Israel Hayom

נתניהו וגנץ להוטים להגיע להסכם - כל השאר לא

- מתי טוכפלד

ראש הממשלה ויתר לפני כשנה ויתור אחד יותר מדי, כשחתם על ההסכם הקואליציונ­י עם בני גנץ. ה"יותר מדי" דווקא לא נוגע לרוטציה שאותה דווקא חשב שיש סיכוי שי קיים - אלא לנושא המשפטי.

בכחול לבן הצליחו לשכנע את נתניהו שעם ניסנקורן יהיה אפשר לעבוד. שהוא גמיש ופרגמטי. בדי עבד התברר כי הוא הכל - חוץ מזה. משרתם של אנשי הפרקליטות ושו פטי האקטיביזם. נתניהו מוכן לסתום את החור בהסכם שמאפשר לו לצאת לבחירות על רקע אי אישור תקציב, אבל מנסה לנצל את ההזדמנות לתקן את התקלה ההיא. גנץ היה קופץ על ההזדמנות בשתי ידיים, השאלה אם יצליח להתגבר על ההתנגדות מבית.

נראה כי שניים בלבד להוטים לה שיג הסכם - נתניהו וגנץ, בעוד לכל השאר בחירות עשויות להיות אופציה רעה הרבה פחות. בליכוד חוששים השרים בקול, שנתניהו יחמיץ גם את ההזדמנות הזאת. שהסיפור המשפ טי, שהפך להיות קריטי בעיני רבים, שוב ייזנח.

נתניהו רוצה שותפות במינוי יועמ"ש ופרקליט המדינה, אבל מב חינתם, מדובר בטיפה בים. רק לאח רונה מונו 61 שופטים חדשים, כאלה שיעצבו את דמותו של בית המשפט העליון בעוד כמה שנים, כשלימין לא היתה שום השפעה על זהותם. האקטיביזם ממשיך להשתולל בבית המשפט ובפרקליטות אין מי שיטפל ויעשה סדר כבר עשרות שנים.

גם בכחול לבן חוששים. מעטים הם חברי המפלגה שעדיין סומכים על גנץ שיידע לעמוד על עקרונותיהם במו"מ מול נתניהו. חלקם ממש אור בים לו בפינה במבטים מאיימים של פרישה. אבל בניגוד אליהם, נתניהו וגנץ רואים דברים אחרים - את איום הבחירות, שהפך להיות מוחשי לש ניהם כמעט באותה מידה. מה שהיה נראה כסיוט של גנץ וכאדישות של נתניהו השתנה בשבוע האח רון, אחרי גדעון סער, וזרק את שניהם לאותה סירה מקרטעת של אי ודאות מאיימת.

גנץ רואה את אחוז החסי מה מתקרב מלמטה, נתניהו חוזה קואליציות חלופיות בלעדיו, ואין צורך מעבר לכך כדי שמהסיפור הזה תצא מרקחת חדשה של אחדות מחודשת.

המפסיד הגדול, במקרה של הסכם, אמור להיות גדעון סער, אבל במחש בה נוספת - העובדה שעצר מערכת בחירות כי רה"מ חושש מהתמודדות מולו אינה יכולה להיות בשורה רעה כל כך מבחינתו.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel