Israel Hayom

"התייר הישראלי גילה מחדש את המקומות היפים בארץ"

- ענף התיירות | שמעון יעיש

אחד הענפים שספג את המכה הקשה ביותר במהלך המשבר הוא ענף התיירות. התיירים הפסיקו להגיע, בתי המלון היו סגו רים במשך זמן רב, ומעטות הן המדינות הירוקות שהסכימו לקבל תיירים מישראל. עם זאת, היו גם כמה צדדים חיוביים - וכבר עכשיו ניתן לראות את האור בקצה המנהרה.

"בשבועיים הקרובים היה אמור לנחות פה התייר ה 5 מיליון, אבל לא נבכה על המצב", אומר מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ומתייחס גם לנקודות החיוביות במהלך החודשים האחרו נים עם הסתכלות אופטימית כבר לטווח הקרוב: "אנחנו שותלים, צובעים, מרחיבים ומשקיעים בתשתיות כדי שביום שאחרי נוכל לספק מוצר טוב יותר עבור התיירים שיגיעו לכאן ועבור התיירים הישראלים שינפשו בארץ".

"נקודת האור מהתקופה הזאת היא שהתייר הישראלי גילה שיש לנו הרבה מאוד מקומות יפים שאפשר לבלות ולנפוש בהם, אומר הלוי, "נהיה כנים: לא זול לנפוש בארץ. היינו צריכים לשפר את הסטנדרט כדי לקבל ערך לכסף. אנשי התיירות ואנ חנו כמשרד התיירות דואגים לשפר ולשפץ כדי לתת לתיירים את המוצר הטוב ביותר. אחת התובנות שהגיעו אליהן בענף התיירות במהלך תקופת הקורונה היא שהקהל הישראלי הוא לקוח פוטנציאלי חשוב מאוד גם אחרי שייפתחו השמיים באופן רחב יותר. אנחנו משקיעים הרבה מאוד באילת עכשיו, ואם יש דבר אחד שהוכח בשנה האחרונה הוא שאילת היא עיר שמבוססת על תיירות ואנחנו משקיעים שם המון ברצועת החוף, מכרזים לבנייה, תשתיות ועוד".

מנכ"ל משרד התיירות התייחס גם לטווחי הזמן הצפויים להגעת תיירים לישראל. "הרבה מאוד בתי מלון משפצים וכולם מנצלים את הזמן הזה", מסביר הלוי, "בשיחות עם מארגני תיירות אנחנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, ואנחנו מקווים שכבר בחודשי האביב נראה פה תיירות נכנסת מחו"ל. מובן שזה יתחיל בקצב איטי, אבל יש סיבה לאופטימיות".

 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? ניקוי בריכה במלון באילת
צילום: יהודה בן יתח ניקוי בריכה במלון באילת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel