Israel Hayom

המרוץ למרווח: עלייה בביקושים לדירות של שישה חדרים

- היאלי יעקבי הנדלסמן

מגיפת הקורונה הביאה איתה לא מעט דרישות חד שות, ואחת מהן היא זינוק בביקושים לדירות גדולות בנות שישה חדרים בחודשים האחרונים, כך עולה מניתוח נתוני אתר יד2.

בחודשים אוקטובר-נובמבר נר שמו באתר כ 140 אלף חיפושים בממוצע לחודש לדירות בנות שישה חדרים, לעומת כ 90 אלף חיפושים בלבד בחודש פברואר טרום התפר צות משבר הקורונה. מדובר בזינוק של כמעט .60%

לדברי יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד2, "בחודשים האחרונים אפשר לזהות עלייה ניכרת בחיפושים לדי רות גדולות באתר, שהחלה בחודש מאי עם היציאה מהסגר הראשון של הקורונה ונמשכה כמעט בכל חודש מאז, עד לשיא של 143 אלף חיפו שים באוקטובר. הסבר אפשרי לשינוי בדפוסי החיפוש הוא בשינוי הצרכים של רוכשי הדירות בעקבות המשבר והשהייה הממושכת בבתים".

בתקופת הקורונה חל שינוי בדפו סי ההתנהגות הרגילים של הציבור בשל הגבלות ההתקהלות ושני הס גרים. עובדים החלו לעבוד מהבית ככל האפשר, תלמידים החלו ללמוד מרחוק בזום, פגישות בין אישיות הפכו לפגישות וירטואליות ועוד. כל זאת שינה בקרב מחפשי הדירות את הצרכים שלהם. אנשים חיפשו יחידות דיור עם חדרי עבודה או חדרי משחקים לילדים.

לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל ובע לים של חברת א.זיתוני, הבונה את פרויקט ECO רמת הדר החדשה בג בעת שמואל, "ההעדפה לדירות גדו לות בולטת במיוחד בקרב הלקוחות שלנו בגבעת שמואל, שמתאפיינת באוכלוסייה מהציבור הדתי לאומי. ערכי המשפחה גבוהים מאוד אצל ציבור זה גם בימים כתיקונם, ובקו רונה הם אף התחדדו".

גם בחברת יוסי אברהמי מדווחים על עלייה במכירת דירות גדולות ודירות מיוחדות במחצית השנייה של .2020 לדברי יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות של החברה, "היש ראלים מחפשים היום להשקיע בבית הרבה יותר מבעבר וזה מתחיל בהש קעה בגודל הבית, המרפסת או החצר, תוספת של בריכה או ג'קוזי ועוד".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel