Israel Hayom

שאשא ביטון, עשי את הדבר הנכון

- יעקב אחימאיר

מקרב 120 הנבחרים, רק מעטים מצטיינים כמחוקקים וכחברי כנסת וראויים לשאת בתואר משרתי ציבור נאמנים. עד לפני ימים אחדים כך הצטיירה בעיניי, וכנראה לא רק בעיניי, גם דמותה הציבורית של חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון.

שאשא ביטון, שייצגה לבדה את "כולנו", אשר התמ זגה בסיעת הליכוד, כיהנה תקופה קצרה כשרת הבינוי והשיכון, אבל כהונתה כיו"ר ועדת הקורונה היא שמ שכה אליה את אור הזרקורים. היא לא הלכה בתלם, לא התיישרה ולא התכופפה בדרכה כיו"ר ועדת הקורונה החשובה, בעוד הנגיף מחולל משבר אדיר, מפיל חללים והממשלה מתקשה להדבירו.

בעת כתיבת שורות אלה שרויה גם ח"כ שאשא ביטון בבידוד, כפול: בתוך הליכוד - זעם על החלטתה לנטוש; והבדידות האחרת נכפתה עליה כי שהתה יותר מ 15 דקות במחיצתו של חולה מאומת. זוהי כנראה מתקפת נגד של הנגיף.

בהנהגתה הפכה הוועדה לגוף שבלם את החלטות הממשלה, וזאת בשיא המאבק בנגיף. מעתה ננזפה ח"כ שאשא ביטון ופעלה תחת איום של בידוד, הדחה מרא שות הוועדה, אם לא מן הסיעה. לא הייתי היחיד שסבר כי דווקא עקשנותה בדיוני הוועדה היא שמימשה את ייעוד הכנסת כרשות המפקחת על הרשות המבצעת. אבל היו שסברו כי היא ניווטה את הוועדה לעימות עם הממשלה רק למען התקשורת, לעשיית כותרות.

לא עוד: היא בחרה לפסוע בתלם שכבר נחרש. הדי לוג הרשמי שתעשה מן הליכוד אל מפלגתו של ח"כ )לשעבר( גדעון סער יסדוק, לטעמי, את דמותה הצי בורית של ח"כ שאשא ביטון. בליכוד, אכזבה וכעס על פרישת גדעון סער. במפלגתו החדשה ובחלקים מן הציבור הימני, דווקא שביעות רצון: סער, יריב ותיק לנתניהו, נראה כמי שעשוי להגיע לראשות הממשלה. הפופולריות שלו, לפי הסקרים, ממריאה. ואת הזינוק הנוכחי יש ליחס להצטרפותה של שאשא ביטון ולהצ בתה לעתיד כמספר 2 ברשימה. במודעות של "התקווה החדשה", זה שמה של מפלגת סער, נראים שני ראשים, זה לצד זה: סער ושאשא ביטון. וחידוש נוסף: לא הצ טרפותו של גנרל למפלגת סער בדמותו של איזנקוט גורמת לזינוקו של סער בסקרים, אלא מקומה העתידי של שאשא ביטון, שנייה לסער.

אבל בהתמשכות חברותה בכנסת כנציגת "כולנו" בליכוד, היא מאכזבת. אמנם להלכה, לא נגרע דבר מחברותה בכנסת, אבל מעתה היא בבחינת נטע זר, אף עוין, בגוף הליכוד. היא מודיעה כי רק בכנסת הבאה תתמודד מטעמו של ביתה החדש. עתה היא בבחינת שלוחתה של "התקווה החדשה" בתוך גוף מתחרה. טוב היתה עושה לו התפטרה כעת מן הכנסת והתחרתה על מקומה בכנסת ה 24 מבחוץ. בכך היתה פותחת פרק חדש, במקום להופיע כנטע זר במפלגה אשר לה הח ליטה להציג חלופה.

עד לבחירות הבאות היתה מסייעת למנהיגה החדש לבסס את מפלגתם החדשה ומתגייסת למען הצלח תה בבחירות הבאות. דומה שלאחר הבחירות מקומה של שאשא ביטון בכנסת מובטח, ורבים הסיכויים שגם תמצתא את עצמה, אם וכאשר, לצידו של גדעון סער ליד שולחן הממשלה העתידה. היא כבר עשתה היכרות עם השולחן, שלצידו כבר ישבה.

טוב היתה עושה לו התפטרה כעת מן הכנסת והתחרתה על מקומה בכנסת ה 24 מבחוץ, במקום כנטע זר במפלגה שמולה החליטה להתמודד בבחירות הבאות

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel