לנו לשחרר את הרסן. כבר עכשיו אנו רואים את מספר הנדבקים, שהולך ועולה.

עבורנו, במרכז הרפואי שיבא, תחילת מבצע החי סונים הוא יום חג. בשנה החולפת, מאז קלטנו את חולי הקורונה הראשונים בישראל, טיפלנו בחו לים רבים, חלקם קשים מאוד. הצוותים הרפואיים התייצבו למשימה בתחושת שליחות וגילו מסירות אין קץ. הענקנו לחולים את הטיפולים המתקד מים בעולם, ועדיין, למרבה הצער, גבתה הקורונה את חייהם של יותר מ 3,000 בני אדם רק בישראל. כעת, כשמבצע החיסון יצא לדרך, אנו מלאי תק ווה כי השנה החולפת תהפוך במהרה לזיכרון רחוק.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel